آموزش کاشت و پرورش

با گل های ریحان چه کنیم؟

ریحان گیاهی یک ساله است. برای به حداکثر رساندن شاخ و برگ و طعم آن، باید آن را به طور منظم هرس کنید. در صورت عدم انجام این کار، گیاه شروع به گل دادن می کند. در حالی که گل های سفید یا بنفش زیبا هستند، می توانند گیاه را زودتر از موعد از بین ببرند. همچنین باعث چوبی شدن ساقه ها و تلخ شدن برگ ها می شوند. پس با گل های ریحان خود چه کنیم؟ در این مقاله بیشتر در این مورد توضیح می دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

چرخه زندگی گیاه ریحان

در چرخه زندگی ریحان سه مرحله وجود دارد:

مرحله جوانی

در مرحله، ریحان تا حدود 12 اینچ (30 سانتی متر) رشد می کند و بیشترین برگ را تولید می کند. در این مرحله می‌توانید برگ‌های بزرگ را از بالا ببرید، اما برگ‌های کوچک‌تر را در پایین گیاه نگه دارید تا رشد کنند.

مرحله انتقال

در این مرحله از چرخه زندگی ریحان، برگها آنقدر رشد نمی کنند. در این مرحله گیاه خود را هرس کنید. قبل از اینکه این مرحله به پایان برسد، دو قلمه بزنید.

مرحله گلدهی

در این مرحله گیاه وارد فاز گلدهی می شود و برگ ها کیفیت خود را از دست می دهند. هرس گل های ریحان قبل از شکوفایی، گیاه شما را تشویق می کند تا به جای گلدهی روی تولید برگ تمرکز کند و چرخه زندگی ریحان را افزایش می دهد.

محرک هایی که باعث می شود گیاهان ریحان گل تولید کنند:

گل های ریحان

ریحان اگر هرس نشود در طول تابستان گل های بنفش یا سفید (بسته به تنوع ریحان) تولید می کند. با این حال، عوامل دیگری وجود دارد که ممکن است باعث گلدهی و به بذر رفتن گیاه شما شود. گیاهانی که تحت استرس قرار می گیرند، بیشتر وارد مرحله گلدهی می شوند. دمای بالا در تابستان و کمبود آب از جمله مهمترین استرس های محیطی هستند که باعث گل دادن ریحان می شوند. گیاه در این شرایط سیگنال هایی دریافت می کند که باعث می شود گیاه برای حفظ حیات خود گل داده و بذر تولید کند.

بهتر است به محض شروع جوانه زدن آنها را جدا کنید. می توانید از قیچی برای بریدن آنها استفاده کنید یا به سادگی با انگشتان خود آنها را بچینید. خلاص شدن از شر گل های ریحان در مراحل اولیه به گیاه این امکان را می دهد که انرژی خود را به جای گلدهی و بذردهی روی رشد شاخ و برگ متمرکز کند. در نتیجه، در طول فصل رشد، از برداشت فراوان برگ ریحان لذت می برید. سپس گیاه می تواند به موقع تا پایان چرخه زندگی خود وارد مرحله گلدهی و کاشت شود.

شما عزیزان می توانید بذرریحان ایتالیایی بنفش پاکت اورجینال، بذر ریحان سبز خوش عطر ایرانی درجه یک، بذر ریحان ایتالیایی پاکوتاه گلدانی آمریکایی و بذر ریحان ایتالیایی گنووس را از فردین کشت خریداری کنید.

با گل های ریحان چه کنیم؟

اگر گیاه ریحان را پرورش می‌دهید، ممکن است بدانید که بهتر است گل‌ های ریحان را به محض ظاهر شدن از روی گیاهان هرس کنید. ماندن گل ها باعث کاهش تولید برگ ها می شود و بسیاری از باغبان ها متوجه می شوند که کیفیت یا طعم برگ ها را نیز کاهش می دهد.

اگر ریحان شما گل می دهد، به سادگی از چرخه رشد طبیعی خود پیروی می کند و پس از گل ها گیاه دانه تولید می کند. وقتی به این مرحله رسید، برگ‌ها دیگر همان برگ‌های معطر، خوشمزه و لطیفی نیستند که قبلاً داشتید و برای استفاده در آشپزخانه مناسب نیستند. پس چه کاری می توانید در این مورد انجام بدهید؟ اگر می خواهید از چرخه گلدهی گیاه ریحان جلوگیری کنید، راز آن در هرس منظم نهفته است.

ریحان

شما عزیزان می توانید بذر انواع ریحان را از فردین کشت خریداری کنید.

در حالی که گل های ریحان دوست داشتنی به نظر می رسند و برای زنبورهای گرده افشان بسیار خوب هستند، گیاه ریحان گلدار نشان دهنده پایان توانایی شما برای استفاده از این گیاه در آشپزخانه است.

زمانی که ریحان گل داد، برگ هایی که تولید می کند تغییر می کند. طعم و عطر آنها کم می شود و ساقه ها کمی چوبی می شوند. به این دلیل است که گیاه پس از گلدهی، انرژی خود را برای تولید بذرسرمایه گذاری می کند.

اگر گیاه ریحان شما گل داده است، این سوال که چه کاری باید انجام دهید بستگی به این دارد که گیاه را برای چه کاری پرورش می دهید. ریحان با بیش از 40 گونه شناخته شده از خانواده نعناع، ​​Lamiaceae است. بیشتر مردم آن را به خاطر شاخ و برگ های معطر و خوش طعمش می کارند.

اگر ریحان را صرفاً برای برگ های آن کشت می کنید، بهتر است گل های ریحان را به محض ظهور حذف کنید.

 

گل های ریحان خوراکی و غیر سمی هستند. آنها طعمی شبیه ریحان دارند اما کاهش ممکن است طعم ملایم تر یا تلخ تر داشته باشد. گل های ریحان را می توان در تزئین و طعم دادن غذا استفاده کرد.

گل های ریحان

گل های ریحان

جدا از طعم منحصربفرد، گل های ریحان فواید بی شماری برای سلامتی دارند. سرشار از طیف وسیعی از مواد مغذی از جمله ویتامین A، ویتامین K، کلسیم، آهن و منگنز هستند. مصرف گل های ریحان فشار خون را کاهش می دهند و به پیشگیری از بیماری های مختلف مانند آلزایمر و سرطان کمک می کنند.

بهتر است ریحان هر دو تا سه هفته یکبار هرس شود. این گیاه می تواند هرس شدید را تحمل کند که در واقع باعث رشد بهترش می شود.

اگر می‌خواهید هم برگ‌ها و هم گل‌ های ریحان را برداشت کنید، می‌توانید گیاهان خود را به چند دسته تقسیم کنید. گروهی را برای برداشت برگ در نظر بگیرید و گروهی دیگر را نیز برای برداشت گل ها خوشبو نگه دارید. به این ترتیب، تعداد زیادی برگ و همچنین گل های دوست داشتنی در طول فصل رشید خواهید داشت.

ریحان را از بخش های بالایی هرس کنید، این کار باعث نفوذ نور به بخش های پایین تر می شود. رشد برگ ها را تحریک می کند و گیاهی سالم تر و پر برگی خواهید داشت. مانند آبیاری ریحان، بهتر است صبح ها هرس کنید. برگها قبل از گرمای روز با بیشترین غلظت روغن های معطر در بهترین حالت قرار دارند.

شما عزیزان می توانید در ویکی پدیا درباره ریحان مطالبی را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه