مقالات تخصصی

گلهای جذاب برای زنبورها

گلهای جذاب برای زنبورها

بدون زنبورهای گرده افشان، بیشتر سبزیجات رشد نخواهند کرد و گیاهان گلدار زنده نمی مانند! دلیل عدم گرده افشانی در بسیاری از گیاهان، نبود گرده افشان کافی است. بنابراین گرده افشان ها نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی دارند. پس دانستن گلهای جذاب برای زنبورها و کاشت این گل ها در باغچه و مزرعه اهمیت زیادی دارد.

زنبورها کدام گل را بیشتر دوست دارند؟

بسیاری از شما با نا امیدی از دیدن گل هایی که از گیاهان سبزی خود می ریزند به دلیل گرده افشانی نشدن آنها دست و پنجه نرم کرده اید. زنبورها برای کل اکوسیستم ما مهم هستند. علاوه بر این، جمعیت زنبور عسل به دلیل استفاده بیش از حد از آفت‌کش‌ها در معرض خطر است، بنابراین نه تنها گل‌هایی را که زنبورها به آن‌ها بیشتر نیاز دارند، کاشت، بلکه باید در مصرف سموم شمیایی نیز دقت کرد.

شما عزیزان می توانید بذر انواع گل های جذاب و متنوع را از فردین کشت خریداری کنید و باغچه ای زیبا و پر گل در خانه داشته باشید.

زنبورهای بومی نیروگاه های گرده افشانی هستند.

بیشتر گرده افشانی توسط گرده افشان های بومی از جمله مگس ها، سوسک ها، پروانه ها و زنبورها انجام می شود، اما زنبورهای بومی قهرمانان اصلی اما فراموش شده در تولید محصول هستند.

برای اینکه زنبورها به خوبی غذای مورد نیاز خود را تامین کنند، باید گلها را در تمام طول فصل شکوفا کنیم. برای این کار گل هایی در شکل ها و اندازه های مختلف را پرورش دهید.

مهمترین علل ریزش گل های بادمجان را در مقالات فردین کشت بخوانید.

انتخاب گل برای زنبورها

گلهای جذاب برای زنبورها

کاشت گلهای جذاب برای زنبورها به معنی افزایش تولید محصول نیز می باشد.

زنبورها برخی از انواع گل ها را به دلایل مختلفی بر سایرین ترجیح می دهند. به طور کلی، به شکل و رنگ گل بستگی دارد. در اینجا مواردی ذکر می کنیم که در کاشت گلهای جذاب برای زنبورها اهمیت دارند:

ترجیح گل زنبور به طول زبانش بستگی دارد! برخی از زنبورها زبان درازی دارند که به راحتی می توانند به شهد شکوفه های لوله ای شکل مانند پیچ امین الدوله دسترسی پیدا کنند، در حالی که آنهایی که زبان کوتاه دارند به سراغ گل های بابونه و آفتابگردان می روند. زنبورهای کوچک گلچه‌های کوچک و گل‌های مرکب را دوست دارند، در حالی که زنبورهای بزرگ گل‌های بزرگ‌تر را دوست دارند. سعی کنید ترکیبی از اشکال و اندازه های مختلف گل بکارید تا انواع گونه های زنبور عسل را به فضای باغ خود جذب کنید.

رنگ گل در انتخاب گلهای جذاب برای زنبورها مهم است زنبورها نمی توانند قرمز را ببینند دقیقا برخلاف مرغ شهد خوار و پروانه ها. زنبورها به رنگ های بنفش، آبی، سفید و زرد جذب می شوند.

با کاشت بذر گل شب بو شاخه بریده پیلاستر لاوندر هلندی  گرده افشان ها را به باغچه خود جلب کنید.

گرده افشان ها عموما گیاهان بومی را بر گیاهان غیربومی ترجیح می دهند، زیرا آنها با هم تکامل یافته اند. بومی ها معمولاً گیاهانی هستند که با منطقه شما سازگار شده اند و به راحتی در منطقه پیدا می شوند.

