آموزش کاشت و پرورش

کاشت گل کوکب

کاشت گل کوکب

بسیاری از افراد گل کوکب را به عنوان گیاه چند ساله می دانند در حالی که گل کوکب گیاهی یکساله است و نمی تواند زمستان را تحمل کند. البته در مناطق گرمسیر که زمستان های سردی ندارد دوام می آورد. کاشت گل کوکب به دو صورت است. کاشت بذر و کاشت غده. اگر شما هم علاقمند به گل کوکب هستید در ادامه با ما همراه باشید.

کاشت گل کوکب

گل کوکب بسیار آسان پرورش می یابد و سریع الرشد است. هم از طرق بذر و هم از طریق غده پرورش می یابد. در اوایل بهار می توانید بذر را در گلدان بکارید یا اگر در فضای آزاد می کارید اجازه دهید تا سرمای هوار رفع شود و سپس مستقیماً در فضای باز بکارید. گل های کوکب بسیار زیبا و به رنگ های قرمز ، صورتی، نارنجی، زرد، سفید و بنفش است.

گل کوکب

برای خرید بذر گل کوکب کوهی کلیک کنید.

نیازهای رشدی

نور

گل کوکب برای اینکه بتواند خوب رشد کند و گل دهد، به آفتاب کامل و ترجیحاً حداقل ۶ تا ۸ ساعت نور مستقیم در روز نیاز دارد. در مناطق گرمتر گیاهان را در ساعات گرم روز در جای نیمه سایه ای قرار دهید.

خاک

گل کوکب خاکی غنی، خوب زهکشی شده با مقدار زیادی مواد آلی و pH خاک نسبتاً خنثی در حدود ۶.۵ را می پسندد. برای نگهداری بهتر رطوبت، کمی خاک باغچه به خاک گلدان اضافه کنید تا خاک خشک نشده و گیاه رشد خوبی داشته باشد.

آبیاری

گل کوکب و به ویژه گیاهان جوان برای رشد به آب زیادی نیاز ندارد. آبیاری بیش از حد سبب پوسیدگی ریشه می شود. از آنجا که ریشه گل کوکب به سطح خاک نزدیک است، آبیاری سطحی نیز کافی است. اما به دلیل سطحی بودن ریشه ها نباید خاک گلدان خشک شود.

دما و رطوبت

زمان کاشت گل کوکب بسیار مهم است. زمانی که سرمای هوا برطرف شد می توانید بذرها را بکارید. حداقل دمای برای جوانه زنی ۱۵ درجه سانتی گراد است. در صورت تمایل می توانید بذرها را کمی زودتر از موعد و در داخل خانه خود بکارید. گل کوکب در فضای بیرون از خانه هم به رطوبت زیادی احتیاج ندارد.

کود

گل کوکب هرچه غذای بیشتری دریافت کنند رشد ریشه ها بهتر شده و در نتیجه گل های آنها بزرگتر می شود. هر نوع کودی انتخاب می کنید بهتر است نیتروژن کمتری داشته باشد.

آیا گل کوکب سمی است؟

گل کوکب برای حیوانات خانگی سمی است، هرچند که  شدت سمیت زیاد نیست. علائم مسمومیت عبارت اند از تحریک دستگاه گوارش،استفراغ، اسهال، تاول و درد شکم.

بیماری های شایع گل کوکب

گل کوکب می تواند مستعد سفیدک سطحی و سایر بیماری های قارچی نیز باشد. اگر هوا در محلی که گلدان خود را می گذارید به خوبی جریان داشته باشد تا حدودی مشکل برطرف می شود. شاخ و برگ را تا حد ممکن خشک نگه دارید.

نوشته های مشابه