آموزش کاشت و پرورش

بهترین گیاهان همراه توت فرنگی

گیاهان همراه توت فرنگی

هیچ چیز شیرین‌تر از یک توت فرنگی خانگی نیست، اما اغلب، حشرات، بیماری‌ها و موجودات مخرب امید ما را برای چیدن تعداد زیادی توت قرمز آبدار از بین می‌برند. با انتخاب بهترین گیاهان همراه توت فرنگی میزان برداشت از گیاه مورد علاقه خود را افزایش دهید و از طعم و تازگی آنها لذت ببرید.

کاشت همراه چیست؟

بسیاری از افرادی که عاشق باغبانی و کاشت گیاهان هستند علاقه خاصی به کاشت توت فرنگی دارند. این میوه های خوشمزه و آبدار در اکثر موارد به خوبی رشد می کنند و ما را با توت فرنگی های قرمز و شیرین خود غافلگیر می کنند. اگر بدانید که بهتر است کدام گیاهان را در نزدیکی توت فرنگی بکارید و کدامیک را از گیاهان خود دور نگه دارید برداشت پربار و خوشمزه ای نیز خواهید داشت.

کاشت همراه، عمل قرار دادن گونه های گیاهی در نزدیکی یکدیگر برای به دست آوردن منافع متقابل است. کاشت همراه می تواند به جلوگیری از حمله آفات، جذب حشرات مفید و گرده افشان ها کمک کند و از این طریق باعث افزایش محصول نیز شود.

چه گیاهانی را می توانید با هم در یک گلدان بکارید؟

از طرف دیگر در کاشت گیاهان همراه توت فرنگی باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید که گیاهانی که سازگاری خوبی با گیاه اصلی ندارند را نکارید، زیرا باعث جلب آفات و بیماری ها سمت گیاه اصلی شده و بر سر منابع غذایی با گیاه شما رقابت می کند.

بهترین گیاهان همراه توت فرنگی

شبدر

شبدر می تواند یک گزینه عالی برای گیاهان همراه توت فرنگی باشد. این گیاه مالچ عالی در اطراف بستر توت فرنگی ایجاد می کند. شبدر نیتروژن را از هوا گرفته و به وسیله ریشه های خود آن را تثبیت می کند. این گیاه به دور نگه داشتن علف های هرز کمک می کند و حشرات مفید را در هنگام گلدهی جذب می کند. فقط اجازه ندهید که شبدر به بذر برود. شبدرها قبل از اینکه به مرحله رشد بذر برسند باید کنده شوند.

بهتر است به جای کاشت بین بوته های توت فرنگی در اطراف گیاهان توت فرنگی بکارید تا ریشه های قوی شبدر رقابتی با بوته های توت فرنگی ایجاد نکند.

 اسفناج

اسفناج را گاهی به عنوان گیاهان همراه توت فرنگی بین بوته ها می کارند. گیاهان اسفناج ماده‌ای به نام ساپونین از خود به جا می‌گذارند که می‌تواند به کاهش بیماری قارچی و باکتریایی گیاهان توت‌فرنگی کمک کند.

بهترین گیاهان همراه برای خیار و فلفل را با کلیک روی لینک مطالعه کنید.

کاهو

کاهو یکی دیگر از محصولات فصل سرد است که به خوبی با توت فرنگی کار سازگار است. زیبایی رشد اسفناج یا کاهو با گیاهان توت فرنگی این است که برگ های بزرگتر آنها می تواند به محافظت از توت فرنگی های قرمز در برابر دید پرندگان یا سایر آفات ناخواسته کمک کند.

گیاهان همراه توت فرنگی

نخود فرنگی

نخود فرنگی یک گیاه همراه عالی برای رشد در نزدیکی بوته های توت فرنگی است، زیرا به دلیل داشتن باکتری های تثبیت کننده نیتروژن به بهبود خاک اطراف کمک می کند. ایجاد شرایط خاکی ایده آل برای محصول توت فرنگی، طعم توت فرنگی را بهتر می کند.

لوبیا

لوبیاها جزو بهترین گیاهان همراه توت فرنگی هستند که در نزدیکی هم رشد بسیار خوبی دارند، زیرا به بهبود خاک کمک می کنند و تثبیت کننده نیتروژن طبیعی هستند و به آن اجازه می دهند تا گیاهان توت فرنگی آنچه را که برای رشد سالم و با حداکثر پتانسیل خود نیاز دارند، ارائه دهند.

آویشن

آویشن یکی از عالی ترین گیاهان همراه توت فرنگی است، زیرا به جلوگیری از رشد علف های هرز، جلوگیری از حمله آفات و بیماری ها کمک می کند و به خاک کمک می کند رطوبت را حفظ کند. خاک بیش از حد خشک باعث کاهش رشد و باردهی توت فرنگی ها می شود. در این شرایط گیاهان شما توت فرنگی های آبدار تولید نمی کنند.

بهترین گیاهان همراه هندوانه را در مقالات فردین کشت بخوانید.

