آموزش کاشت و پرورش

نحوه کوددهی استار فروت

کوددهی استار فروت

استار فروت یک میوه گرمسیری آبدار با طعم خوشمزه است. طول میوه زرد رنگ آن حدودا 7 تا 10 سانتی متر است. روی این میوه 5 برجستگی طولی وجود دارد. سطح مقطع میوه های بریده شبیه یک ستاره 5 پر است. این گیاه همانند درختان دیگر برای رشد و باردهی بهتر نیاز به تقویت خاک دارد. برای داشتن استار فروت های پر بار، در ادامه مطلب کوددهی استار فروت با ما همراه باشید.

نیازهای رشدی درخت استار فروت

استار فروت از دهه 1970 در ایالات متحده کشت شده است، به لطف باغبانی آماتور در فلوریدا که تصمیم گرفت درختی را در حیاط خلوت خود پرورش دهد اما این درخت به زودی در سراسر دنیا و در نواحی گرمسیری رشد کرد.

اگر منطقه رشد شما به اندازه کافی برای رشد درختان استار فروت در فضای باز گرم نیست، می توانید درختان پایه کوتاه را در گلدان پرورش دهید تا در داخل خانه زمستان گذرانی کنند.

درخت استار فروت در خاک لومی با زهکشی خوب بهترین عملکرد را دارد. اگر بخواهید مخلوط خاک را خود ایجاد کنید، استفاده از خاک سطحی، کمپوست و کمی شن (10٪) نتیجه خوبی دارد.

این درخت برای گلدهی به نور زیاد خورشید نیاز دارد و باید در مکانی باشد که حداقل ۷ ساعت آفتاب مستقیم در روز به آنجا بتابد.

 

شما عزیزان می توانید بذر استار فروت تایلندی پربار را از فردین کشت تهیه کنید.

درخت را به طور منظم آبیاری کنید. درختان استار فروت تحمل خشکی را ندارد. با این حال، باران مداوم شدید یا آبیاری بیش از حد ممکن است از تولید میوه جلوگیری کند و یا باعث پوسیدگی ریشه شود. خاک مرطوب برای رشد درختان استار فروت ضروری است. این درختان در طول دوره رشدی و میوه دهی به آب بیشتری نیاز دارند.

کوددهی استار فروت

درخت استار فروت

این درخت استوایی است و نمی تواند در منطقه ای که دمای آن به زیر صفر می رسد زنده بماند. با این حال، اگر برای زمستان گذرانی در داخل خانه به گلخانه یا اتاق آفتابی منتقل شود، می توان آن را در مناطق سردتر در گلدان پرورش داد. برای میوه دادن به دمای حداقل 20 درجه سانتی گراد به طور مداوم در ماه های بهار نیاز دارد و در دمای بیش از 27 درجه سانتی گراد در طول تابستان بهترین عملکرد را دارد.  اگر منطقه رشد شما خشک است، مه پاشی درخت با آب خنک به طور منظم (حداقل یک یا دو بار در هفته) باعث شادابی برگ ها می شود.

چگونه استار فروت بکاریم؟ این مطلب را در مقالات فردین کشت بخوانید تا بیشتر با نحوه کشت این درخت جذاب آشنا شوید.

کوددهی استار فروت

درختان میوه به طور معمول نیازهای تغذیه ای متفاوتی نسبت به انواع دیگر درختان دارند، بنابراین بیشتر اوقات کودهای درختان میوه از نظر شیمیایی کاملا متفاوت از کودهای دیگر درختان خواهد بود.

در مناطق گرمسیری، درختان استار فروت را می توان در تمام طول سال کاشت، اما در مناطق سردسیر استار فروت را در  تابستان بکارید. بهترین زمان برای کوددهی استار فروت در اواخر زمستان یا اوایل بهار است.

می توانید کوددهی استار فروت را به منظور بهبود بافت خاک نیز انجام دهید. نصف فنجان کود سوپر فسفات را برای باردهی بیشتر درخت توصیه می کنند. کودهای آهسته رهش خوب عمل می کنند. درخت استار فروت در خاک غرقابی رشد خوبی ندارد. برای درختان مسن و قدیمی، می توانید از کود NPK با نیتروژن در پاییز استفاده کنید.

درختان بالغ باید 4-6 بار در سال و درختان جوان هر 30-60 روز در طول فصل رشد بارور شوند. درختان بالغ باید در آغاز فصل رشد حتما تقویت شوند.

کوددهی استار فروت

برای کوددهی استار فروت دو ساله، 1 فنجان از کود برای هر درخت استفاده کنید. درختان میوه جوان را با 200 گرم کود مخلوط، با فرمولاسیون 6-6-6-3، هر 60 تا 90 روز تا زمان رسیدن میوه، کوددهی کنید. برای کوددهی استار فروت  از کود نیتروژنی زیاد استفاده کنید که روی سطح خاک اطراف درختان پاشیده می شود.

پتاسیم (آخرین عدد در کودهای NPK) به تنظیم متابولیسم و ​​سایر فرایندهای درون درخت کمک می کند.

درختان جوان باید 113 تا 226 گرم کود مخلوط حاوی نیتروژن (N) ، فسفر (P) ، پتاسیم (K) و منیزیم (Mg) را هر 30 تا 60 روز دریافت کنند. با بلوغ درختان، میزان کوددهی استار فروت افزایش یابد (0.45 تا 2.3 کیلوگرم) با دفعات مصرف 4 تا 6 بار در سال.

برای کوددهی استار فروت در خاک های اسیدی تا pH خنثی، ریزمغذی هایی مانند منگنز، روی و آهن بهتر است روی خاک یا به صورت مایع استفاده شوند و یا به صورت محلول پاشی روی برگ ها پاشیده شوند. این ریز مغذی ها را می توانید 6-3 بار در سال برای کوددهی استار فروت استفاده کنید.

درختانی که در خاک هایی با pH بالا یا آهکی رشد می کنند باید سالانه 4 تا 6 بار محلول پاشی از ترکیب ریز مغذی شامل روی و منگنز دریافت کنند.

کمبود آهن ممکن است با 1 تا 2 سال استفاده از کود سولفات آهن در خاک برای درختانی که در خاک های خنثی یا با pH پایین رشد می کنند و 4 تا 6 مورد استفاده از خاک کلاته (مخصوص این خاک ها فرموله شده) در خاکهای با pH بالا (pH بالاتر) اصلاح شود.

شما عزیزان می توانید در ویکی پدیا درباره استار فروت مطالبی را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه