عمومی

نحوه سازگاری گیاهان آپارتمانی

سازگاری گیاهان آپارتمانی

ایرادی ندارد که در فصل بهار گیاهان آپارتمانی خود را بیرون از خانه قرار دهید تا به خوبی از فصل جدید و هوای بهاری بهره مند شوند. اما قبل از اینکه آنها را در بالکن و یا تراس بگذارید بهتر است به سازگاری گیاهان آپارتمانی با محیط بیرون نیز توجه کنید. هنگامی که گیاهی را از محیط داخلی بیرون می آورید و آن را به یکباره در بیرون قرار می دهید، گیاه به راحتی در اثر شوک دچار استرس می شود.

سازگاری گیاهان آپارتمانی با محیط بیرون

قبل از اینکه با عجله گیاهان آپارتمانی خود را به بیرون از منزل ببرید، آنها باید به تدریج با محیط جدید خود سازگار شوند. سازگاری گیاهان آپارتمانی با شرایط بیرونی بهترین راه برای کاهش میزان شوک و دستیابی به سازگاری موفق با این محیط جدید است.

جابجایی گیاهان آپارتمانی به بیرون

نور یکی از بزرگترین عوامل موثر در شوک به گیاهان است. در واقع، شدت نور خورشید در خارج از منزل بسیار بیشتر از آن است که در خانه وجود دارد. اگرچه بیشتر گیاهان آپارتمانی به مقدار کافی نور نیاز دارند، اما تنظیم کردن نور در  خارج از خانه و سازگاری گیاهان آپارتمانی با آن بدون انجام اقدامات مناسب از قبل دشوار است.

سازگاری گیاهان آپارتمانی

سازگاری گیاهان آپارتمانی با نور خارج از خانه

برای اینکه این انتقال موفق تر و با کمترین تنش گیاهی باشد، نباید هیچ گیاه آپارتمانی را در فضای باز در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. در عوض، به دنبال یک منطقه با سایه زیبا، شاید پاسیو یا زیر درخت باشید، و اجازه دهید گیاهانتان هر روز چند ساعت در هوای تازه قرار گیرند. سپس به تدریج آنها را به منطقه ای منتقل کنید که کمی آفتابی باشد و به آرامی زمان سازگاری گیاهان آپارتمانی در خارج از منزل را افزایش دهید، حتی با گذشت زمان آنها را در تمام روز بیرون بگذارید. پس از چند هفته، گیاهان آپارتمانی باید به خوبی با محیط بیرونی خود سازگار شوند تا در طول تابستان در آنجا باقی بمانند.

چرا برگ گیاهان آپارتمانی می ریزد؟

مراقبت از گیاهان آپارتمانی سازگار در فضای باز

هنگامی که گیاهان آپارتمانی شما به طور کامل در فضای باز سازگار شدند، هنوز باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اول از همه، در ماه های گرمتر پیش رو، گیاهان آپارتمانی آب و مواد مغذی بیشتری مصرف خواهند کرد. این بدان معنی است که شما باید فواصل آبیاری و تغذیه آنها را افزایش دهید، اما مراقب باشید در این کار زیاده روی نکنید. آب زیاد یا کود زیاد برای گیاهان آپارتمانی مضر است.

ممکن است با آفات نیز سر و کار داشته باشید. در داخل، گیاهان آپارتمانی معمولا با حشرات یا سایر آفات آنقدر که در فضای باز هستند مواجه نمی شوند. با برخی از آفات رایج که در بیرون از خانه هستند آشنا شوید تا در صورت بروز مشکل، آمادگی بهتری برای مبارزه با آنها داشته باشید.

سازگاری گیاهان آپارتمانی

سازگاری گیاهان آپارتمانی با هوای بیرون باعث رشد بهتر آنها نیز می شود.

آب و هوا یکی دیگر از عواملی است که می تواند بر سازگاری گیاهان آپارتمانی که به فضای باز منتقل شده اند تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، باد می تواند یک عامل استرس زا برای گیاهان آپارتمانی باشد، زیرا آنها در داخل خانه به آن عادت ندارند.

باد می تواند به راحتی گیاهان را خشک کند، یا اگر به اندازه کافی قوی باشد، آنها را به اطراف پرتاب کرده و آنها را از بین ببرد. برای جلوگیری از هرگونه مشکل مرتبط با باد، گیاهان آپارتمانی خود را در یک منطقه کاملا محافظت شده، مانند نزدیک دیوار قرار دهید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمستان را می توانید در مقالات فردین کشت مطالعه کنید.

اگرچه باران خفیف اغلب موهبتی الهی برای گیاهان آپارتمانی است، اما گاهی اوقات باران می‌تواند اثرات مخربی روی آنها بگذارد، برگ‌های آن‌ها را سوراخ، خاک را از ظرف‌هایشان بیرون بیندازد و ریشه‌هایشان را غرق کند.

دمای خارج از خانه نیز با داخل خانه بسیار متفاوت است و از آنجایی که اکثر گیاهان آپارتمانی بومی مناطق گرمسیری هستند، نمی‌توانند دمای سرد یا هر دمایی که زیر 55 درجه فارنهایت (13 درجه سانتی گراد) را به خصوص در شب تحمل کنند. بنابراین، هر زمان که آب و هوای تهدیدآمیز یا دمای سردتر قریب الوقوع است، باید گیاهان آپارتمانی را به داخل خانه ببرید. البته، با شروع فصل پاییز، باید آنها را دوباره با هوای داخل خانه سازگار کنید.

سازگاری گیاهان آپارتمانی

سازگاری گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی پس از یک زمستان طاقت فرسا از هوای تازه و گرم بهار لذت می برند. با این حال، برای جلوگیری از شوک دادن به آنها، ابتدا باید آنها را با شرایط بیرون از منزل سازگار کنید. در پایان، گیاهان آپارتمانی شما با رشد سالم، قوی و گل های زیبا از شما تشکر خواهند کرد.

مشکلات گیاهان آپارتمانی را می توانید در مقالات تخصصی فردین کشت مطالعه کنید.

نوشته های مشابه