عمومی

5 راه استفاده مجدد از بریده های چمن

بریده های چمن

چمن زنی منظم برای رشد بهتر چمن مهم است. اما صبر کنید، قبل از اینکه بریده های چمن را در سطل زباله بیندازید بیایید به چند راه برای استفاده مجدد از بریده های چمن بپردازیم.

روش استفاده مجدد از بریده های چمن

بریده های چمن که ممکن است زباله به نظر برسند، در واقع می‌توانند به نیروگاهی از مواد مغذی و محلول‌ها برای باغ و باغچه خانه شما تبدیل شوند. در ادامه راه های ساده ای را برای استفاده مجدد از بریده های چمن برای شما عزیزان فردین کشت ذکر می کنیم.

1. مالچ جادویی

ساخت مالچ خانگی از بریده های چمن یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای استفاده مجدد از این بریده هاست. تصور کنید تخت باغ خود را در یک پتوی محافظ از بریده‌های سرسبز پوشانده است و از نفوذ علف‌های هرز مزاحم و حفظ رطوبت خاک جلوگیری می‌کند. همانطور که چمن تجزیه می شوند، مواد معدنی حیاتی را در خاک آزاد می کنند و در نتیجه حاصلخیزی خاک باغ را بهبود می بخشند.

مالچ یا خاکپوش و کاربرد های آن را در مقالات آموزشی فردین کشت بخوانید.

بهترین قسمت این کارچیست؟ مالچ پاشی با استفاده از بریده های چمن به همان اندازه ساده است. به سادگی یک لایه کوچک در اطراف گیاهان خود بریزید و سپس تماشا کنید که در طول فصل چه اتفاق های خوبی در انتظار گیاهان شما خواهد بود.

بریده های چمن

2. تقویت نیتروژن خاک

همه سبزی های برگ دار برای رشد برگ های سالم به نیتروژن زیادی نیاز دارند. سبزیجاتی مانند اسفناج، کاهو، کلم پیچ، سبزی خردل و … برای رشد برگها به خاک غنی از نیتروژن نیاز دارند. آیا می دانستید که بریده های چمن دارای نیتروژن بالایی هستند؟ به جای اینکه اجازه دهید این کود طبیعی غنی از نیتروژن از بین برود، از آن برای تهیه کود غنی از نیتروژن برای خاک خود استفاده کنید.

به سادگی یک مشت بزرگ از بریده ها را در یک سطل قرار دهید، روی آن را با آب بپوشانید و چند روز صبر کنید. این ترکیب غنی از مواد مغذی را می توان با آب رقیق کنید و به گیاهان خود بدهید تا رشد آنها را افزایش دهید.

چگونگی افزودن نیتروژن به خاک را با کلیک روی لینک در مقالات تخصصی فردین کشت مطالعه کنید.

3. استفاده در کمپوست

هر باغ پایدار دارای یک سیستم کمپوست است که نه تنها از تمام ضایعات باغ و آشپزخانه استفاده می کند، بلکه کود طبیعی با استفاده آسان را برای خاک شما فراهم می کند. کمپوست کردن کلید باغبانی پایدار است و این بریده های چمن جزء ایده آل یک توده کمپوست خوب هستند.

هنگامی که بریده‌های چمن با سایر زباله‌های آلی مانند زباله‌های آشپزخانه و برگ‌ها ترکیب می‌شوند، مقداری نیتروژن را برای فرآیند کمپوست فراهم می‌کنند. این کود غنی از نیتروژن می تواند به تبدیل خشک ترین خاک به یک خاک سرسبز پر از انواع گیاهان کمک کند.

تهیه کمپوست ارگانیک در خانه و فواید استفاده از کمپوست در خاک را در مقالات فردین کشت مطالعه کنید.

4. کمک به ساختار خاک

بریده های چمن

خاک خوب کلید ایجاد یک پایه قوی برای همه گیاهان شما است و بریده های چمن برای کمک ایجاد پایه خاک قوی و غنی برای باغ شما عالی هستند. هنگامی که این بریده ها در خاک مخلوط می شوند، بافت خاک، هوادهی و ظرفیت نگهداری آب را بهبود می بخشند.

چمن ها با گذشت زمان پوسیده می شوند و مواد آلی را به خاک اضافه می کنند و آن را به یک بستر غنی از مواد مغذی برای انواع ریشه های گیاهان تبدیل می کنند.

5. پناهگاهی برای دشمنان طبیعی آفات

دشمنان طبیعی آفات نقش مهمی در حفظ اکوسیستم سالم باغ دارند. به عنوان مثال، کفشدوزک هفت نقطه ای دشمن شته هاست. بریده های چمن برای ایجاد یک زیستگاه امن برای حشرات مفید مناسب هستند. علاوه بر این، بریده ها به عنوان مواد لانه سازی برای پرندگان عمل می کنند که شکارچی برخی آفات مانند لارو پروانه ها هستند.

بریده های چمن

این بریده های چمن از مالچ پاشی و کمپوست تا تغذیه حشرات مفید، کاربرد دارند. کافی است کمی خلاق باشید تا بهترین استفاده را از این مواد طبیعی بکنید.