متفرقه

با این 9 ماده به رشد بهتر فلفل های خود کمک کنید.

رشد بهتر فلفل

از فلفل به عنوان پادشاه ادویه جات نام برده می شود است. اگر می خواهید بوته های فلفل شما پر پشت و سرحال باشند پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا چند نکته درباره رشد بهتر فلفل برای شما بیان کنیم.

با این مواد به رشد بهتر فلفل های خود کمک کنید.

1- کنجاله استخوان

افزودن کنجاله استخوان در زمان کاشت فلفل باعث افزایش سطح فسفر در خاک می شود. این ماده به گیاه کمک می کند تا رشد و محصول دهی  بهتری داشته باشد. کنجاله استخوان همچنین از پوسیدگی انتهای فلفل ها جلوگیری می کند و باعث می شود فلفل از هر بیماری احتمالی که در معرض آن قرار می گیرند، نجات یابد.

نشا فلفل دلمه رنگی

 برای ورود به دنیای جذاب فلفل های فردین کشت کلیک کنید.

2- ورمی کمپوست

ورمی کمپوست پر از مواد آلی است. قبل از کاشت، ئرمی کمپوست را به بستر کشت اضافه کنید. این ماده ساختار خاک را بهبود می بخشد و برای تامین مواد مغذی ضروری گیاه که ممکن است با گذشت زمان از بین بروند، ضروری است و به هوادهی خاک کمک می کند. همه اینها منجر به رشد بهتر فلفل بزرگتر شدن آنها می شود.

3- کود گاوی

در تحقیقی که در ژورنال کشاورزی نئوتروپیک منتشر شد ، مشخص شد که استفاده از کود گاوی می تواند باعث افزایش 35 %  تولید فلفل در هکتار شود. استفاده از کود گاو همچنین منجر به افزایش سطح کربن آلی در خاک می شود، که سبب افزایش فعالیت میکروبیولوژیکی، افزایش هوادهی خاک و همچنبن به احتباس آب کمک می کند.

4-  گرینسند

گرینسند یک ماده معدنی استخراج شده، غنی از آهن، پتاسیم، سیلیسیم، اکسیژن، منیزیم، آلومینیوم، سدیم و هیدروژن است. همچنین باعث بهبود رطوبت و افزایش رشد ریشه می شود. افزودن 2-3 فنجان از آن به خاک قبل از کاشت در زمان کاشت فلفل به سلامت کلی گیاه، رشد بهتر فلفل و مقاومت در برابر بیماری کمک می کند.

5- پوسته های تخم مرغ

پوسته تخم مرغ منبع عالی کلسیم و سایر مواد معدنی است که می تواند به رشد بهتر فلفل های شما کمک کند! بنابراین، چند پوسته تخم مرغ را به صورت ریز خرد کنید و قبل از کاشت فلفل، آنها را در داخل سوراخ کوپکی که بذر را در آن قرار می دهید، بپاشید. این ماده همچنین گیاه را از پوسیدگی انتهایی نجات می دهد.

پوسته تخم مرغ

پاشیدن پوسته های تخم مرغ خرد شده در اطراف پایه گیاه و مخلوط کردن آنها در خاک هر 5-4  هفته به میوه دهی  بهتر کمک می کند و علاوه برا این سبب از بین رفتن حلزون ها و راب ها می شود.

6- آهک برای رشد بهتر فلفل

فلفل ها در خاکی با pH بین 6 تا 7/5 رشد بهتری دارند. بنابراین، اگر خاک باغچه شما بیش از حد اسیدی است (pH آن زیر 6)، قبل از پرورش فلفل، مقداری آهک به باغچه خود اضافه کنید. تا ارتفاع فلفل های شما خیلی سریع زیاد شده و رشد بهتری در فلفل های خود ببینید. قبل از انجام این کار با استفاده از یک pH متر، میزان اسیدیته و PH خاک را اندازه بگیرید.

دولومیت برای رشد بهتر فلفل

توجه: از آهک هیدراته  استفاده نکنید و به جای آن از دولومیت استفاده کنید.

7- سر ماهی

بله درست متوجه شدید! برای داشتن فلفل های درشت و سالم، 1 تا 2 عدد سر ماهی را در چاله کاشت بیندازید، زیرا به سرعت تجزیه می شود و نیتروژن، فسفر، کلسیم و سایر مواد معدنی لازم برای ریشه را آزاد می کند.

از آنجا که برای رشد فلفل ها، فسفر و کلسیم نیاز است، این امر گیاه  را به خوبی تقویت کرده و سبب باردهی بهتر می شود.

8-  نمک اپسوم و کاربرد آن در رشد بهتر فلفل های باغچه

نمک اپسوم یا سولفات منیزیم هیدراته است که حاوی 10 درصد منیزیم و 13 درصد گوگرد است. کاربرد آن باعث افزایش رشد گیاهان فلفل شده و بوته را سالم، شاداب و سبزتر از قبل می کند.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که 2 قاشق نمک اپسوم را به یک لیتر آب اضافه کنید و سوراخ کاشت را با این محلول پر کنید. بگذارید خاک قبل از کاشت فلفل، آن را کاملاً جذب کند.

9- پوست موز

پوست موز با داشتن بیش از 42٪ پتاسیم، بالاترین منبع طبیعی پتاسیم آلی است. پوست موز غنی از کلسیم است که به فلفل کمک می کند تا نیتروژن بیشتری جذب کرده و به رشد بهتر فلفل و تولید محصول با کیفیت کمک کند.