مقالات تخصصی

عمده ترین دلایل دفرمه شدن فلفل

دفرمه شدن فلفل

فلفل چه شیرین و چه تند، اغلب محصول مورد علاقه بسیاری از کشاورزان است. می‌توانید فلفل‌های رسیده و زیبا را برداشت کنید که با آن‌هایی که در فروشگاه‌های مواد غذایی یافت می‌شوند رقابت کنند و حتی از آنها پیشی بگیرند. اما گاهی اوقات، ممکن است متوجه دفرمه شدن فلفل یا تغییر شکل آنها شوید. وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است بپرسید که چه چیزی باعث دفرمه شدن فلفل شده و چگونه می توان از آن در آینده جلوگیری کرد؟ همچنین ممکن است از خود بپرسید که آیا می توانید این محصول با ظاهر عجیب را بخورید. این مقاله تمام سوالات شما را در این زمینه پاسخ داده است. با ما همراه باشید.

دلایل اصلی دفرمه شدن فلفل

1. گرده افشانی ناقص

گرده افشانی مناسب گل فلفل، نقش مهمی در رشد میوه دارد. شرایط محیطی می تواند بر این فرآیند تأثیر منفی بگذارد و باعث گرده افشانی ناکافی شود. مقصر اصلی گرده افشانی ناقص دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین است. دفرمه شدن فلفل در اثر گرده افشانی در دمای خیلی بالا اتفاق می افتد.

فلفل ها هوای گرم را دوست دارند، بنابراین هنگامی که گیاهان شما وارد فاز گلدهی شدند اگر دمای کمتر از 15 درجه سانتی گراد را تجربه کنند، مانع انتقال و زنده ماندن گرده می شود. گرده افشانی ناقص می تواند منجر به میوه صاف تر شود که گاهی اوقات انتهای آن نوک تیز است.

علاوه بر این، دمای سرد، به ویژه کمتر از 10 درجه سانتی گراد، می تواند باعث دفرمه شدن فلفل شود اولین میوه به صورت گربه شکل گیرد، که تغییر شکلی است که با شکاف ها و سوراخ های عمیقی که گفته می شود شبیه به صورت گربه هستند، مشخص می شود. این حالت ممکن است برای گوجه فرنگی نیز اتفاق بیفتد.

Catface همچنین می تواند نتیجه گرمای بیش از حد و همچنین نوسانات گسترده دمای روز و شب باشد. گیاهانی که در حین شکل‌گیری گل‌ها، دمای بسیار بالایی را تجربه می‌کنند،  میوه‌هایی با بخش‌های اضافی می دهند. دمای نامناسب همچنین منجر به توقف رشد در فلفل و گوجه فرنگی می شود.

گل های فلفل خود گرده افشانی هستند، اما برای رفع مشکلات مربوط به گرده افشانی ناقص، می توانید یک برس کوچک و نرم بردارید و یک حرکت چرخشی ملایم در داخل هر گل انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که گرده ها پخش می شوند.

اگر فلفل را در ظروف می‌کارید، می‌توانید با انتقال موقت فلفل به داخل خانه یا در صورت سرد بودن هوا به گلخانه با دمای بیش از حد یا نوسانات دما و دفرمه شدن فلفل مقابله کنید. اگر درجه حرارت بالا می رود، می توانید برای محافظت از بوته ها در طول گرمای بعد از ظهر، سایه بان اضافه کنید.

دفرمه شدن فلفل

با این 9 ماده به رشد بهتر فلفل های خود کمک کنید. این مقاله را در مقالات فردین کشت بخوانید.

2. موانع فیزیکی

 

دفرمه شدن فلفل و سایر محصولات می تواند ناشی از رشد فلفل در مکانی تنگ باشد. به عنوان مثال، اگر فلفل در حال رشد بین موانع فیزیکی مانند دو شاخه یا یک شاخه و ساقه قرار گیرد، موانع از رشد آن جلوگیری کرده و شکل آن را تغییر می دهند. برای پیشگیری از این کار، مراقب رشد فلفل باشید. وقتی می بینید که بین موانع رشد می کند، می توانید سعی کنید به آرامی آن را از کنار موانع آزاد کنید.

دلایل پژمردگی برگ فلفل را می توانید در مقالات فردین کشت بخوانید.

3. آفات

حشرات ممکن است باعث دفرمه شدن فلفل شوند. به عنوان مثال، شپشک ها، تریپس ها و شته ها هنگام تغذیه آنزیم های سمی را به محصول تزریق می کنند که باعث تخریب بافت گیاه، تغییر رنگ و بدشکلی میوه می شود.

بازرسی های مکرر از باغ و بوته ها می تواند به شناسایی مشکلات آفات قبل از خارج شدن از کنترل کمک کند. علاوه بر این، روغن چریش یک بازدارنده و آفت کش موثر برای از بین بردن آفات است که سمیت کمی نیز دارد.

چرا لکه سیاه روی فلفل ها وجود دارد؟

4. ژنتیک

دفرمه شدن فلفل

گاهی اوقات تغییر شکل و دفرمه شدن فلفل صرفاً نتیجه ژنتیک ضعیف است. تغییرات فیزیولوژیکی، حتی تغییرات ریز، می تواند بر نحوه رشد فلفل تأثیر منفی بگذارد. خوشبختانه، این موارد نسبتاً نادر هستند.

شما عزیزان می توانید بذر فلفل دلمه‌ای سبز پاکت اورجینال ایتالیایی، بذر فلفل دلمه هیبرید زرد قناری و بذر فلفل زنگوله ای قرمز آمریکایی را از فردین کشت خریداری کنید.

آیا می توانید فلفل های تغییر شکل یافته را بخورید؟

ممکن است به فلفل های تغییرشکل داده اندازه آنهایی که در در فروشگاه های مواد غذایی می بینیم جذاب به نظر نرسند، اما به همان اندازه فلفل های معمولی مغذی و خوشمزه هستند. با این حال، همه فلفل های تغییر شکل داده نباید خورده شوند. بهتر است محصولاتی را دور بریزید که شواهدی از لارو آفات، صورت گربه ای یا ظاهری بیمار دارند. این شرایط محصول را غیرقابل خوردن می کند.

اکنون که چهار دلیل اصلی رشد ناقص فلفل ها را می دانید، می توانید اقداماتی را برای به حداقل رساندن وقوع آن انجام دهید.

شما عزیزان می توانید در ویکی پدیا درباره فلفل مطالبی را مطالعه کنید.