عمومی

آسان‌ترین گیاهان برای کاشت را می‌شناسید؟

باغبانی بیش از یک سرگرمی است! کشت گیاهان و سبزیجات خوراکی و حتی تزئینی مزایای زیادی برای سلامت جسم و روح شما دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که کسانی که زمانی را صرف باغبانانی می‌کنند به احتمال زیاد کمتر دچار مشکلاتی همچون حملات قلبی و بیماری آلزایمر می‌شوند. به علاوه، وقت گذراندن با گیاهان در حیاط خلوت یک راه عالی برای از بین بردن استرس است. اگر می‌خواهید تازه کشت و کار را شروع کنید و یا به دنبال گیاهانی هستید که دردسر زیادی به همراه ندارند، در ادامه این مطلب با آسان‌ترین گیاهان برای کاشت آشنا خواهید شد.

آسان‌ترین گیاهان برای کاشت 

۱- گل بنفشه 

گل بنفشه گیاهی مقاوم به سختی است که می‌تواند در مکان‌های مختلف کاشته شود. این گیاه که بیش از ۳۰۰ نوع از آن در دنیا کشف شده، به قدری مقاوم است که می‌تواند سرمای زمستان را تحمل کند. زمان ایده‌آل برای کاشت بنفشه زمانی است که درجه حرارت خاک حدود 50 تا 60 درجه فارنهایت باشد. البته شما همچنین می‌توانید اوایل بهار گیاه خود را بکارید. گیاه بنفشه آماده را می‌توانید در اکثر گلخانه‌ها پیدا کنید و مستقیم به خاک منتقل کنید. اگر قصد دارید بنفشه را از بذر پرورش دهید، هر بذر را در خاک مرطوب و در عمق 7 تا 12 اینچ بکارید.

بذر انواع گل بنفشه نظیر بنفشه مشکی، بنفشه سفید، بنفشه زرد و … در سایت موجود می باشد.

۲- گوجه فرنگی 

گوجه فرنگی برای جوانه زنی نیاز به دمای پایدار 65 تا 80 درجه فارنهایت دارد و بذرها باید شش تا هشت هفته قبل از آخرین نشانه سرما کاشته شوند. در ابتدا برای کاشت هر ۲ بذر از گوجه فرنگی نیاز به یک گلدان دارید. دانه‌ها را حدود یک چهارم اینچ زیر سطح خاک قرار دهید. در عرض 10 روز، گیاهان کمی رشد می‌کنند. آن‌ها به مقدار زیادی از نور خورشید نیاز دارند؛ در صورت امکان، گیاهان را در کنار یک پنجره جنوبی قرار دهید. در خانه‌های بدون پنجره از لامپ‌های مصنوعی استفاده کنید.

بذر انواع گوجه فرنگی نظیر گوجه چری مشکی، گوجه سبز راه راه، گوجه برندی واین، گوجه چری طلایی ژاپنی و … در سایت موجود می باشد.

۳- ریحان از آسان‌ترین گیاهان برای کاشت 

گوجه فرنگی و ریحان ترکیب خوبی برای سس‌های اسپاگتی هستند و البته کاشت هر دو گیاه در باغ ممکن است باعث کمک به رشد هر دو شود. طبق گفته بسیاری از باغبانان آماتور و حرفه‌ای، ریحان به عنوان یک ماده دفع‌کننده طبیعی حشرات استفاده می‌شود و دفع حشرات برای سالم نگه‌داشتن گوجه فرنگی‌ها بسیار مهم می‌باشد.  

بذر انواع ریحان نظیر ریحان دارچین،ریحان ایتالیایی گنووس، ریحان برگ کاهویی و … در سایت موجود می باشد.

۴- گیاه نعنا

یکی دیگر از بادوام‌ترین گیاهان، نعناست که یکی از آسان‌ترین گیاهان برای کاشت محسوب می‌شود. نعنا به خاک مرطوب با زهکشی خوب نیاز دارد و تمایل دارد در یک مکانی نگهداری شود که از مقدار متوسطی ​​سایه، در طول روز بهره‌مند می‌شود. در باغ، نعنا را در نزدیکی کلم‌ها و گوجه فرنگی بکارید.

بذر انواع نعنا نظیر نعنا یورو گاردن، نعنا انگلیسی و … در سایت موجود می باشد. 

۵- گل جعفری 

گل‌های جعفری گران نیستند و طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی و خاک را می‌توانند تحمل کنند، اما بیشتر از همه، آن‌ها گرما را دوست دارند. هیچ گل سالانه‌ای وجود ندارند که  شاداب‌تر و ساده‌تر از گل جعفری رشد کند. توجه داشته باشید که برای آبیاری این گیاه به هیچ‌عنوان نباید گل را آب دهید؛ تنها خاک را آبیاری کنید.

با برخی از آسان‌ترین گیاهان برای کاشت آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.

نوشته های مشابه