آموزش کاشت و پرورش

برداشت کلم بروکسل

برداشت کلم بروکسل

بهترین زمان برداشت کلم بروکسل زمانی است که سرهای کوچک گیاه سبزرنگ شدند و به اندازه ۲٫۵ تا ۵ سانتی متر رشد کردند، کلم بروکسل ما آماده برداشت است. جوانه ها را از گیاه اصلی جدا کنید . هم زمان که جوانه های بخش های پایین تر را جدا می کنید ، می توانید برگ های زرد رنگ را نیز از گیاه جدا نمایید ، این عامل به گیاه کمک می کند که بیش تر به سمت بالا رشد کند و برگ های سبز تازه ای ایجاد کند. کلم بروکسل از جمله گیاهانی است که می تواند در برابر سرمازدگی مقاومت کند و میتوان تا پیش از این که یک سرمازدگی خیلی شدید رخ دهد آن را برداشت کرد. بهترین بروکسل ها طی روزهای آفتابی و زمانی که شب ها شبنم کمی وجود دارد به عمل می آیند. هم زمان با نزدیک شدن زمستان، می توانید با چیدن قسمت بالایی گیاه ، ۳ هفته قبل از برداشت کلم بروکسل ، گیاه را وادار کنید که با سرعت بیش تری بالغ شود و رشد کند. یک گیاه بروکسل سالم می تواند جوانه هایی به وزن ۹۰۰ گرم تا یک کیلو را تحمل کند. جوانه ها در ابتدا با سرعت بیش تری سبز می شوند، اما هرچه هوا سردتر می شود این سرعت کاهش می یابد. زمانی که یکی از جوانه ها جدا می شوند ، دیگر در آن نقطه جوانه جدیدی سبز نخواهد شد.

پس از برداشت کلم بروکسل برای نگهداری آن بهترین راه این است که آن ها را در کیسه پلاستیکی و در داخل یخچال نگهداری کنیم. کلم بروکسل تازه ، طعم بسیار بهتری دارد ، بنابراین سعی کنید ، مدت زمان نگهداری در یخچال را از یک تا دو روز طولانی تر نکنید و برگ های دور و اطراف کلم را نیز نکنید.

پس یادمان باشد که زمانی شروع به برداشت کلم بروکسل کنیم که سایز آنها به اندازه یک گردوی بزرگ باشد و هم چنان سفت و فشرده باشند. از پایه و بن ساقه شروع کنید و به سمت بالا بیاید و از هر ساقه در هربار برداشت فقط چند کلم جدا کنید. دستکاری زیاد و یا استفاده از چاقو می تواند موجب صدمه دیدن گیاه شود. هر برگ زرد و اضافه ای را که از گیاه جدا کردید ، روی زمین رها نکنید چون موجب جذب حشرات و جانوران به سمت آن می شوید. یک بار که بروکسل را برداشت کردید می توانید اجازه دهید که بخش های بالایی برای مدت طولانی تری رشد کنند و از آن ها درست مشابه با خود کلم استفاده کنید. این بخش از گیاه بروکسل هم ترد و خوشمزه است.

ترجمه واحد تحقیق و توسعه فردین کشت

انتشار فقط با ذکر منبع مجاز است.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “برداشت کلم بروکسل

  1. جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

نظرات بسته شده است.