مقالات تخصصی

بهترین زمان برداشت آووکادو

برداشت آووکادو

آووکادو درختی همیشه سبز با سابقه طولانی کشت در مناطق گرمسیری تا نیمه گرمسیری آمریکا است. دانستن زمان برداشت آووکادو بستگی به رقم آووکادو و همچنین منطقه ای دارد که در آن کشت می شود. در این مطلب ما قصد داریم شما عزیزان را بیشتر با بهترین زمان برداشت آووکادو آشنا کنیم.

چگونگی برداشت آووکادو

باغبان خانگی معمولا زمانی شروع به چیدن آووکادو می کند که تعداد کمی از میوه ها بالغ یا کامل شده اند. با این حال، این راهنمای قابل اعتمادی برای تشخیص رسیده بودن آووکادو نیست، زیرا گلدهی طولانی میوه منجر به مراحل مختلف بلوغ درخت در هر زمان می شود. این بدان معنا نیست که بزرگترین میوه را نباید ابتدا چید. هنگام چیدن آووکادو، ابتدا بزرگترین آووکادو را انتخاب کنید، زیرا بالغ ترین هستند و در دمای اتاق در عرض یک تا دو هفته می رسند.

کاشت آووکادو در گلدان را در مقالات فردین کشت می توانید مطالعه کنید.

چگونه بفهمیم آووکادو برای برداشت آماده است؟

برای اینکه بدانید آووکادو آماده برداشت است یا نه؟ مراحل زیر را دنبال کنید.

برداشت آووکادو

1. میوه را بررسی کنید.

رنگ میوه اولین نشانه برای برداشت آووکادو است. آووکادوهای نارس سبز رنگ هستند، در حالی که رسیده ها دارای رنگ بنفش یا سیاه هستند. با این حال، این همیشه یک روش صحیح نیست، زیرا برخی از انواع آووکادو حتی زمانی که رسیده باشند ممکن است سبز باقی بمانند.

2. اندازه

روش دیگر از طریق اندازه است. آووکادوهای بالغ بزرگتر و سنگین تر از آووکادوهای نارس هستند. از چیدن آووکادویی که هنوز به اندازه بازار نرسیده است خودداری کنید.

3. مواد خشک را بررسی کنید.

بررسی ماده خشک یک روش فنی تر برای فهمیدن برداشت آووکادو است. این کار با نمونه برداری از میوه و اندازه گیری میزان ماده خشک آن انجام می شود. ماده خشک ایده آل برای آووکادو حدود 20-22 درصد است.

4. تست شناور

تست شناور احتمالا محبوب ترین روش برای تست رسیدن است. میوه را در یک سطل آب قرار می دهند. میوه هایی که هنگام غوطه ور شدن در آب روی سطح شناور می شوند معمولا بالغ هستند. از سوی دیگر، میوه هایی که در زیر شناور یا فرو می روند، نابالغ هستند.

زمان برداشت آووکادو تجاری

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک روز خوب را انتخاب کنید. مطمئن شوید که هوا آفتابی و خشک است. آووکادو میوه‌ای ظریف است، بنابراین نباید آن را در شرایط مرطوب یا مرطوب برداشت کنید.

چیدن آووکادو تجاری در بازارها، مانند فلوریدا، بر اساس وزن میوه و زمان سال به ترتیب برای هر رقم تعیین شده است. چیدن آووکادو در زمانی که بیش از حد نابالغ باشد منجر به میوه ای می شود که نمی رسد، اما لاستیکی، تغییر رنگ و چروکیده می شود.

برداشت آووکادو

آووکادوهای رسیده گوشتی نرم و یکنواخت دارند و این بهترین نشانه برای شروع برداشت آووکادو است. بسته به تنوع، پوست میوه ممکن است از سبز مایل به زرد تا بنفش مایل به قرمز تا تقریبا سیاه باشد و به همین دلیل، رنگ پوست نشانه خوبی برای رسیدن نیست. هر چه میوه بیشتر روی درخت بماند، میزان روغن آن بیشتر و طعم آن غنی‌تر می‌شود.

