عمومی, آموزش کاشت و پرورش

طرز تهیه جوانه بروکلی

مطالعه جدید محققان دانشگاه کانازاوا ژاپن نشان داد سولفورافان علاوه بر کاهش وزن به کاهش التهاب کبد و مقاومت انسولین هم کمک می کند. ترکیب سولفوران عمدتاً در گیاهانی نظیر جوانه کلم بروکلی و  کلم بروکسل و کلم پیچ یافت می شود. در این مطلب ضمن معرفی خواص فوق العاده جوانه بروکلی، قصد داریم نحوه تهیه جوانه بروکلی را در منزل به شما آموزش دهیم.

کاهش وزن و کاهش تاثیر غذای پرچرب و دفع سمومی که جهت آلودگی هوا به بدن ما منتقل شدند. میتواند با مصرف روزانه جوانه بروکلی کاملا از بدن دفع گردند. (به شما توصیه می‌کنیم روزهایی که بیشتر در معرض آلودگی هوا هستید از تهیه جوانه بروکلی و خوردن آن غافل نشوید)

جوانه کلم بروکلی دفع آلودگی ها را با سرعت خیلی بالاتری نسبت به خود گیاه بروکلی انجام داده و تعجب آور تر از آن این است که اثر آن تا دوازده هفته در بدن خواهد ماند.

گوشه ای از خواص بی نظیر جوانه کلم بروکلی

کاهش التهاب کبد

توازن میزان باکتری های خوب در روده

دارای میزان کم گلوکز خون (مقاومت انسولین)

جوانه کلم بروکلی :گیاه ۳ تا ۴ روزه کلم بروکلی است که شبیه جوانه یونجه است اما طعمی شبیه به تربچه دارد.

طرز تهیه جوانه بروکلی در منزل

پنجاه  گرم بذر بروکلی ارگانیک را تمیز بشورید و با یک قطره وایتکس ضد عفونی کنید.

داخل لیوان کاغذی بریزید و به آن آب اضافه کنید تا نصفه و هرچه بذر پوک به سطح آب آمد جدا نمایید و دور بریزید و مابقی را داخل لیوان بگذارید بماند.

سپس آب آن را گرفته و داخل لیوان کاغذی یکبار مصرف بریزید و در جای تاریک (مثلا کمد) بگذارید و روزی ۲ الی ۳ بار به آرامی آب تو لیوان بریزید و آهسته خالی کنید به نحوی که داخل لیوان همیشه نمناک باشد و نه خیس(چون میگندد)

پس از جوانه زدن به اندازه ۱ سانت جلو نور گذاشته تا بزرگ شود سپس شسته و در یخچال بگذارید و میل نمایید.

منبع: ارسالی از مخاطبین محترم مجتمع کشاورزی فردین کشت

 

نوشته های مشابه