عمومی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمستان

مراقبت از گیاهان آپارتمانی

زمستان به عنوان فصل آرام در باغ شناخته می شود زیرا اکثر گیاهان در فضای باز به خواب می روند. برای باغ سرپوشیده و گیاهان داخل منزل شما هم همینطور است. البته، گیاهان آپارتمانی شما مجبور نیستند برف و بادهای سردی را که در سراسر مناظر می تازد تحمل کنند. با این حال، شرایط رشد در خانه شما در ماه‌های سردتر و تاریک‌تر سال اندکی تغییر می‌کند. شما باید نحوه مراقبت از گیاهان آپارتمانی خود را در زمستان تغییر دهید تا آنها را سالم و شکوفا نگه دارید. از این نکات که در این مقاله ذکر می کنیم می توانید برای مراقب از گیاهان آپارتمانی خود در زمستان استفاده کنید.

نحوه مراقبت از گیاهان آپارتمانی در زمستان

1. آبیاری را کاهش دهید.

زمستان به معنای نور کمتر است و به طور کلی، نور کمتر به معنای آب کمتر است. هر چه یک گیاه نور خورشید بیشتری دریافت کند، در طول روز تشنه‌تر می‌شود. با نور محدود خورشید در زمستان، گیاهان نسبت به زمانی که به طور فعال در بهار و تابستان رشد می کنند، آب کمتری مصرف می کنند. گیاهی که در تابستان هر هفته به آن آبیاری می‌کردید ممکن است دو هفته بدون آب هم خاکش خشک نشود.

آبیاری گیاهان آپارتمانی

به جای پیروی از یک برنامه، بهتر است برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی قبل از آبیاری خاک گلدان را بررسی کنید. انگشت خود را حداقل 2 سانتی متر در خاک فرو کنید. اگر خشک است، گیاه را کاملا آبیاری کنید. اگر مرطوب است، چند روز دیگر صبر کنید و دوباره خاک را بررسی کنید. اگر ترجیح می دهید انگشتان خود را کثیف نکنید، از رطوبت سنج استفاده کنید. به یاد داشته باشید، آبیاری کردن آسان‌تر از حذف آن از گلدان است!

2. برای مراقبت از گیاهان آپارتماینی در زمستان به نور خورشید توجه کنید.

وقتی خورشید دیرتر طلوع می کند و زودتر غروب می کند، گیاهان نسبت به بهار و تابستان نور خورشید کمتری دریافت می کنند. در صورت امکان، گیاهان خود را به پنجره‌ها نزدیک‌تر کنید تا بتوانند از حداکثر نور ممکن استفاده کنند. برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی در زمستانن هر هفته گلدان ها را یک دور بچرخانید تا مطمئن شوید که هر طرف گیاهان شما نور خورشید را دریافت می کند. اگر افزایش سطح نور گزینه ممکنی برای شما نیست، نگران نباشید زیرا گیاهان شما با تغییرات فصلی سازگار می‌شوند.

مراقبت از گیاهان آپارتمانی

شما عزیزان می توانید بذر گل سنگ سفید خالدار آمریکایی هیبرید، بذر گل سنگ صورتی خالدار آمریکایی هیبرید، بذر گل قهر و آشتی هلندی  و بذر گل حسن یوسف رز را از سایت فردین کشت تهیه نمایید.

3. نگران ریزش چند برگ نباشید.

وقتی گیاهان آپارتمانی را که تابستان را بیرون از خانه گذرانده‌اند، به داخل خانه می‌آوریم، احتمالاً برخی از برگ‌ها را می‌ریزند. “این کاملا طبیعی است، زیرا آنها در حال تنظیم با سطح نور پایین تر در داخل خانه هستند. اگر گیاهان شما در تمام طول سال در داخل بمانند، مقدار کمی ریزش برگ در زمستان نیز طبیعی است. ریزش برگ به دلیل شروع زمستان روشی است که گیاهان آپارتمانی برای نور کم‌تر آماده می‌شوند و جای نگرانی نیست.

4. از افراط در افزایش دما اجتناب کنید.

برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی دمای معمولی خانه که در آن راحت هستید برای اکثر گیاهان آپارتمانی در طول زمستان مناسب است. اما تغییرات شدید دما حتی برای مدت کوتاه می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. گیاهان را از بادهای سرد، رادیاتورها و دریچه های هوای گرم دور نگه دارید. بادهای سرد یا گرم ناگهانی می‌توانند گیاهان را تحت فشار قرار دهند، به برگ ها آسیب وارد کنند یا آنها را خشک می کنند.

5. کوددهی را متوقف کنید.

کوددهی گیاهان آپارتمانی

بیشتر گیاهان آپارتمانی در زمستان استراحت می کنند. در زمستان به کندی رشد می کنند. از آنجایی که آنها برگ و ساقه جدیدی تولید نمی کنند، نیازی به کود ندارند. برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی در زمستان کوددهی را در پاییز متوقف کنید و در بهار دوباره به گیاهانتان کود دهید، زیرا گیاهان نور خورشید بیشتری دریافت می کنند و دوباره به طور فعال رشد می کنند.

6. مراقبت از گیاهان آپارتمانی با حذف آفات

زمستان بهترین زمان برای ظهور حشرات کوچک شته ها و کنه است. کنه‌های تار عنکبوتی یکی دیگر از آفات رایج زمستانی گیاهان هستند زیرا شرایط گرم و خشک را دوست دارند. برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی در زمستان هر بار که آبیاری می کنید، برگ های گیاه را برگردانید و سطح زیرین آنها را بررسی کنید. امتداد ساقه ها را نیز بررسی کنید. اگر آفتی پیدا کردید، سعی کنید آنها را با انگشتان خود یا پنبه آغشته به الکل پاک کنید. برای جمعیت های زیاد، صابون حشره‌کش و روغن چریش گزینه‌های مطمئن‌تری برای خلاص شدن از شر آفات گیاهان آپارتمانی هستند.

7. رطوبت را بالا ببرید.

افزایش رطوبت

هوای داخل خانه های گرم، در ماه های زمستان خشک تر است. اکثر گیاهان آپارتمانی، به ویژه آنهایی که بومی مناطق گرمسیری جهان هستند، زمانی بهترین رشد را دارند که سطح رطوبت بین 40 تا 50 درصد باشد، اما میزان رطوبت در داخل خانه در زمستان معمولاً 10 تا 20 درصد است. یک راه ساده برای افزایش رطوبت اطراف گیاهان و مراقبت از گیاهان آپارتمانی در زمستان  این است که آنها را در کنار هم قرار دهید. آب تبخیر شده از خاک گلدان و همچنین آب از دست رفته به طور طبیعی از طریق برگ ها، رطوبت نسبی را در اطراف گیاهان شما افزایش می دهد.

یکی دیگر از روش های آسان برای افزایش رطوبت این است که گیاهان را روی سینی هایی پر از سنگریزه و آب قرار دهید. کف گلدان ها باید بالاتر از سطح آب باشد تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری شود. همانطور که آب تبخیر می شود، آب و هوای مرطوب تری برای گیاهان آپارتمانی شما ایجاد می کند.

8. مراقبت از گیاهان آپارتمانی با تمیز کردن برگ ها

مراقبت از گیاهان آپارتمانی

با پاک کردن گرد و غبار از شاخ و برگ گیاهان راه را برای نفوذ نور خورشید باز کنید. دستکش های میکروفیبر برای پاک کردن برگ های بزرگ مفید است، اما یک پارچه مرطوب برای پاک کردن هر برگ مناسب است. شستن سریع گیاهان در حمام نیز به پاک کردن گرد و غبار کمک می کند.

9. گلدان را تعویض نکنید.

گیاهان زمانی که به طور فعال رشد می کنند به خوبی از گلدان مجدد استفاده می کنند. به همین دلیل بهار و تابستان بهترین زمان برای تعویض گلدان گیاهان آپارتمانی است. ممکن است وسوسه شوید و بخواهید گلدان را عوض کنید اما با این کار ر واقع به گیاهانتان شوک وارد می کنید. برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی سعی کنید در هنگام خواب گیاه، گلدان را تعویض نکنید.

شما عزیزان می توانید برای مطالعه موارد دیگر درباره گیاهان آپارتمانی به ویکی پدیا مراجعه کنید.

نوشته های مشابه