عمومی

چگونه گرده افشان ها را به باغ خود جذب کنیم؟

جذب گرده افشان ها

گرده افشان ها برای تولید میوه ها و سبزیجات حیاتی هستند، اما این فقط محصولات زراعی شما نیستند که از جذب گرده افشان ها به حیاط و باغ شما سود می برند. داشتن دنیای سبزتر بدون گرده افشان ها غیرممکن است و با کمبود شدید مواد غذایی در سراسر جهان مواجه خواهیم شد، زیرا این جانوران مسئول گرده افشانی 90 درصد گیاهان گلدار زمین هستند که به نوبه خود از حیات در این سیاره پشتیبانی می کنند.

جذب گرده افشان ها

جذب گرده افشان ها به حیاط و باغچه باعث افزایش تولید در باغ شما می شود و در عین حال به محیط زیست نیز کمک می کند. هر باغی به گرده افشان نیاز دارد و زنبورها جزو بهترین ها هستند. بدون آنها، گل های محدود و حتی میوه ها و سبزیجات کمتری وجود خواهد داشت. زنبورها هنگام بازدید از گیاهان شما اساساً به دنبال دو چیز هستند:

شهد: شهد مملو از قند است و منبع اصلی انرژی زنبور عسل است.

گرده: گرده یک رژیم غذایی متعادل از پروتئین ها و چربی ها را فراهم می کند.

برای جذب گرده افشان ها به حیاط و باغ خود، به نکاتی که در ادامه ذکر می شود توجه نمایید.

گیاهان بومی را پرورش دهید.

 

گرده افشان ها

 

از گیاهان بومی محلی استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که گیاهان بومی برای زنبورهای بومی چهار برابر جذاب تر از گل های عجیب و غریب هستند. آنها معمولاً به خوبی با شرایط رشد شما سازگار هستند و می توانند با حداقل توجه رشد کنند.

گیاهان بومی قبلاً خود را به عنوان منبع ایده آل گرده و شهد برای گرده افشان های منطقه شما معرفی کرده اند. این امر باعث می شود آنها گیاهانی عالی برای جذب گرده افشان ها به حیاط و باغ شما باشند. گیاهان به راحتی در محل شما در دسترس هستند. پرورش گیاهان بومی یک راه عالی برای جذب گرده افشان ها است.

این گیاهان ممکن است شامل گیاهانی باشد که شما آنها را علف های هرز می دانید، اما همه آنها در نوع خود زیبا هستند. ایجاد یک باغ با گیاهی بومی، یا افزودن آنها به باغچه به شما کمک زیادی به تامین گرده و شهد مورد نیاز زنبورها و پروانه ها می کند.

باغچه مملو از گل

پرورش یک باغچه پر از گل مخصوص مرغ مگس خوار و پروانه ها یکی دیگر از گزینه های فوق العاده برای جذب گرده افشان ها به باغ است. مرغ مگس خوار گل های زنگوله ای یا شیپوری مانند زنبق را ترجیح می دهند، در حالی که پروانه ها گل هایی با سطح صاف را ترجیح می دهند که به راحتی روی آنها فرود بیایند.

گنجاندن گل هایی که مرغ مگس خوار و پروانه ها را به چشم انداز شما جذب می کنند، گرده افشان ها را وسوسه می کند که به باغ شما بیایند.

 

گرده افشانی

 

چندین رنگ گل را انتخاب کنید. زنبورها دید رنگی خوبی دارند که به آنها کمک می کند گل ها و شهد و گرده ای که ارائه می دهند پیدا کنند. رنگ‌های گل‌هایی که زنبورها را جذب می‌کنند آبی، بنفش، بنفش، سفید و زرد هستند.

گل ها را به صورت دسته ای بکارید. گل‌هایی که در دسته‌های یک گونه جمع شده‌اند، گرده‌افشان‌های بیشتری را نسبت به گیاهان منفرد پراکنده در تکه‌های زیستگاه جذب می‌کنند.

