عمومی

بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا

انتخاب گیاهان تصفیه کننده هوا برای خانه می‌تواند هوا را در فضای بسته زندگی شما پاک کند. به این معنی که گیاهان خانه شما نه تنها موجب زیبایی فضا و القای حس آرامش به خود شما می‌شوند، بلکه با تمیز کردن هوای منزل، احساس طراوت و شادابی را به شما هدیه می‌دهند. مطالعات اخیر ناسا نشان داد که تعدادی از گیاهان وجود دارند که می‌توانند خانه شما را از سموم هوايی، گرد و غبار و میکروب‌ها که در انواع وسایل خانگي، مواد و مبلمان می‌توان یافت، سم زدایی کنند. در ادامه با برخی از گیاهان تصفیه کننده هوا آشنا خواهید شد.

گیاهان تصفیه کننده هوا 

۱- ژربرا جامزونی

گیاه ژربرا جامزونی، گلی زیبا در رنگ‌های سفید، قرمز، زرد و نارنجی است که می‌تواند زیبایی را به خانه شما بیاورد. علاوه بر این، این گیاه پاک کننده‌ای موثر سموم فرمالدئید، ترشیلاو اتیلن و بنزن است که در انواع وسایل خانه از رنگ‌ها تا الیاف مصنوعی یافت می‌شود.

توجه: گیاه را در یک اتاق با مقدار زیادی نور طبیعی قرار دهید و خاک را مرطوب نگه دارید.

۲- پاپیتال

بله! باز هم پاپیتال. مطمعناً نام این گیاه را در بسیاری از مقالات مربوط به بهترین گیاهان مشاهده کرده‌اید. این گیاه که عمری چند ساله دارد، به تدریج رشد می‌کند. پاپیتال عملکرد ویژه‌ای در کاهش ذرات فاضلاب موجود در هوا دارد که باعث می‌شود تصفیه کننده مناسبی برای حمام باشد. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که پاپیتال می‌تواند در مقابله با سطح‌های کپک زده در خانه کمک کند.

۳- گل داودی

یکی دیگر از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا، گل داودی می‌باشد. این شکوفه‌های زیبا به فیلتر کردن سموم از جمله آمونیاک و بنزن کمک می‌کند که اغلب در پلاستیک، مواد پاک کننده و چسب وجود دارند. این گیاه نور خورشید را دوست دارد، بنابراین آن را در یک نقطه در نزدیکی پنجره آفتاب‌گیر قرار دهید.

۴- آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا بهترین انتخاب برای آشپزخانه هر منزلی است. در حالی که در حال پخت و پز در آشپزخانه هستید، این گیاه پر طراوت، ذرات فرمالدئید و بنزن را در هوا، کف زمین و مواد شوینده پیدا می‌کند و به تصفیه آن‌ها می‌پردازد. توجه داشته باشید که این گیاه در یک مکان آفتابی رشد می‌کند.

۵- نخل راپیس

این گیاه یکی از معدود گیاهانی است که می‌تواند سطح آمونیاک را که می‌تواند در طیف وسیعی از محصولات تمیز کننده یافت شود، کاهش دهد. خرید نخل راپیسی که به خوبی رشد کرده می‌تواند هزینه زیادی را برای شما داشته باشد بنابراین دانه یا نوع نابالغ آن را خریداری کنید. این گیاه عاشق رطوبت است و در حمام می‌تواند به خوبی رشد کند.

۶- درخت اژدها

تری کلر اتیلن و زایلن از جمله آلاينده‌هایي هستند که این گیاه آهکی به مبارزه با آن‌ها می‌پردازد. برگ‌ها دارای یک شیره قرمز رنگ و روشن هستند که شکلی زیبایی را در خانه شما به ارمغان می‌آورند. گیاه بالغ درخت اژدها، ارتفاعی حدود 8 فوت پیدا می‌کند، بنابراین آن را در یک اتاق با سقف‌های بلند و نور آفتاب مناسب قرار دهید.

با برخی از بهترین گیاهان تصفیه کنند هوا آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. منتظر نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها خواهیم بود.

نوشته های مشابه