آموزش کاشت و پرورش

کاشت آووکادو در گلدان

کاشت آووکادو در گلدان

کاشت آووکادو در گلدان به عنوان گیاهان آپارتمانی سرگرم کننده و آسان است و در نتیجه نهالی به وجود می آید که در نهایت به یک نمونه کوچک جذاب با برگ های براق و بیضی شکل تبدیل می شود. ممکن است این آووکادو کاشته شده در گلدان به این زودی ها میوه ندهد. اما اگر به این درخت جذاب حدود 10 سال فرصت دهید احتمالا میوه هم برداشت می کنید.

کاشت آووکادو

آووکادو به‌عنوان یک گیاه خانگی و تزئینی، به‌ سرعت در گلدان رشد می‌کند و به طور بالقوه در یک سال چندین فوت رشد می‌کند. به خاطر داشته باشید که تمام قسمت های گیاه آووکادو برای حیوانات سمی است.

مراقبت از گیاه آووکادو

هنگامی که آووکادو به عنوان یک گیاه آپارتمانی می کارید، می توانید از بذرهای خیس خورده در آب استفاده کنید. یا اینکه مستقیما آنها را در خاک گلدان بکارید تا جوانه بزنند و رشد کنند.

برای کسب بهترین نتیجه در پرورش آووکادو، سعی کنید گلدان را در نزدیکی پنجره های آفتابی قرارد دهید.

آووکادوهایی که در داخل خانه رشد می کنند، عمدتاً گیاهان جدیدی هستند. اگر می خواهید میوه بدهد و تبدیل به درختی شود که واقعاً در محیط خارج از خانه هست، باید گلدان آووکادوی خود را به بیرون منتقل کنید، اما این کار فقط در صورتی نتیجه بخش است که آب و هوای منطقه شما گرم باشد.

مانند درختان موز، گیاهان آووکادو در آفتاب کامل رشد می کنند. البته مکانی با سایه اندک نیز می تواند محیط خوبی برای رشد آووکادو در گلدان باشد، اما گیاهان داخل گلدان معمولاً به پرنورترین نقطه از منزل شما نیاز دارند.

زمانی که خاک خشک شد به گیاه آب بدهید. گیاهان آووکادو باید به طور مداوم مرطوب نگه داشته شوند، اما هرگز خیس نشوند، و خاک گلدان باید زهکشی مناسبی داشته باشد. مراقب زرد شدن برگ ها باشید که نشانه آب زیاد است.

گیاهان آووکادو فصول رشد هوای گرم را ترجیح می دهند، اما می توانند در زمستان تا دمای 10 درجه سانتی گراد را هم تحمل کنند اما رشدشان کند می شود.

بهترین خاک برای کاشت آووکادو در گلدان، مخلوط خاک گلدان غنی و با زهکشی بالاست.

گیاهان آپارتمانی آووکادو نسبت به درختان آووکادو در فضای باز، نیاز به کود بسیار متفاوتی دارند. برای داشتن برگ‌های سبز تیره، گیاه آپارتمانی آووکادو را با مقدار کمی از کودهای پایه مانند NPK هر سه ماه یکبار کوددهی کنید.

آووکادو و روش‌های تکثیر آن را با یک کلیک در مقالات فردین کشت مطالعه کنید.

چگونگی کاشت آووکادو در گلدان

 

کاشت آووکادو

 

برای جوانه زدن بذر آووکادو، سه خلال دندان را در دانه فرو کنید و آن را با انتهای پهن به سمت پایین داخل یک لیوان آب قرار دهید.

حدود یک اینچ از دانه را با آب بپوشانید.

آن را در جای گرم، اما نه در معرض نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

بذر باید طی دو تا شش هفته جوانه بزند. اجازه دهید گیاه جوان تا 15 سانتی متر رشد کند، سپس ارتفاع آن را با یک برش به 7 سانتی متر برسانید تا رشد ریشه قوی تر شود.

وقتی ریشه ها ضخیم شدند و ساقه دوباره برگ های جدیدی می دهند.

در خاک گلدانی به قطر حدود 25 سانتی متر نیمی از دانه را همچنان در بالای خاک قرار دهید. مطمئن شوید که گلدان دارای سوراخ زهکشی مناسبی است.

زمانی که گیاه دوباره شروع به رشد کرد، گلدان آووکادوی خود را مجدداً در هر بهار تعویض کنید. در چند سال اول، کوتاه کردن آووکادو برای تحریک رشد هر چه بهتر گیاه ضروری است. می توانید آووکادو را در تابستان بیرون از خانه بگذارید و قبل از اولین یخبندان آن را داخل بیاورید.

شما عزیزان می توانید نهال آووکادو پیوندی زوتانو دو ساله گلدانی و نهال آووکادو بذری گلدانی یکساله را از نهالستان فردین کشت خریداری نمایید.

زمستان گذرانی

اگر قرار است دمای زیر 10 درجه سانتی گراد باشد، گلدان آووکادو خود را داخل خانه بیاورید. کمبود رطوبت در زمستان ممکن است باعث شود گیاه شما برگ‌های خود را از دست بدهد، اما وقتی هوا گرم شد گیاه شما برگ‌های جدید می دهد.

هرس

زمانی که ارتفاع گیاه 30 سانتی متر شد، می توانید برای اولید بار آووکادو گلدانی تان را هرس کنید. هنگام هرس می توانید 15 سانتی متر از طول ساقه ها را برش دهید. سپس اجازه دهید تا برگ ها و ساقه های جدید تشکیل شود.

آفات و بیماری های رایج

به دنبال علائمی مانند زرد شدن برگ ها باشید که می تواند نشان دهنده آب زیاد یا زهکشی کند باشد. ممکن است ریشه ها در خاک بسیار مرطوب گلدان دچار پوسیدگی ریشه شوند.

هنگامی که درختان آووکادو در خارج از منزل رشد می‌کنند، در معرض پژمردگی لورل قرار می‌گیرند که توسط قارچ Raffaelea lauricola ایجاد می‌شود. این بیماری توسط چندین گونه مختلف سوسک آمبروزیا منتقل می شود. درختان آلوده معمولاً در عرض 4 تا 8 هفته خشک می شوند.

رایج‌ترین مشکل گیاه آپارتمانی آووکادو، نمک اضافی در خاک است. مراقب شوری خاک باشید.

سوالات متداول

آیا نگهداری از گیاهان آپارتمانی آووکادو آسان است؟

مراقبت از این گیاهان آپارتمانی بسیار آسان است و به ندرت نیاز به مراقب خاصی دارد.

آیا آووکادو سریع رشد می کند؟

گیاهان آووکادو به سرعت رشد می کنند و تا 75 سانتی متر در سال رشد می کنند.

یک گیاه آپارتمانی آووکادو چقدر عمر می کند؟

درخت آووکادویی که در فضای باز کاشته می شود می تواند صدها سال زنده بماند. به احتمال زیاد گیاه آپارتمانی شما می تواند به همین اندازه عمر کند.

نوشته های مشابه