عمومی

بهترین سبزیجات برای کاشت در منزل

همه ما می‌دانیم که می‌توانیم انواع گیاهان که نیاز به نور و مراقبت آن‌چنانی ندارند را در محیط بسته خانه و حتی آپارتمان پرورش دهیم. اما می‌دانستید که می‌توانید انواع سبزیجات را نیز در منزل و حتی آپارتمان خود پرورش دهید؟ بهترین سبزیجات برای کاشت در منزل کدامند؟ شما می‌توانید به سادگی در گلدان‌ها و ظروف پلاستیکی با سوراخ‌هایی برای زهکشی سبزیجات خود را پرورش دهید. در این مطلب برخی از ساده‌ترین، پرکاربرد‌ترین و مفید‌ترین سبزیجاتی که می‌توانید در منزل یا آپارتمان خود پرورش دهید را معرفی می‌کنم.

بهترین سبزیجات برای کاشت در منزل 

۱- گشنیز

گشنیز گیاهی است که می‌تواند در گلدان یا باغچه به راحتی رشد کند. این گیاه خواص بسیار زیادی دارد و تمام قسمت‌های آن از برگ‌ها گرفته تا دانه‌ها و ریشه‌ها قابل استفاده هستند. اگر در ابتدا چند شاخه پژمرده مشاهده می‌کنید به این معنا نیست که نمی‌توانید این گیاه را در منزل پرورش دهید. تنها زمان بیشتری صرف کنید و اجازه دهید تا آن‌ها رشد کنند.

۲- نعنا

نعنا یک گیاه است که می‌تواند در تهیه ژله، مربا، چای، قهوه و بسیاری دیگر از خوراکی‌ها استفاده شود. رشد این گیاه بسیار سریع و آسان است. نیاز نیست که شما مقدار زیادی از این گیاه را به طور مستقیم در خاک بکارید چرا که این گیاه به سرعت زیاد می‌شود. کاشت نعنا در گلدان و قرار دادن آن پشت پنجره برای کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند بسیار مناسب است.

۳- کرفس

کرفس که به علت خواص متعدد و بی‌نظیرش لقب سلطان سبزیجات را دارد، یکی از بهترین سبزیجات برای کاشت در منزل محسوب می‌شود. کرفس گیاهی از خانواده چتریان است و به سادگی می‌تواند در هر مکانی رشد کند. فصل مناسب برای کاشت این گیاه بیشتر زمستان و اوایل بهار می‌باشد.

۴- علف لیمو

گیاه علف لیمو را می‌توان به عنوان یک خوراکی یا فقط برای مقاصد تزئینی به کار برد. این گیاه برای مبارزه با پشه‌ها و دیگر آفات بسیار مفید است. هنگامی که این گیاه را مصرف کردید، ریشه ها را دور نیندازید. شما می‌توانید از آن‌ها برای پرورش بیشتر استفاده کنید. به این تربیت همیشه می‌توانید علف لیمو را در منزل خود داشته باشید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

۵- ریحان از بهترین سبزیجات برای کاشت در منزل

ریحان یکی از محبوب‌ترین سبزیجات محسوب می‌شود و رشد و تکثیر آن بسیار آسان است. شما می‌توانید برگ ریحان را به سوپ و دیگر غذاها اضافه کنید و از عطر و طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. فقط ریشه آن را نگه دارید تا دوباره آن‌ها را بکارید و به این ترتیب شما همیشه مقدار زیادی ریحان تازه برای اضافه کردن به وعده‌های غذایی خود خواهید داشت.

برای خرید بذر انواع ریحان مانند ریحان گنووس، ریحان گنووس عروسک، ریحان مقدس، ریحان بنفش ایرانی و … با ما در ارتباط باشید.

۶- پونه

گیاه دیگری که به عنوان یکی از بهترین سبزیجات برای کاشت در منزل یا آپارتمان شناخته می‌شود، پونه است. این سبزی از خانواده نعنا می‌باشد. فصل گرما زمان رشد گیاه پونه است و  این گیاه در خاک‏‌های مرطوب و غنی از مواد آلی مانند کود برگ به خوبی رشد می‌کند.

با برخی از بهترین سبزیجات برای کاشت در منزل آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. راستی فکر می‌کنید چه سبزیجات دیگری هستند که باید به این لیست اضافه شوند؟ اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.

نوشته های مشابه