آموزش کاشت و پرورش

بهترین زمان هرس درختان

زمان هرس درختان

اگر به این فکر می کنید که بهترین زمان هرس درختان چه زمانی است، پاسخ این سوال به اهداف شما بستگی دارد. آیا می خواهید اندازه یک درخت تنومند را کاهش دهید؟ یا، می خواهید یک درخت میوه جوان را تشویق کنید تا سریعتر رشد کند؟ هرس صحیح درختان میوه در زمان مناسب سال می تواند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد بهترین زمان هرس درختان بدانید.

هرس درختان

آیا درخت شما در حال حاضر آنقدر بلند شده است که به راحتی نمی توانید محصول را  برداشت کنید؟ هرس درختان بزرگ مانند درختان گیلاس بزرگ را در اوایل بهار در نظر بگیرید تا اندازه درختان کاهش یابد.

آیا می خواهید درخت جوان یا تازه کاشته شده شما سریعتر رشد کند؟ می توانید آن ها را در اواخر زمستان هرس کنید تا رشد بهتری داشته باشد.

هنگام در نظر گرفتن زمان هرس درختان میوه باید به عوامل دیگری نیز توجه داشته باشید. آیا درخت شما بیمار است؟ آیا برخی از شاخه ها شکسته شده است؟ آیا درخت شما میوه های بی کیفیت زیادی تولید می کند؟ آیا در آب و هوای بسیار سرد زندگی می کنید که در آن هرس اواخر تابستان و پاییز می تواند خطرناک باشد؟

6 اشتباه در هرس درختان را در مقالات فردین کشت بخوانید.

زمان هرس درختان

هرس زمستانه برای درختان جوان خوب است، زیرا باعث رشد رویشی زیادی می شود. اگر می خواهید درختان میوه خود را کوچک نگه دارید، هرس تابستانی بهترین گزینه است. پس انتخاب زمان هرس درختان تا حدودی به هدف شما بستگی دارد.

هرس درختان میوه به عنوان مدیریت انرژی

به طور کلی، هرس درختان میوه در زمستانی باعث رشد شدید در بهار می شود در حالی که هرس تابستانی رشد درخت را کند می کند. اما چرا اینطور است؟ این به چرخه انرژی فصلی درخت شما مربوط می شود. اگر زمان هرس درختان در بهترین وقت صورت گیرد، به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا انرژی درختان میوه خود را مدیریت کنند.

هرس درختان میوه در زمستان

زمان هرس درختان

هرس زمستانی رشد را تحریک می کند. علاوه بر این، وقتی درخت خود را در اواخر زمستان یا اوایل بهار هرس می کنید، رشد شدیدی را تحریک خواهید کرد. چرا؟ خوب، شما بهترین شاخه ها را برای نگهداری انتخاب می کنید، در حالی که شاخه های با کیفیت پایین را حذف می کنید. این بدان معنی است که وقتی بهار می آید، درخت انرژی خود را برای رشد شاخه های بی کیفیت هدر نمی دهد. در عوض، آن انرژی را روی بهترین شاخه ها متمرکز می کند.

به این موضوع فکر کنید: اگر درخت میوه شما 100 شاخه دارد و نیاز به رشد هر یک از آن شاخه ها دارد، هر شاخه سهم کمی از انرژی ذخیره شده را دریافت می کند. اما اگر پس از هرس، درخت شما فقط 75 شاخه داشته باشد، هر شاخه سهم بیشتری از آن انرژی دریافت می کند تا بتواند طولانی تر شود و میوه با کیفیت بهتری تولید کند.

هرس درختان میوه در بهار

با نزدیک شدن به بهار، روزها طولانی تر می شود، هوا گرم تر می شود و درخت شما شروع به بیدار شدن از خواب می کند. در ریشه‌هایش ذخیره انرژی یا قند فوق‌العاده‌ای دارد که از آن برای رشد بهار استفاده می‌کند. جوانه های درخت باز می شوند و راه را برای ظهور برگ ها، شکوفه ها و شاخه های جدید باز می کند.

شما عزیزان می توانید هرس انجیر، گوجه فرنگی و انگور را در مقالات فردین کشت مطالعه کنید.

چرا هرس درختان میوه در زمستان باعث رشد می شود؟

در پاییز، درختان میوه انرژی را از برگ‌های سبز سرسبز خود بیرون می‌آورند و به سیستم ریشه خود برای ذخیره‌سازی زمستانی می‌کشند. هنگامی که انرژی از برگ ها مکیده شد، آن برگ ها قهوه ای می شوند و از درخت می افتند. درختان میوه در طول ماه های زمستان به سختی رشد می کنند (ریشه های آنها به رشد خود ادامه می دهند، اما رشد محدود است). بنابراین، درخت شما فقط از درصد کمی از مواد مغذی ذخیره شده خود برای زنده نگه داشتن خود در زمستان استفاده می کند.

بیشتر انرژی باقیمانده در بهار، زمانی که درختان میوه از خواب بیدار می شوند، صرفه جویی می شود. جوانه های آن ها باز می شود و درختان به انرژی ذخیره شده خود برای رشد شکوفه ها، برگ ها، شاخه ها و ریشه ها نیاز دارند.

آیا زمستان بهترین زمان هرس درختان میوه است؟

زمان هرس درختان

اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید، هرس زمستانی فوق العاده است، زیرا درخت به خواب رفته است، بدون برگ، گل یا میوه است. این بدان معناست که دیدن ساختار درخت شما و تصمیم گیری در مورد برش ها آسان خواهد بود.

با این حال، برخی از باغداران از هرس درختان میوه در اوایل زمستان اجتناب می کنند. به این دلیل که در اوایل زمستان رشد شاخه ها به حداقل می رسد و درخت نمی تواند زخم های ناشی از بریدگی های هرس را التیام بخشد. پس اواخر زمستان زمان بسیار خوبی برای هرس درختان است.

اگر زمان هرس درختان را به درستی انتخاب کنید، شما به راحتی می توانید ساختار درخت خود را ببینید و به راحتی هرس کنید. مطمئن باشید که بهار نزدیک است و درخت شما به زودی می تواند زخم های ناشی از هرس را التیام بخشد.

آیا بهار بهترین زمان هرس درختان است؟

برخی از باغداران دوست دارند در بهار پس از باز شدن جوانه های درخت و شروع به بیرون آمدن شکوفه ها و برگ ها هرس کنند. مزیت هرس در این زمان این است که می توانید شاخه هایی را که در زمستان خشک شده اند شناسایی و حذف کنید. این امر به ویژه برای کسانی که درختان میوه کوچک مانند هلو یا زردآلو پرورش می دهند صادق است.

هرس در بهار باعث رشد درخت شما نمی شود. به این دلیل که آن درخت قبلاً بخشی از انرژی ذخیره شده خود را به وفور مصرف کرده است. قبل از هرس، برگ، شکوفه و ساقه روی شاخه های متعدد آن رشد می کند. بهار زمان خوبی برای هرس یک درخت میوه بزرگ است.

زمان هرس درختان

هرس و انتخاب زمان هرس درختان میوه بخشی ضروری از مراقبت از درختان و باردهی است. اما اگر درخت خود را به درستی هرس نکنید، بیشتر از کمک به آن می توانید به آن آسیب بزنید. بنابراین، اکنون که می دانید زمان هرس درختان مهم است.

شما عزیزان می توانید اطلاعاتی درباره هرس ویکی پدیا به دست بیاورید.

نوشته های مشابه