عمومی

مشکلات گیاهان آپارتمانی

مشکلات گیاهان آپارتمانی

رشد بیشتر گیاهان داخل خانه نسبتا آسان است. گیاهان آپارتمانی نه تنها بر زیبایی محیط داخلی خانه می افزایند بلکه باعث تصفیه هوا و ایجاد فضای آرام می شوند. اما گاهی پرورش گیاهان در داخل خانه با مشکلاتی مواجه می شود. اگر گیاه شما رشد نمی کند شاید به اندازه کافی به نیاز گیاه توجه نکرده اید. در این مقاله به مشکلات رایج در پرورش گیاهان آپارتمانی می پردازیم.

مشکلات رایج در پرورش گیاهان آپارتمانی

نور نامناسب

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب در مورد گیاهان آپارتمانی رخ می دهد، قرار ندادن گیاهان در شرایط نوری مناسب است. نیاز نوری یک موضوع مهم و پیچیده در رابطه با رشد گیاهان است، دانستن اینکه نیاز نوری هر کدام از گیاهان چقدر است اهمیت دارد. تمام گیاهان آپارتمانی به نور احتیاج دارند. بعضی از آنها مانند آلوئه ورا در زیر نور مستقیم آفتاب رشد می کنند. گیاهانی مانند دراکنا، نور كم تا متوسط ​​را تحمل می كنند. دراسنا ، فیلودندرون، پتوس وگندمی از جمله گیاهانی هستند که طیف وسیعی از تابش خورشید را تحمل می کنند.

بهتر است نیاز نوری گیاه خود را بشناسید و بهترین شرایط را برای رشد گیاه خود فراهم کنید.

آبیاری بیش از حد

آبیاری بیش از حد در بیشتر موارد دلیل اصلی از بین رفتن گیاه است. روش مناسب برای آبیاری گیاهان آپارتمانی، آبیاری کامل تا زمان خروج آب از سوراخ زهکشی و سپس دور ریختن آب اضافی است. قبل از آبیاری خاک را بررسی کنید. اکثر گیاهان نسبت به خشک شدن خاک حساس اند. گیاهانی مانند کاکتوس ها نیاز آبی کمتری نسبت به سایر گیاهان دارند.

خاک و مواد مغذی نامناسب

 خاک گلدان استاندارد و مرغوب برای اکثر گیاهان مناسب است، اگرچه برخی از آنها، از جمله ساکولنت ها، گل ارکیده و سرخس، در مخلوطی که مخصوص آن گیاه تهیه شده باشد، عملکرد بهتری دارند.

برخلاف یک گیاهی که در فضای باز رشد می کند، گیاهان آپارتمانی محل محدودی برای جذب عناصر غذایی خود دارند. بنابراین بهتر است کودهای NPK را در طول فصل رشد و به صورت محلول در آب به گیاهان خود بدهید. کوددهی را در طول زمستان متوقف کنید.

اندازه گلدان

از گلدان مناسب استفاده کنید. یک گلدان خیلی کوچک رشد ریشه ها را محدود می کند و گلدانی که بیش از حد بزرگ باشد، رطوبت اضافی داشته و ممکن است باعث پوسیدگی ریشه شود. اگر از سوراخ های پایین گلدان ریشه های گیاه بیرون بزند نشانه خوبی برای تعویض گلدان است. قطر گلدان جدید باید 2 تا 5 بیشتر از گلدان قبلی باشد. گیاهان با سیستم ریشه بلند ممکن است به گلدان عمیق تری احتیاج داشته باشند، در حالی که گیاهان دیگر در یک گلدان کم عمق رشد می کنند.

کاشت گل کوکب

برای خرید بذر انواع گل کلیک کنید.

دما

قرار گرفتن گیاهان در معرض دمای شدید مورد دیگری در لیست اشتباهات رایج گیاهان آپارتمانی است.. سعی کنید دمای منزل خود را در حدود  24-18 درجه سانتیگراد حفظ کنید. در حالی که گیاهان آپارتمانی هنگام چرخش گلدان برای رشد یکسان ترغیب می شوند، اما گیاهان خود را زیاد جابجا نکنید؛ زیرا جابجایی مکرر باعث وارد شدن استرس به گیاه می شود، همچنین تغییرات مداوم دما و نور می تواند اثرات سوئی داشته باشد.