با این وجود، اهداف اصلی برداشت آووکادو جلوگیری از آسیب به میوه، کاهش هزینه های نیروی کار و بهبود عملکرد است. حفظ کیفیت آووکادو و جلوگیری از ریزش میوه از اولویت های اصلی در طول برداشت است.

روش های مختلف برداشت آووکادو چیست؟

دو روش اصلی برای برداشت آووکادو وجود دارد. چیدن دستی و چیدن ماشینی. روش برداشت یک کشاورز به نیازها و ترجیحات فردی آنها بستگی دارد. با این حال، هر دو راه دارای مزایا و معایب خود هستند.

چیدن دستی

چیدن دستی به معنای چیدن آووکادو از روی درخت با دست است و بیشتر در میان کشاورزان کوچک رایج است. این فرآیند توسط کارگران انجام می شود. مزیت اصلی چیدن دستی این است که به کشاورزان اجازه می دهد با آووکادوهای برداشت شده انتخاب بیشتری داشته باشند و تضمین می کند که تنها آووکادو با بهترین کیفیت انتخاب شده و به بازار ارسال شود. ایراد اصلی دستچین این است که کار برداشت به کند پیش می رود.

برداشت ماشینی

برداشت آووکادو  با ماشین به یک ماشین نیاز دارد. دستگاه برداشت هیدرولیک دارای یک بازوی بزرگ است که به وسیله نقلیه با فضای کافی برای یک چیدن و فضای کافی برای میوه های برداشت شده متصل است. از باغ آووکادو عبور می‌کند و برداشت‌کننده را به ارتفاع مورد نیاز می‌برد و به آن‌ها امکان می‌دهد آووکادو را به سرعت از درختان بچینند. مزیت اصلی چیدن ماشینی این است که بسیار سریعتر از چیدن دستی است. این به کشاورزان اجازه می دهد تا آووکادوهای بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری برداشت کنند.

برداشت ماشینی نیز برای کشاورزانی که باغ بزرگی برای برداشت دارند ایده آل است. اشکال اصلی چیدن ماشینی این است که ممکن است به درختان و آووکادو آسیب برساند. این امر می تواند باعث شود که برداشت آووکادو در صورتی که با احتیاط انجام نشود کیفیت پایین تری داشته باشد و برای مصرف کنندگان مطلوب نباشد.

برداشت آناناس و تمام نکات لازم برای آن را در مقالات فردین کشت بخوانید.

نگهداری آووکادو پس از برداشت

برداشت آووکادو

نگهداری صحیح میوه پس از برداشت برای حفظ کیفیت آووکادو ضروری است. این کار کبودی و سایر انواع آسیب ها را در طول حمل و نقل و ذخیره سازی به حداقل برساند.

چند نکته

ساقه را جدا نکنید. ساقه به محافظت از میوه در برابر اکسید شدن کمک می کند.

آووکادو را از آب خنک عبور دهید، به آرامی با توجه به اندازه آن را درجه بندی کنید و آنها را در جعبه ها بسته بندی کنید.

آووکادو را در کارتن یا جعبه ای که با مواد نرم پوشانده شده است قرار دهید.

آووکادو را در تماس مستقیم با سایر میوه ها و سبزیجات قرار ندهید.

 در دمای خنک نگهداری کنید، به طور ایده آل بین 4 تا 5 درجه سانتی گراد برای واریته هاس و 6 تا 8 درجه سانتی گراد برای انواع دیگر مناسب است.

میوه را به طور مرتب از نظر علائم آسیب و پوسیدگی بررسی کنید.

برداشت آووکادو فرآیندی است که نیاز به زمان و تلاش دارد، اما پاداش آن قطعا ارزش آن را دارد. امیدواریم این مقاله هر آنچه را که برای شروع نیاز دارید در اختیار شما قرار داده باشد.

شما عزیزان می توانید مطلب برداشت پاپایا را در مقالات فردین کشت مطالعه کنید.