عمومی

چالش های باغبانی در فضای داخلی

چالش های باغبانی

پرورش گل و گیاه در فضای داخلی خانه یکی از روحیه بخش ترین کارهاست. با وجود چند گیاه زیبا خانه شما لطافت و جذابیت بیشتری به خود می گیرد و فضای منزل شما دلنشین می شود. اگر علاقمند به پرورش گیاهان در فضاهای داخلی هستید پس خود را برای مواجه شدن با چالش های باغبانی آماده کنید! در زیر ما به 4 مورد از چالش های باغبانی در فضای داخلی و راه حل آنها می پردازیم.

چالش های باغبانی در خانه

کمبود نور خورشید

یکی از بزرگترین چالش های باغبانی در فضای داخلی خانه، دسترسی محدود به نور خورشید است. بیشتر فضاهای داخلی نور طبیعی کمتری نسبت به باغ‌های بیرون دریافت می‌کنند که می‌تواند بر رشد گیاهان تأثیر منفی بگذارد. نور خورشید نیروی حیاتی گیاهان است، اما در داخل خانه، آنها با چالشی به نام کمبود نور و سایه مواجه هستند. بدون نور مستقیم خورشید، رشد گیاه ممکن است متوقف شود. فضاهای داخلی اغلب فاقد روشنایی و شدت مورد نیاز گیاهان هستند. اما نگران نباشید! در اینجا چند راه حل برای رفع این مشکل برای شما عزیزان ذکر می کنیم:

گیاهان خود را نزدیک پنجره هایی قرار دهید که بیشترین نور خورشید را در طول روز دریافت می کنند. برای به حداکثر رساندن دریافت نور می توانید در روز چند بار به آرامی آنها را کمی جابجا کنید.

بهتر است برای این مورد از چالش های باغبانی روی خرید چراغ های رشد مصنوعی هزینه کنید، که به طور خاص برای گیاهان داخلی طراحی شده است. چراغ‌های رشد LED از نظر انرژی کارآمد هستند و طیف کامل نور مورد نیاز برای فتوسنتز را فراهم می‌کنند.

به طور منظم گیاهان خود را بچرخانید تا مطمئن شوید که همه طرف ها در معرض نور برابر قرار می گیرند. اینکار از رشد نامنظم گیاه جلوگیری می کند و به گیاهان کمک می کند تا سلامت و قدرت خود را حفظ کنند.

houseplants

آبیاری

به جرات می توان گفت که یکی از مهمترین چالش های باغبانی در فضای داخلی آبیاری گیاهان است. آبیاری گیاهان داخل خانه گاهی اوقات می تواند چالشی لذت بخش برای هر علاقه مند به چالش های جدید باشد. فقدان بارش طبیعی و گزینه های محدود زهکشی، نیاز به تعادل آب را بیش از پیش مهم می کند.

آبیاری بیش از حد می تواند گیاهان عزیز ما را غرق در آب کند، در حالی که کم آبی می تواند آنها را خشک و پژمرده کند. یافتن روال آبیاری کامل و اطمینان از زهکشی مناسب، کلید حفظ یک باغ داخلی پررونق است. برای مواجه با این چالش های باغبانی نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

قبل از آبیاری انگشت خود را حدود 2 سانتی متر در خاک فرو کنید. اگر احساس می کنید خشک است، زمان آبیاری است. اگر هنوز مرطوب است، برای جلوگیری از هیدراتاسیون بیش از حد، آبیاری را متوقف کنید.

خاک گلدان با زهکشی خوبی را انتخاب کنید که اجازه می دهد آب اضافی از گلدان خارج شود و از غرقابی جلوگیری می کند. به جای ریختن مستقیم آب روی برگ ها، خاک را هدف قرار دهید. از یک قوطی آبیاری یا سیستم آبیاری قطره ای استفاده کنید تا آب آهسته و پیوسته را تامین کنید.

چالش های باغبانی

گیاهان آپارتمانی مقاوم کدام گیاهان هستند؟

کاهش مواد مغذی خاک

سومین مورد از چالش های باغبانی در فضای داخلی کاهش ذخیره مواد ممغذی خاک است. با گذشت زمان، خاک گلدان حاصلخیزی خود را از دست می دهد و باعث می شود که گیاهان علائم کمبود مواد غذایی را نشان دهند.گیاهان برای رشد به مواد مغذی ضروری نیاز دارند، اما با گذشت زمان، مواد مغذی خاک را از بین می برند. همانطور که آنها عناصر حیاتی مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم را مصرف می کنند، خاک غنی، تخلیه می شود و گیاهان را رنگ پریده و زرد می کند. برای شادابی و شکوفایی گیاهان داخلی، باید خاک را با مواد آلی، کمپوست و کودهای مخصوص کوددهی کنیم. با این راهکارها خاک را احیا کنید:

مواد آلی مانند کمپوست یا کود دامی که به خوبی پوسیده شده است را برای دوباره پر کردن مواد مغذی اضافه کنید. این امر حاصلخیزی خاک را افزایش می دهد و باعث رشد سالم گیاه می شود.

از کود متعادل و آهسته رهش فرموله شده برای گیاهان داخلی استفاده کنید.

انتقال گیاهان به گلدان های مختلف با خاک تازه از کاهش مواد مغذی جلوگیری می کند و خطر آفات و بیماری ها را به حداقل می رساند.

آنچه گیاهان آپارتمانی برای رشد نیاز دارند.

رطوبت بیش از حد

چالش های باغبانی

رطوبت بیش از حد در داخل خانه ما می تواند یک تهدید پنهان برای گیاهان خانگی مورد علاقه ما و سخت ترین چالش های باغبانی باشد. رطوبت بیش از حد می تواند منجر به رطوبت روی برگ ها شود و آنها را در برابر قارچ ها و پوسیدگی آسیب پذیر کند. ریشه ها ممکن است در خاک خیس خفه شوند و گیاهان را از اکسیژن حیاتی محروم کنند. رطوبت بالا همچنین می تواند فرآیند تعرق را کند کرده و توانایی گیاه را برای تنظیم دما و رشد آن مختل کند.

با باز کردن پنجره ها یا استفاده از فن از گردش هوای مناسب اطمینان حاصل کنید. این کار به کاهش سطح رطوبت کمک می کند و از رشد قارچ جلوگیری می کند.

برای تنظیم سطح رطوبت، روی یک دستگاه رطوبت‌گیر خریداری کنید. این امر به ویژه در صورتی مفید است که در یک منطقه به طور مداوم مرطوب یا در فصول با رطوبت بالا زندگی می کنید.

گروه بندی گیاهان با هم می تواند یک ریزاقلیم ایجاد کند و رطوبت را در اطراف آنها به دام بیندازد. گیاهان رطوبت دوست را کنار هم قرار دهید و گیاهانی را که شرایط خشک تر را ترجیح می دهند جدا کنید. بدین ترتیب یکی دیگر از چالش های باغبانی را پشت سر می گذارید.

نوشته های مشابه