عمومی

بهترین گیاهان همراه فلفل

گیاهان همراه فلفل

بسیار از علاقمندان به کاشت سبزیجات حتما در باغچه و یا باغ خود فلفل می کارند. فلفل ها چه طعم تندی داشته باشند چه شیرین باشند، ارزش غذایی بالا و فواید زیادی برای سلامتی دارند. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که بهترین گیاهان همراه فلفل کدام گیاهان هستنند؟ با ما همراه باشید تا در این مطلب از مقالات فردین کشت، به بهترین و مناسب ترین گیاهان همراه فلفل اشاره کنیم.

کاشت همراه چیست؟

کاشت همراه روشی است برای رشد گیاهان مختلف در کنار هم. برخی از گیاهان به شرایط رشد یکسانی (نور، pH خاک، آب) نیاز دارند و به کنترل حشرات و بیماری های یکدیگر کمک می کنند. باغ شما سیستمی متنوعی از گیاهانی است که در آن همه گیاهان به هم وابسته بوده بر یکدیگر تاثیر می گذارند. فلفل نیز از سایر گیاهان تاثیر گرفته و بر آنها تاثیر می گذارد.

بهترین گیاهان همراه فلفل

ریحان

گیاهان همراه فلفل

کاشت ریحان در کنار فلفل فواید متعددی برای این گیاهان دارد. ریحان به سرعت رشد می کند و یک پوشش متراکم روی زمین ایجاد می کند که گرما و رطوبت مورد علاقه فلفل ها را به دام می اندازد. ریحان همچنین شته‌ها، کنه‌های گیاهی و

هویج

یکی دیگر از بهترین گیاهان همراه فلفل، هویج است. این دو گیاه همراهان بسیار خوبی هستند، زیرا فلفل ها سایه ای را فراهم می کنند که هویج ها به آن نیاز دارد. هویج هم مانند یک مالچ زنده برای کاهش علف های هرز عمل می کند.

گیاهان همراه فلفل

از آنجایی که هویج یک سبزی ریشه ای است، به شل شدن خاک کمک می کند و باعث می شود فلفل ها ریشه های عمیقی داشته باشند. هویج همچنین حشرات مفیدی را برای فلفل ها مانند کفشدوزک و بالتوری جذب می کند.

عمده ترین دلایل دفرمه شدن فلفل را در مقالات فردین کشت بخوانید.

گشنیز

کاشت گشنیز و فلفل در کنار هم نه تنها باعث بهتر شدن طعم هر دو گیاه می شود، بلکه گیاهان همراه عالی نیز هستند. گشنیز حشرات مفید را جذب می کند، آفاتی مانند کنه ها و شته ها را از فلفل ها دفع می کند.

گیاهان همراه فلفل

گشنیز و گیاهان دیگر مانند شوید، پونه کوهی و مرزنجوش ارتفاع کمی دارند و با فلفل ها بر سر فضا رقابت نمی کنند. بر همین اساس جز بهترین گیاهان همراه فلفل محسوب می شوند.

دلایل پژمردگی برگ فلفل را با کلیک روی لینک مطالعه کنید.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار حشرات مفیدی مانند کفشدوزک ها و زنبورهای پارازیتوئید را جذب می کنند. گل همیشه بهار آفریقایی یا فرانسوی برای جلوگیری از هجوم آفاتی مانند نماتدها و سفیدبالک ها عالی هستند. این گیاه با گل های رنگی، گرده افشان ها را به خود جذب می کند و به تولید محصول بیشتر کمک می کند. از طرفی وجود گل های رنگی و زیبا، جذابیت باغ شما را دو چندان می کند.

گیاهان همراه فلفل

گل لادن

شته‌ها عاشق فلفل و گل لادن هستند، اما برگ‌های گرد و دوست‌داشتنی گل لادن را ترجیح می‌دهند. فلفل ها و گلل لادن ها را در فاصله 30 تا 45 سانتی متری از یکدیگر بکارید، زیرا شته ها ریز هستند و نمی توانند مسافت زیادی را طی کنند.

کاشت گل لادن به عنوان یکی از مناسب ترین گیاهان همراه فلفل این مزیت را دارد که با وجود شته ها در مزرعه، کفشدوزک ها برای تغذیه از آنها وارد مزرعه شده و بدین ترتیب کنترل بیولوژیکی با موفقیت صورت می گیرد.