گل گاوزبان

گیاهان همراه توت فرنگی

گل گاو زبان از مفیدترین گیاهان همراه توت فرنگی است.

گل گاوزبان یکی از بهترین گیاهان همراه توت فرنگی است، زیرا این گیاه گرده افشان ها و شکارچیان آفات را جذب می کند. این حشرات شکارچی آفات را شکار می کنند. بدون اینکه شما نیاز به سم پاشی برای کنترل آفات داشته باشید با کاشت گیاهان همراه توت فرنگی مثل آویشن از شر آفات مزاحم خلاص می شوید.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار علاوه بر زیبایی در باغچه، همراهان بسیار خوبی برای گیاه توت فرنگی هستند. کاشت گل همیشه بهار یک راه عالی برای دور نگه داشتن حشرات و آفات ناخواسته از توت فرنگی های مورد علاقه شماست. گل همیشه بهار این توانایی را دارد که نماتدهای مضر را از گیاه توت فرنگی دور کند.

پیاز و پیازچه

اعضای خانواده آلیوم یعنی همان پیازچه، تره فرنگی، پیاز و سیر از مناسب ترین گیاهان همراه توت فرنگی به شمار می روند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اعضای این تیراه می توانند به سرکوب پژمردگی فوزاریوم کمک کند. بوی قوی آنها به عنوان یک دافع طبیعی در برابر راب ها و شته ها عمل می کند.

پیازچه به عنوان یک گیاه همراه توت فرنگی وظیفه مضاعف دارد. عطر و طعم قوی پیاز دارد، بنابراین اگر همه آن را برش ندهید و اجازه دهید به مرحله گلدهی برسد، گرده افشان ها را جذب می کند. به علاوه، به اندازه کافی کوچک است تا بتوانید آن را در کنار تخت توت فرنگی خود حتی در یک باغ کوچک یا تخت مرتفع پرورش دهید.

مارچوبه

 

گیاهان همراه توت فرنگی

توت فرنگی و مارچوبه یک جفت کلاسیک در فصل بهار هستند که اغلب در کنار یکدیگر رشد می کنند. هر دو خوراکی های چند ساله با الگوهای رشد مشابه هستند. هر دو در اوایل بهار ظاهر می شوند، اما در مسیر رشد یکدیگر قرار نمی گیرند، توت فرنگی دارای سیستم ریشه کوتاه و کم عمقی است در حالی که ریشه مارچوبه در عمق 45-30 سانتی متری در خاک قرار دارد.

بهترین و بدترین گیاهان همراه برای بامیه را با مطالعه این مقاله فردین کشت بیشتر بشناسید.

شوید

برخی از مردم بوی شیرین بیان شوید را بسیار قوی می دانند، شوید به عنوان کاندیدی مناسب برای گیاهان همراه توت فرنگی بوی خاصی دارد که حواس حشرات را از گیاهان توت فرنگی منحرف می کند. با این حال، زمان درخشش شوید به عنوان یک گیاه همراه، زمانی فرا می رسد که شروع به گل دادن کرده است.

چترهای بزرگ شوید حشرات مفیدی مانند شکارگرها را جذب می کند که لاروهای آنها عمدتا از شته ها تغذیه می کنند و گاهی اوقات حتی تریپس ها را نیز می خورند. شوید را در طول تابستان، به طور متوالی، هر ماه از اوایل بهار و تا اواخر تابستان بکارید.

گیاهان همراه توت فرنگی

شوید از بهترین گیاهان همراه توت فرنگی

همراهان بد برای توت فرنگی

از کاشت گیاهانی از تیره براسیکا مانند کلم پیچ، گل کلم، کلم بروکلی، بوک چوی و کلم در نزدیکی توت فرنگی خودداری کنید. اگر این گیاهان را در نزدیکی یکدیگر بکارید در هنگام رشد متوجه خواهید شد که ترکیب مناسبی نیستند،  زیرا آنها برای مواد مغذی رقابت می کنند و به هیچکدام اجازه نمی دهند تا با پتانسیل کامل خود رشد کنند.

بهترین گیاهان همراه کلم بروکلی کدام گیاهان هستند؟

کاشت سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی یا بادمجان با توت‌فرنگی نیز می‌تواند بد باشد، زیرا این گیاهان مستعد ابتلا به آفات و بیماری‌ها هستند. کاشت آنها در نزدیکی توت فرنگی ممکن است منجر به گسترش بیشتر بیماری قارچی و همچنین آفاتی شود که می توانند بیماری را گسترش دهند (به ویژه شته ها).

گیاهان ناسازگار با گوجه فرنگی را بیشتر بشناسید.

رازیانه می تواند برای دفع آفات عالی باشد. با این حال، به طور بالقوه می تواند رشد توت فرنگی را مهار کند که برای توت فرنگی هایی که می خواهید با مقدار زیادی مواد مغذی، ویتامین ها و طعم شیرین داشته باشد، ایده آل نیست. اگر به رازیانه علاقه زیادی دارید، باید آن را کاملا جدا از بیشتر محصولات غذایی بکارید.

نوشته های مشابه