عمومی

درختان میوه مقاوم به سرما

درختان مقاوم به سرما

درختان میوه یکی از بهترین گیاهان برای کاشت در باغ و حیاط خانه هستند. این درختان زیبا هستند و به شما میوه های خوشمزه می دهند. بهتر است بدانیم که چگونه می توان درختان میوه سالمی را پرورش داد. باید بدانید چه درختانی در منطقه شما به خوبی رشد می کنند. در برخی مناطق زمستان های سرد، بقای درختان میوه را دشوار می کند. شناخت درختان مقاوم به سرما برای آب و هوای سرد بسیار مهم است. درختان میوه خاصی شانس بیشتری برای رشد در آب و هوای سرد دارند. تنها چیزی که نیاز دارید دانش و مراقبت مناسب از این درختان است.

شما عزیزان می توانید مطلب عوامل موثر در مقاومت به سرما در درختان میوه را در مقالات تخصصی فردین کشت مطالعه کنید.

درختان مقاوم به سرما کدام درختان هستند؟

درختان سیب

درختان مقاوم به سرما

یکی از درختان مقاوم به سرما درختان سیب است که به دلیل رشد خوب در آب و هوای سرد مشهور هستند. بهتر است کاشت درخت سیب خود را زمانی شروع کنید که هوا گرمتر است. آفتاب به درخت شما کمک می کند تا قبل از زمستان سرد، به خوبی رشد کند و میوه بدهد. می توانید درخت سیب خود را در اواخر زمستان یا اوایل بهار بکارید. تا زمانی که زمین یخ زده نیست و می توان گودالی ای حفر کرد، می توانید درخت سیب را بکارید.

درخت سیب خود را در جایی بکارید که آفتاب صبح به آن می تابد. اطمینان حاصل کنید که این منطقه دارای تهویه مناسبی است. تابش خورشید رطوبت اضافی را در اطراف درختان شما کاهش می دهد و بیماری های قارچی کاهش می یابد. درخت سیب خود را در جایی بکارید که فضای کافی برای رشد و محصول دهی داشته باشد.

شما عزیزان می توانید بذر بائل فروت یا سیب چوبی را از فردین کشت خریداری کنید.

درختان سیب که یکی از بهترین درختان مقاوم به سرما هستند، در خاک های شنی بهترین رشد را دارند. هنگامی که درخت سیب خود را کاشتید، آبیاری هفتگی درختتان بسیار مهم است. وقتی که درخت بالغ می شود، آبیاری اهمیت کمتری پیدا می کند، اما در ابتدا کاشت و رشد نهال حیاتی است.

کنترل علف های هرز در اطراف درخت سیب شما نیز مهم است. علف های هرز و سایر گیاهان، مواد مغذی و آب مورد نیاز درخت سیب شما را مصرف می کنند. راه حل آسان این است که برای حفظ رطوبت و مبارزه با علف های هرز، در اطراف درخت سیب خود مالچ طبیعی بپاشید.

برای اطمینان از عمر طولانی و سالم مانند درختان سیب،  هرس اصولی گام بزرگی در این راستاست. شاخه های مرده و شکسته را از درختان سیب خود جدا کنید. حتما نواحی متراکم بالای درخت سیب خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را هرس کنید. اگر این مراحل را دنبال کنید و از درخت سیب خود مراقبت کنید، درخت سیب شما که جزو درختان مقاوم به سرما است به خوبی زمستان را پشت سر خواهد گذاشت.

در مقالات تخصصی فردین کشت با بیماری اسکب سیب بیشتر آشنا شوید.

درختان آلو

درختان مقاوم به سرما

درختان آلو یکی دیگر از درختان مقاوم به سرما می باشد. قسمت اعظم نیازهای درخت آلو و جایی که آن را می کارید و چیزی که نیاز دارد شبیه درخت سیب است: مکانی که کمی شیب داشته باشد، خاک شنی، زهکشی خوب و آفتاب زیاد همه آن چیزی است که درختان آلو به آن نیاز دارند. درختان آلوی خود را در بهار بعد از رفع شدن هوای سرد بکارید.

مانند درختان سیب، آلو نیز در سال اول به آبیاری منظمی نیاز دارد. باید مراقب باشید که درختان آلو خود را بیش از حد آبیاری نکنید. حتی پس از برداشت آلو، به آبیاری درخت آلو ادامه دهید. مدیریت علف های هرز برای درخت آلو مانند سیب است.

هرس درخت آلو کمی مشکل است. هنگام کاشت آن باید هرس شود، اما هرس بستگی به شکلی که برای درخت خود می خواهید دارد. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که می خواهید درختتان سالم باشد. هدف این است که شاخه ها نور خورشید را دریافت کنند، بنابراین شاخه هایی را هرس کنید که به قسمت های دیگر درخت سایه می اندازند

درخت آلو یکی از بهترین درختان مقاوم به سرما است. اگر نکات و ترفندهای گفته شده را اجرا کنید، می توانید به راحتی درخت آلوی خود را در مناطق  سرد پرورش دهید.

