عمومی

بهترین گیاهان همراه هندوانه

گیاهان همراه هندوانه

کاشت هندوانه از بذر و یا نشا آسان است، اما بسیاری از باغبانان برای تولید میوه مطلوب تر از گیاهان همراه هندوانه برای کاشت استفاده می کنند. کاشت همراه مزایایی مانند بهبود سلامت گیاه و جذب گرده افشان ها برای بهبود تشکیل میوه دارد.

گیاه همراه و فواید آن برای هندوانه

پرورش هندوانه تمرینی برای صبر است. بیشتر ارقام این میوه آبدار و شیرین بین ۷۰ تا ۱۰۰ روز از کاشت تا برداشت طول می کشد. هندوانه برای رشد به شرایط گرم و آفتابی بستگی دارد و هوای خنک بهاری و پاییزی برای این گیاه نامناسب است.

کاشت همراه، تنوع گیاهی را برای بهبود سلامت گیاه، پر کردن فاصله های بیش از حد بین بوته ها و تغذیه اکوسیستم را در پی دارد. هندوانه را با انواع خاصی از گیاهان مناسب همراه کنید تا با حمایت از موجودات مفید (از جمله برخی از گونه‌های حشرات، عنکبوت‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها)، جلوگیری از آفات و محدود کردن بیماری، سلامت و بهره‌وری گیاه را به حداکثر برسانید.

گرده های پر انرژی و شهد گیاهان گلدار،گرده افشان های مفید و شکارچیان آفات را به باغ جذب می کند. جذب گرده افشان ها به ویژه برای هندوانه اهمیت دارد، زیرا آنها برای تولید میوه به گرده افشان ها وابسته هستند. گیاهان هندوانه گ لهای نر و ماده جداگانه دارند. گل‌های نر معمولاً قبل از گل‌های ماده ظاهر می‌شوند و معمولا تعداد گل‌های نر بسیار بیشتر از گل‌های ماده است. اگرچه هر دو نوع گلبرگ های زرد و کم رنگ دارند، یک گل ماده تخمدانی در پشت گلبرگ ها دارد که شبیه یک هندوانه ریز است.

گیاهان همراه هندوانه غذا و سرپناهی برای شکارچیان آفات باغ فراهم می کنند. گیاهان پوششی می توانند به عنوان گیاهان همراه عمل کنند  به ویژه در باغی که خاک ورزی نمی شود، جایی که بقایای محصول پوششی به عنوان مالچ روی سطح خاک باقی می ماند. گیاهان پوششی علاوه بر حمایت از شکارچیان، میکرارگانیسم های مفید در خاک را تغذیه می کنند، مواد آلی خاک را می سازند و دسترسی به مواد مغذی را برای محصول بهبود می بخشند.

گیاهان همراهی که نقش دافع دارند با تولید ترکیبات شیمیایی معطر، آفات را از تغذیه از محصولات منع می کنند. به طور سنتی اعتقاد بر این بود که حشرات از عطر گیاهان دافع متنفرند. با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که گیاهان “دفع کننده” ممکن است در واقع با استتار عطر محصول مورد نظر کار کنند و پیدا کردن هندوانه در حال رشد در باغ را برای آفات سخت تر کند.

از سوی دیگر، محصولات تله ای و همراه برای آفات جذاب تر از هندوانه هستند. هدف از کشت گیاهان این است که آفات را از محصول اصلی دور کنید. حشرات متحرک مانند سوسک ها، تخم های آنها باید از محصول تله حذف شوند تا از انتشار آنها به گیاهان مورد نظر جلوگیری شود. به سادگی این آفات مزاحم را بردارید و در آب صابون بیندازید.

در سایت فردین کشت ارقام مختلفی از هندوانه مانند بذر هندوانه شوگر بیبی پاکت اورجینال ایتالیایی، بذر هندوانه پوست زرد آجیلی ارگانیک و بذر هندوانه زودرس ارلی دراگون هیبرید پربار وجود دارد که می توانید با یک کلیک سایر بذرها را نیز مشاهده و خریداری کنید.

بهترین گیاهان همراه هندوانه

از جمله گل‌های آفتابگردان، گیاهان خانواده نعناع مانند نعناع، ​​پونه کوهی، آویشن و رزماری را برای جذب زنبورها و سایر گرده‌افشان پرورش دهید.

برای جذب گرده افشان ها و شکارچیان آفات و افزایش محصول، لوبیا چشم بلبلی بکارید. لوبیا چشم بلبلی را ۳ یا ۴ هفته قبل از کاشت هندوانه بکارید تا هر دو محصول به طور همزمان شکوفا شوند.

گندم، لوبیا چشم بلبلی یا شبدر شیرین بکارید تا شکارچیان آفات هندوانه را جذب کنید.

برای جلوگیری از تغذیه سوسک ها از هندوانه، تربچه  و نسترن را بکارید.

هندوانه را بعد از کشت ماش بکارید. ماش را قبل از اینکه شروع به شکوفه دادن کند، جدا کنید و باقیمانده آن را به عنوان مالچ روی بستر باغ بگذارید تا بیماری هایی مانند پژمردگی فوزاریوم و آنتراکنوز را کاهش دهید. این گیاه همراه هندوانه می تواند کیفیت خاک را بهبود بخشد، مواد مغذی را افزایش دهد و در نتیجه عملکرد هندوانه افزایش می یابد.

برای سرکوب علف های هرز و حفظ رطوبت، هندوانه را پس از کشت گندم زمستانی کشت کنید.

نکات مهم

بوته هندوانه می توانند رشد سایر گیاهان همسایه را متوقف کند، نه تنها به این دلیل که برگ های آنها روی خاک سایه می اندازد و دسترسی گیاهان رقیب به نور خورشید را محدود می کند، بلکه به این دلیل که هندوانه مواد شیمیایی ترشح می کند که از جوانه زنی بذر و رشد نشا سایر گیاهان جلوگیری می کند. این مواد شیمیایی آللوپاتیک نامیده می شوند. این خاصیت که آلئوپاتی نامیده می شود، هندوانه را برای کشت های جدید گیاهان سبزی که با بذر کاشته می شوند، همسایه بدی می کند.

برای استفاده بیشتر از خواص آللوپاتیک هندوانه، سعی کنید این میوه پ را به عنوان یک مالچ زنده زیر گیاهان بلند و جا افتاده مانند بامیه، گوجه فرنگی یا ذرت پرورش دهید. بوته هندوانه رقابت با علف های هرز را محدود می کنند زیرا بوته ها گسترش می یابند و بستر باغ را می پوشانند.

هندوانه و خربزه  مانند کدو حلوایی، کدو تنبل، کدو سبز، خیار و سایر خربزه ها  مستعد ابتلا به آفات و بیماری های مشابه هستند، به این معنی که بهتر است بستر رشد را بین دو سری کاشت (حداقل یک و ترجیحاً سه فصل) استراحت دهید.

نوشته های مشابه

0 دیدگاه در “بهترین گیاهان همراه هندوانه

  1. ayat.toghraei گفت:

    سلام هندوانه داخل تصویر از چه نمونه ای هست .