گیاهان همراه فلفل

پیاز

یکی دیگر از همراهان رایج فلفل در آشپزخانه که طعم خوشایندی به غذا می دهد، پیاز است. در مزرعه نیز پیاز جزو بهترین گیاهان همراه فلفل  است. پیازها از فلفل ها در برابر راب ها، شته ها و کنه ها محافظت می کند.

گیاهان همراه فلفل

اسفناج

این سبزی سبز برگ یک گیاه همراه ایده آل برای فلفل است، زیرا به سایه انداختن روی خاک، حفظ رطوبت خاک و سرکوب علف های هرز کمک می کند و در عین حال حشرات مفید را جذب می کند. از آنجایی که اسفناج به سرعت رشد می کند، ممکن است بتوانید در هر فصل رشد دو محصول برداشت کنید.

گیاهان همراه فلفل

گوجه فرنگی

ارقام مختلف گوجه فرنگی از مناسب ترین گیاهان همراه فلفل هستند. این دو گیاه به خوبی یکدیگر را در باغ تکمیل می کنند زیرا نیازهای غذایی و شرایط رشد مشابهی دارند. گوجه فرنگی آفاتی مانند شته ها را دفع می کند که می توانند به گیاهان فلفل آسیب برسانند.

هنگام کاشت به فاصله زمانی کاشت توجه کنید زیرا بوته های گوجه فرنگی معمولاً بزرگتر از گیاهان فلفل هستند و می توانند بر سر میزان نور خورشید مورد نیاز با یکدیگر رقابت کنند.

با این ۹ ماده به رشد بهتر فلفل های خود کمک کنید.

گیاهان همراه فلفل

انتخاب و کاشت گیاهان همراه فلفل

اگر نشا فلفل را برای کاشت می‌خرید یا از بذر شروع به کاشت می‌کنید، سعی کنید هر گونه که فلفل ها را می کارید گیاهان همراه را نیز به صورت مشابه بکارید. یعنی اگر نشا فلفل می کارید حتما گیاهان همراه فلفل را نیز به صورت نشا بکارید.

حتماً گیاهان فلفل خود به صورت یکنواخت و مداوم دو بار در هفته آبیاری کنید. گیاهان فلفل به آب زیادی نیاز دارند، بنابراین استفاده از گیاهان همراه فلفل می تواند به تامین مالچ و خنک نگه داشتن خاک برای کمک به حفظ رطوبت خاک کمک کند.

بدترین گیاهان همراه فلفل

از نظر علمی بهتر است از کاشت برخی گیاهان همراه فلفل خودداری کنید. در زیر لیست تعدادی از این گیاهان را خدمت شما عزیزان فردین کشت ذکر می کنیم:

زردآلو: اگر می‌خواهید زردآلو با کیفیت برداشت کنید، سعی کنید گیاه فلفل را در نزدیکی درخت زردآلو بکارید. یک بیماری قارچی رایج فلفل می تواند به درخت زردآلو شما سرایت کند و میوه ها را را از بین ببرد.

کلم ها: باغبان‌های خانگی توصیه می‌کنند از کاشت کلم، کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم و گل کلم در نزدیکی فلفل خودداری کنید، زیرا به سطح مختلف اسیدیته خاک نیاز دارند و می‌توانند از رشد گیاه فلفل جلوگیری کنند.

لوبیا: لوبیا برای رشد به مقدار زیادی نیتروژن نیاز دارد و آن را از خاک “جذب” می کند و رشد گیاه فلفل را متوقف می کند. لوبیاهای درختی که به قیم یا داربست نیاز دارند نیز می توانند گیاهان فلفل را از نور خورشید محروم کنند.

رازیانه: رازیانه نیز گیاهی حریص است که مواد مغذی موجود در خاک را مصرف می کند که گیاهان فلفل برای رشد به آن نیاز دارند.

فلفل، گوجه فرنگی و بادمجان از تیره سولاناسه آ هستند و می توان آنها را با هم کاشت. با این حال، باید در هر فصل در باغ، تناوب کاشت را رعایت کرد. فلفل، گوجه‌فرنگی، بادمجان یا سیب‌زمینی را بیشتر از سه سال در یک باغ نکارید تا از بیماری های گیاهی جلوگیری کنید.

کوددهی فلفل را با مطالعه این مقاله فردین کشت بیاموزید.

نوشته های مشابه