خلاقیت و نوآوری

جوانه بروکلی غذای معجزه گر طبیعت

معجزه جوانه بروکلی

مطالعات محققین موسسه جاون هاپکینگ منجر به کشف منبع جدید و اشباع از سولفورافان گردیده است. سولفورافان دارویی است که در سال ۱۹۹۲ کشف شده است.این ترکیب شیمیایی با رشد و حمله سرطان به سایر اندام های بدن مبارزه کرده و موجب کاهش ریسک گسترش سرطان میشود. بر پایه تحقیقات محققین موسسه جاون هاپکینگ میزان ترکیبات شیمیایی و محافظ ضد سرطان جوانه سه روزه بروکلی بیش از بیست تا پنجاه برابر میزانی است که در کلم بروکلی بالغ یافت میشود. به گونه ای که از آن بعنوان معجزه جوانه بروکلی یاد می شود. یکی از پیشنهادات این تحقیقات جهت کاهش ریسک ابتلا به سرطان، اضافه نمودن مقادیری جوانه بروکلی به وعده های غذایی افراد بود.

علاوه بر آن که تحقیقات نشان داده است که جوانه بروکلی موجب کاهش ریسک ابتلا به انواع سرطان ها به خصوص سرطان پستان و سرطان روده بززرگ میشود، خوردن روزانه حدود ۳۰ گرم جوانه بروکلی موجب میشود که چهاردرصد از میزان روزانه فیبر توصیه شده در جیره غذایی، ۱۵% درصد از میزان ویتامین سی و دو درصد از کلسیم توصیه شده در رژیم روزانه غذایی تامین شود.

همچنین با معجزه جوانه بروکلی به عنوان یک آنتی باکتریال طبیعی بر علیه باکتری اچ پیلوری نیز میتوان مقابله کرد. این باکتری ارگانیسمی است که به عنوان عامل اصلی ابتلا به زخم معده شناخته میشود. ابتلا به زخم معده نیز خود یکی از عوامل افزایش ریسک ابتلا به سرطان معده است.

در دنیای مدرن امروز، انسان توسط انواع اقسام مواد شیمیایی مضر محاصره شده است . موادی که در هوا ، آب و غذایی که توسط انسان خورده میشود وجود دارند و به سلامتی وی آسیب میزنند. این مواد شیمیایی می توانند باعث ایجاد رادیکال های آزاد شوند. رادیکال های آزادی که در نهایت موجب اخلال در متابولیسم سلولی و آسیب مولکولی سلولی میشوند. آسیب هایی که عامل بیماریی از قبیل بیماری های قلبی عروقی ، پیری و سرطان میشوند. با کمک معجزه جوانه بروکلی که حاوی مقادیر زیادی ماده شیمیایی گلوکورافنین است میتوانید از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری کنید.

هزینه مبارزه با تاثیرات نامطلوب مواد شیمیایی و همچنین رادیکال های آزاد از طریق مکمل های مولتی ویتامین یا داروهای شیمیایی بسیار بالاست. به عنوان مثال مصرف یک قرص مکمل غذایی درجه یک و باکیفیت میتواند هزینه ای در حدود ماهیانه چند صد دلار داشته باشد. مصرف جوانه بروکلی تمام فواید یک مکمل غذایی با کیفیت را با هزینه ای به مراتب کمتر به ارمغان میآورد.

 مترجم: مهندس امین پناهی

واحد تحقیق و توسعه فردین کشت

انتشار فقط با ذکر منبع مجاز است.

نوشته های مشابه