تحقیقات نشان داده است که اشکال فانتزی از گیاهان بومی که گاهی اوقات “nativars” نامیده می شود، به اندازه گونه های اصلی گیاهان برای زنبورها جذاب و مفید نیستند. علاوه بر این گیاه هیبرید شده اغلب برای گرده افشان مفید نخواهد بود.

چگونه گرده افشان ها را به باغ خود جذب کنیم؟ این مقاله کابردی را در مقالات فردین کشت بخوانید.

کدام گل برای زنبور عسل مناسب است؟

گلهای جذاب برای زنبورها

با کاشت گلهای جذاب برای زنبورها گرده افشانی گیاهان خود را افزایش دهید.

گیاهان چند ساله بالاترین کیفیت شهد و گرده را به زنبورها ارائه می دهند، اما استثناهایی وجود دارد. برخی از زنبورها متخصص هستند، مانند زنبور کدو حلوایی که فقط کدو، کدو تنبل و شکوفه های کدو را ترجیح می دهد. موثرترین گرده افشان ها عموم گراها هستند که غذای خود را از طیف وسیعی از گیاهان می گیرند. نه تنها شامل درختان بومی و گیاهان چند ساله می شود، بلکه برخی از غیر بومی ها مانند شبدر زرشکی و سفید و یکساله را نیز شامل می شود.

گل های یکساله این مزیت را دارند که در تمام فصل شکوفا می شوند. آفتابگردان، مریم گلی، کالاندولا و گیلاس از جمله گلهای جذاب برای زنبورها هستند.

فواید کاشت آفتابگردان را در مقالات فردین کشت بخوانید.

گیاهان پرکاربرد در آشپزی شما مانند مریم گلی، آویشن، گل گاوزبان، اسطوخودوس، پیازچه، شوید، ریحان، پونه کوهی، رزماری و نعناع می توانند گلهای جذاب برای زنبورها بدهند و گرده افشان ها را به سمت باغچه شما بکشانند.

گل های اوایل فصل برای زنبورها

مبارزه همیشگی برای زنبورها در مناطق معتدل یافتن غذای کافی در اواخر زمستان و اوایل بهار است، زمانی که بیشتر طبیعت هنوز در خواب است شما باید گیاهان جذابی برای زنبورها بکارید. برخی از درختان و درختچه هایی که زود شکوفه می دهند عبارتند از: فندق بهاری، افرا، بید و توت قرمز. آنها زمانی گل می دهند که گیاهان زیادی هنوز شکوفا نشده اند.

درختان میوه های که زود شکوفه می دهند مانند گیلاس، آلو، تمشک، شاه توت و زغال اخته نیز گلهای جذاب برای زنبورها دارند.

گل های میان فصل برای زنبورها

گل های میان فصل مانند زوفا، سوسن چشم سیاه، گل مخروطی، نعناع گربه ای، کلئوم، پنستمون، ، علف شیر، گل بابونه و بومادران از گلهای جذاب برای زنبورها هستند!

گل های اواخر فصل برای زنبورها

گلهای جذاب برای زنبورها

آفتابگردان از گلهای جذاب برای زنبورها است.

زنبورها تا خنک شدن هوا در اواخر پاییز فعال هستند و همچنان نیاز به تغذیه دارند. برای ادامه تغذیه، چند گل دیرشکفته مانند گل محمدی، آستر و گل آفتابگردان نیز مناسبند.

بذر گل آفتابگردان حنایی رنگ ایتالیایی را می توانید از فردین کشت تهیه کنید و با کاشت آن از زیبایی خیره کننده اش لذت ببرید.

ایجاد زیستگاه برای زنبور عسل

زنبورهای بومی برای زنده ماندن به چیزی بیش از گلهای زیبا نیاز دارند. ما باید آب، سرپناه و مکان های لانه سازی را فراهم کنیم. آفت کش ها و سایر سموم را در حد اعتدال و زمانی که گرده افشان ها فعالیت کمتری دارند استفاده کنید. در این مطلب ما به مهمترین گلهای جذاب برای زنبورها اشاره کردیم با کاشت این گل ها و کاهش سم پاشی از گرده افشان ها محافظت کنید.

شما عزیزان می توانید در ویکی پدیا درباره گرده افشان ها مطالبی را مطالعه کنید.