مکانی برای زندگی گرده افشان ها

 

مکان برای حفاظت از گرده افشان ها

 

فراهم کردن مکانی برای مخفی شدن و زاد و ولد برای زنبورها و سایر حشرات و پرنده ها، راه بسیار خوبی برای نگهداری گرده افشان ها در حیاط خانه شما است. کنده‌های طبیعی، شاخه‌ها و سنگ‌های خزه‌دار پناهگاه و مکان‌های لانه‌سازی برای گرده‌افشان فراهم می‌کنند. گذاشتن توده‌های کنده‌های قدیمی در اطراف باغچه، کمک زیادی به تامین سرپناه مورد نیاز گرده‌افشان خواهد کرد.

برای مطالعه مطلب زنبورهای مخملی گرده افشان کلیک کنید.

بگذارید قاصدک ها شکوفا شوند.

اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، ممکن است قاصدک ها را به عنوان یک مزاحم در نظر بگیرید که ظاهر چمن شما را خراب می کند، اما این چیزی نیست که زنبور می بیند. شکوفه های قاصدک یکی از اولین منابع گرده و شهد در بهار است. اجازه دادن به قاصدک ها برای شکوفا شدن و شکوفه دادن به گرده افشان های طبیعی در منطقه شما انرژی لازم را برای زنده ماندن در بهار سرد تا زمانی که گل های دیگر شکوفا شوند، می دهد. اگر نمی خواهید قاصدک‌ها کل چمن‌زار را تصاحب کنند، بخشی را در امتداد حصارها یا اطراف مرز تعیین کنید که قاصدک‌ها و زنبورهای گرسنه بتوانند از آنها تغذیه کنند.

انتخاب آفت کش مناسب

از آفت کش ها استفاده نکنید اکثر آفت کش ها انتخابی نیستند و شما با سم پاشی نادرست، در حال از بین بردن حشرات مفید همراه با آفات هستید. اگر ضرری است که از آفت کش استفاده کنید، از افت کش هایی که کمترین سمیت را دارند شروع کنید و دستورالعمل های برچسب را به طور کامل دنبال کنید.

در نزدیکی باغ سبزیجات گل بکارید.

یکی از بهترین راه‌ها برای دعوت گرده‌افشان به باغ سبزیجات، استفاده از حاشیه یا ردیفی از گل‌های شکوفه‌دار بین ردیف سبزیجات است. گل هایی مانند گل همیشه بهار و گل ختمی زنبورها و سایر گرده افشان ها را جذب می کنند و در عین حال حشرات مضر را دفع می کنند. بسیاری ترجیح می دهند در انتهای ردیف ها گل بکارند یا حاشیه ای جذاب در اطراف کل باغ ایجاد کنند.

نکاتی برای جذب گرده افشان ها

گل هایی بکارید که در زمان های مختلف شکوفا می شوند. گیاهان متنوعی داشته باشید که در تمام فصل گل می دهند. بیشتر گونه های زنبور عسل عمومی هستند و در طول چرخه زندگی خود از طیف وسیعی از گیاهان تغذیه می کنند. با داشتن چندین گونه گیاهی که به طور همزمان گل می دهند، و توالی گلدهی گیاهان در بهار، تابستان و پاییز، می توانید طیفی از گونه های زنبور عسل را که در زمان های مختلف فصل پرواز می کنند، حمایت کنید.

گل ها را به صورت خوشه ای بکارید تا زنبورها و پروانه های بیشتری را جذب کنید.

برای جذب انواع گرده افشان گل ها را در اشکال و رنگ های مختلف بکارید.

2 دیدگاه در “چگونه گرده افشان ها را به باغ خود جذب کنیم؟

  1. hajiloo_javad گفت:

    ممنون مفید بود

    1. مرسی از همراهی تون و ممنونیم که سایت خودتون رو دنبال می فرمایید. باعث افتخار ماست

نظرات بسته شده است.