آلو و نیازهای محیطی آن را در مقالات فردین کشت بخوانید.

درختان گلابی

درخت گلابی

گلابی یکی دیگر از درختان مقاوم به سرما است که می توانید در مناطق سردسیر پرورش دهید. مانند سیب و آلو و هر میوه ای که در آب و هوای سرد پرورش می دهید، کاشت آنها در شیب ملایک بهترین کار است. درختان گلابی تقریبا با هر خاکی سازگار هستند اما به شرطی که خاک زهکشی خوبی داشته باشد.

درخت گلابی آفتاب دوست است. برای کمک به رشد درخت گلابی خود می توانید خاکی را که گلابی خود را در آن پرورش می دهید با کود یا کمپوست کوددهی کنید. درخت گلابی خود را در اوایل بهار پس از رفع شدن هوای سرد بکارید.

مانند درختان میوه فوق الذکر، به درخت گلابی خود تا زمانی که جوان است، هفته ای یکبار آب بدهید. رشد علف های هرز را با مالچ کنترل کنید تا درخت گلابی خود را شاد و سالم نگه دارید. هرس درختان گلابی با سیب و آلو کمی متفاوت است. شما باید درختان خود را در اواخر بهار هرس کنید. هرس در تابستان می تواند منجر به افزایش بیماری های باکتری در درخت شما شود. هرس درخت گلابی در پاییز یا زمستان آنها را در برابر هوای سرد زمستانی آسیب پذیرتر می کند.

گلابی نه تنها یکی از بهترین درختان مقاوم به سرما است، بلکه سالم نگه داشتن آن نیز آسان است. رعایت نکات گفته شده باعث برداشت گلابی های خوشمزه می شود.

انگور

انگور

اگر به دنبال یک گیاه میوه کوچکتر از درختان بالا که البته جزو درختان مقاوم به سرما نیز باشد، انگور یک انتخاب عالی برای شروع است. از آنجایی که انگورها را نمی توان به راحتی جابجا کرد، قبل از شروع کشت انگور مطمئن شوید که مکان مناسب را پیدا کرده اید. اگرچه انگور با درختان دیگر متفاوت است، اما کاشت در شیب ملایم هنوز هم برای رشد انگور بهترین است. انگورها باید در زیر نور خورشید و در خاکی که زهکشی خوبی داشته باشد، کاشته شوند. کاشت انگور در بهار یا تابستان بهتر است.

در صورت امکان، درخت مو را در ردیف های منظمی بکارید. اگر در شیب ملایمی می کارید، ممکن است با فرسایش خاک روبه رو شوید. برای کاهش این مشکل، می توانید از گیاهان همراه استفاده کنید. این گیاهان به کنترل علف های هرز نیز کمک می کند. مالچ پاشی هنوز هم برای جلوگیری از رقابت علف های هرز با درختان انگور مفید است.

انگورها با اینکه جزو درختان مقاوم به سرما هستند اما گاهی بیشتر از توان خود میوه می دهند. هرس و کم کردن خوشه ها به افزایش کیفیت محصول کمک می کند و کیفیت انگور شما را بهبود می بخشد.

شما عزیزان می توانید بذر انگور چشم گاوی ترکیه را از فردین کشت تهیه کنید.

بوته های تمشک

تمشک مقاوم به سرما

تمشک یکی دیگر از درختان مقاوم به سرماست. بسته به نوع تمشک، این بوته ها می تواند در آب و هوای سرد بسیار خوب عمل کند. تمشک قرمز یا زرد از درختان مقاوم به سرما می باشد.

تمشک عاشق نور کامل خورشید است و بهتر است آنها را در جایی بکارید که در معرض باد نباشند. خاکی که در آن تمشک می کارید باید زهکشی خوبی داشته باشد. تمشک وحشی و شاه توت می توانند مانعی برای گیاهان تمشک شما باشند. بهتر است تمشک های کاشته شده خود را از تمشک وحشی دور نگه دارید.

شما عزیزان می توانید بذر رزبری پولکا درشت، بذر بلک بری آمریکایی و بذر رزبری زرد آمریکایی را از فردین کشت تهیه کنید.

مانند سایر درختان مقاوم به سرما، بهتر است تمشک در یک شیب ملایم کاشته شود. خاک شنی برای این بوته ها ایده آل است. شما باید تمشک خود را در اوایل بهار بکارید. آنها باید به صورت ردیفی که فضای کافی بین ردیف ها وجود داشته باشد، کاشته شوند تا محصول دهی داشته باشند.

برای کاهش علف های هرز و آبیاری بهتر، ردیف های بین تمشک را مالچ پاشی کنید. تمشک در برابر بیماری ها مقاوم است. اما باید آنها را به خوبی آبیاری کنید.

شما عزیزان می توانید در ویکی پدیا مطالبی راجع به درختان مطالعه کنید.