عمومی

آنچه گیاهان آپارتمانی برای رشد نیاز دارند

گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی رایج‌ترین گیاهانی هستند که برای زیباسازی و پاکیزه کردن هوای فضاهای داخلی خانه استفاده می شوند. بنابراین، بسیار مهم است که محیط داخل خانه با نیازهای رشدی این گیاهان مطابقت داشته باشد. در این مطلب شما همراهان عزیز فردین کشت را با اصلی ترین نیازهای رشدی گیاهان آپارتمانی بیشتر آشنا می کنیم.

اصلی ترین نیازهای رشدی گیاهان آپارتمانی

نور

مقدار و شدت نور در حفظ سلامت گیاهان آپارتمانی و ادامه چرخه زندگی طبیعی آنها بسیار مهم است. نور کم باعث رنگ پریدگی و ضعیف شدن برگ این گیاهان می شود. اگر این اتفاق افتاد، سعی کنید گیاهان آپارتمانی را به مکان دیگری مانند پشت پنجره آفتابگیر یا زیر چراغ های رشد منتقل کنید، اما این کار را به تدریج انجام دهید تا میزان استرس یا شوک وارده به گیاهان را کاهش دهید.

انواع متعددی نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی طراحی شده است. در واقع، بسیاری از  گیاهان گلدار در زیر نورهای رشد در فضاهای داخلی خانه بهتر رشد می کنند. از آنجایی که بیشتر گیاهان هم به دوره رشد و هم دوره خواب نیاز دارند.

گیاهان آپارتمانی

توصیه می کنیم که در پاییز و زمستان گاهی اوقات مقدار نور را کاهش دهید تا گیاهان آپارتمانی بتوانند دوره خواب را پشت سر بگذارند. از زمانی که طول روز کوتاه می شود، گیاهان از محیط این سیگنال را دریافت می کنند و آرام آرام رشد خود را کاهش می دهند. شما نیز می توانید با الهام از طبیعت این کار را برای گیاهان آپارتمانی خود انجام دهید.

بهترین گیاهان آپارتمانی را با مطالعه این مقاله فردین کشت بیشتر بشناسید.

آب

آبیاری یکی دیگر از جنبه های مهم یک محیط داخلی سالم است و از فصلی به فصل دیگر و گیاهی به گیاه دیگر متفاوت است. در طول دوره های رشد فعال (بهار و تابستان)، گیاهان نیاز به آبیاری کامل دارند، زیرا خاک در این فصول با توجه به گرمای هوا زود شروع به خشک شدن می کند. با این حال، بهتر است خاک گیاهان را کمی خشک نگه دارید تا آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه آنها نشود. آبیاری بیش از حد، شایع ترین علت از بین رفتن گیاهان آپارتمانی است.

گیاهان آپارتمانی

زمانی که گیاهان در خواب هستند، باید آبیاری را کاهش دهید؛ زیرا در این مدت نیاز به آبیاری کمتری دارند. قرار دادن انگشت خود در خاک راه خوبی برای تعیین اینکه آیا گیاهان شما نیاز به آبیاری دارند یا نه؟. اگر خاک مرطوب است، آبیاری نکنید. اگر خاک خشک بود، آن را به خوبی آبیاری کنید. بهتر است برای کاهش شوک و وارد شدن استرس به گیاهان، از آب ولرم که دمای آن با دمای اتاق یکی است استفاده کنید.

نقش گیاهان آپارتمانی در برطرف نمودن آلودگی هوای خانه را با کلیک روی لینک مطالعه کنید.

دما

بهترین دما برای گیاهان داخلی بین 16 تا 24 درجه سانتی گراد است. گیاهان گرمسیری معمولا به دمای بیشتری نیاز دارند و هنگامی که دمای داخل خانه به زیر 13-16 درجه سانتی گراد می رسد، به سختی رشد می کنند. با این حال، گیاهان آپارتمانی وجود دارند که از شرایط تا حدودی خنک تری برای رشد را ترجیح می دهند. بنابراین بهترین کار این است که بعد از خرید گیاهان خود، ابتدا درباره دمای بهینه رشد آنها تحقیق کنید تا شرایط خوبی را برای آنها فراهم کنید.

بیشتر گیاهان می توانند تغییرات جزئی دما را تحمل کنند. به خاطر داشته باشید که در شب، نزدیک پنجره ها دما به طور قابل توجهی کمتر از سایر  بخش های خانه است. بنابراین بهتر است که در شب از پرده های ضخیم استفاده کنید و گیاهن خود را بافاصله حدود 50 سانتی متری از پنجره قرار دهید.

رطوبت

اکثر گیاهان داخلی برای رشد به هوای مرطوب نیاز دارند و رطوبت بین 50 تا 70 درصد برای رشد آنها عالی است که بالاتر از رطوبت متوسط خانه های ماست. خشکی بیش از هوا حد برای گیاهان خوب نیست. ریزش برگ یا زرد شدن برگ ها نشانه ای از کم بودن رطوبت در خانه است.

راه هایی وجود دارد که می توانید سطح رطوبت را در خانه خود افزایش دهید. می توانید در نزدیکی گیاهان خود ظرف آب قرار دهید یا گاهی کمی آب در اطراف گیاهان اسپری کنید. استفاده از تراریوم، یا قرار دادن گلدان ها روی سینی کم عمقی از سنگریزه های پوشیده شده با آب، راه های قابل قبولی برای افزایش سطح رطوبت هستند.

نکاتی در مورد نگهداری و انتخاب گیاهان آپارتمانی را با مطالعه این مقاله فردین کشت بدانید.

گیاهان آپارتمانی

از آنجایی که گیاهان رطوبت تولید می کنند، هر چه تعداد بیشتری گیاه در یک اتاق داشته باشید، بهتر است، به خصوص زمانی که در کنار هم قرار گیرند و به حفظ رطوبت کمک می کنند.

نحوه سازگاری گیاهان آپارتمانی در فضاهای داخلی را با کلیک روی لینک مطالعه کنید.

در این مطلب ما به مهمترین نیازهای گیاهان آپارتمانی اشاره کردیم. اکنون که می دانید گیاهان شما برای رشد به چه چیزی نیاز دارند، می توانید به آسانی گیاهان خود را پرورش دهید و از زیبایی آنها لذت ببرید.

نوشته های مشابه