عمومی

مزایای سلامتی کدو تنبل

هنگامی که شما در مورد کدو تنبل فکر می‌کنید، چه چیزی ابتدا به ذهن‌تان می‌آید؟ جشن هالووین؟ پای کدو تنبل؟ ترشی کدو حلوایی؟ بله درست است، کدو تنبل در تهیه بسیاری از شیرینی‌ها و دسر‌ها نقش دارد. کدو تنبل گیاهی زمستانه است که متعلق به خانواده کدوییان می‌باشد و همچنین گیاه بومی شمال آمریکا محسوب می‌شود. اگر به دنبال خواص کدو تنبل هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید و خرید بذر انواع کدو تنبل نظیر بذر کدو تنبل خرس قطبی و بذر کدو تنبل دلیکا با ما در ارتباط باشید.

خواص کدو تنبل 

۱- تنظیم فشار خون  

مصرف کدو تنبل برای قلب مفید است. محتوای فیبر، پتاسیم و ویتامین C در این گیاه، از سلامت قلب حمایت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف پتاسیم کافی می‌تواند تقریبا به اندازه کاهش مصرف سدیم در درمان فشار خون بالا موثر باشد. کنترل مصرف سدیم با خوردن غذاهای کم نمک، میسر می‌شود. افزایش مصرف پتاسیم همچنین با کاهش خطر سکته مغزی، محافظت در مقابل از دست دادن توده‌های عضلانی و حفظ تراکم معدنی استخوان ارتباط دارد.

۲- کاهش خطر ابتلا به سرطان 

کدو تنبل منبعی از آنتی اکسیدان‌ها است. ثابت شده است که ویتامین C، ویتامین E و بتا کاروتن برای حمایت از سلامت چشم و جلوگیری از آسیب دژنراتیو موثر هستند. تحقیقات نشان داده است که ارتباط موثری بین یک رژیم غذایی غنی از بتا کاروتن و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد. همچنین نشان داده شده است که بتا کاروتن باعث جلوگیری از ایجاد سرطان روده بزرگ می‌شود.

۳- مبارزه با دیابت 

یکی از خواص کدو تنبل کمک به کنترل دیابت می‌باشد. ترکیبات گیاهی در بذرها و پالپ کدو تنبل برای کمک به جذب گلوکز در روده و بافت‌ها، و همچنین متعادل ساختن سطح گلوکز در کبد، بسیار عالی می‌باشد. اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری نیاز است اما مشخص شده است که ترکیبات کدو حلوایی در کنترل دیابت بسیار موثر است.   

۴- تقویت سیستم ایمنی از خواص کدو تنبل

به دنبال راهی برای از بین بردن بیماری و بهبود سیستم ایمنی بدن خود هستید؟ پس کدو تنبل را امتحان کنید! ویتامین A موجود در این گیاه به مبارزه با عفونت‌ها، ویروس‌ها و بیماری‌های عفونی کمک می‌کند. روغن کدو تنبل حتی در مبارزه با عفونت‌های قارچی موثر می‌باشد. علاوه بر این، کدو تنبل تقریبا 20 درصد از مقدار توصیه شده از ویتامین C مورد نیاز بدن را داراست که ممکن است به شما در بهبود سریع‌تر سرماخوردگی کمک کند.

۵- کاهش وزن

کدو تنبل بسیار کم کالری است. این گیاه غذایی دوستانه برای کاهش وزن است! زیرا شما می‌توانید از آن بیشتر از سایر منابع کربوهیدرات مانند برنج و سیب زمینی استفاده کنید در حالی که کالری کمتری نیز دریافت می‌کنید. علاوه بر این، کدو تنبل منبع خوبی از فیبر است که می‌تواند اشتها را کاهش دهد.

با برخی از خواص کدو تنبل آشنا شدید. این گیاه همچنین حاوی ترکیباتی است که پوست را سالم نگه می‌دارد، ویتامین A، لویتین و زاکسنتین موجود در کدو حلوایی ممکن است از چشم شما محافظت کند و همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.

نوشته های مشابه