آموزش کاشت و پرورش

کوددهی گل کلم

کاشت گل کلم بنفش

گل کلم یک محصول آفتابی دوست و فصل سرد است که در بهار و پاییز رشد می کند. نام این سبزی از کلمات لاتین caulis، برای کلم و floris ، برای گل گرفته شده است. گل کلم معمولا سفید است، گل کلم رنگ های دیگری از جمله بنفش، زرد و نارنجی دارد. صرف نظر از رنگ، طعم یکسان است: ملایم، کمی شیرین، کمی مزه دار. گل کلم می تواند برای باغبانان تازه کار چالش برانگیز باشد زیرا به دمای دائمی خنک با دمای 15 درجه سانتی گراد نیاز دارد. . با این حال ، اگر مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را تأمین نکنید، هیچ یک از این اقدامات گل کلم را ترد و خوش طعم نخواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد کوددهی گل کلم صحبت کنیم.

کوددهی گل کلم

شاید در ابتدا به آن فکر نکنید، اما برگ ها مهمترین قسمت رشد هر گونه گل کلم هستند. اگر بتوانید رشد سالم برگ ها را تضمین کنید. کود غنی از نیتروژن برای تشویق رشد برگ مورد نیاز است و گل کلم تغذیه کننده سنگینی است. قبل از شروع کاشت مقدار زیادی کود غنی از نیتروژن به خاک خود اضافه کنید. اگرچه گل کلم تغذیه کننده سنگینی است، اما کوددهی بیش از حد می تواند منجر به ساقه های توخالی شود. نیازی به استفاده مجدد از کود در طول فصل رشد نیست.

 

کاشت گل کلم

شما عزیزان می توانید چگونه گل کلم پرورش دهیم؟ را در مقالات فردین کشت مطالعه کنید.

آماده سازی اولیه خاک

تغذیه بستر گل کلم یا از پاییز قبل از قرار دادن نهال گل کلم شروع می شود ، یا حداکثر بلافاصله پس از شروع کاشت نهال انجام می شود. سبزیجاتی مانند گل کلم که در هوای خنک رشد می کنند معمولا در اواخر زمستان در داخل خانه می توانید بذرها را  بکارید، سپس 2 تا 6  هفته بعد از آخرین یخبندان فصل در باغ کاشته می شوند.

کمپوست باعث افزایش باروری خاک و بهبود بافت خاک می شود. یک لایه 2 تا 7 سانتی متری کمپوست را روی خاک باغ بریزید که در آن قسمت گل کلم پرورش می دهید.

برای کوددهی گل کلم کمپوست را در سطح 15 تا 20 سانتی متری بالای خاک بریزید. با بیل یا پنجه برای پخش کردن کمپوست استفاده کنید. بهتر است خاک را چند هفته قبل از زمان کاشت اصلاح کنید تا مواد مغذی کمپوست زمان لازم را برای جذب در سراسر بستر باغ داشته باشد.

در سایت فردین کشت بذر گل کلم سبز، بذر گل کلم بنفش و بذر کلم رومانسکو آمریکایی را با قوه نامیه بالا موجود می باشد که شما عزیزان می توانید این بذرها را خریداری کرده و از کاشت و برداشت این محصولات پربازده لذت ببرید.

آماده سازی اضافی

گل کلم سطح اسیدیته 6.5 تا 8 را ترجیح می دهد. یک کیت ساده آزمایش خاک تعیین می کند که آیا pH باغ شما بالاتر یا کمتر از محدوده ترجیحی است. اگر زیر 6.5 باشد ، سنگ آهک pH خاک اسیدی را افزایش می دهد. اگر خاک شما بسیار قلیایی است، گوگرد یا پیت ماس ​​اصلاحات خوبی برای کاهش pH بالای 8.0 است. مقادیر آن بستگی به اصلاح، سطح مربع و سطح pH اولیه خاک دارد. یک اصلاح کننده pH می تواند همزمان با خاک در لایه کمپوست وارد خاک شود.

تغذیه در زمان کاشت 

پس از کاشت نشا، بری کوددهی گل کلم آنها را با چای کمپوست شروع کنید. چای کمپوست با خیساندن کمپوست قدیمی در یک سطل آب تمیز به مدت حداقل یک روز تهیه می شود. یا کمپوست را قبل از قرار دادن در آب در یک کیسه قرار دهید، یا بعد از یک تا دو روز مخلوط را صاف کنید. پس از افزودن مقدار کافی آب شفاف به محلول کمپوست صاف شده تا قهوه ای روشن شود، محلول را کنار نشا گل کلم و خاک اطراف آن بریزید. این تغذیه را صبح، در یک روز آفتابی انجام دهید تا شاخ و برگ فرصت خشک شدن داشته باشد.

کوددهی گل کلم در اواسط فصل 

هنگامی که نشا گل کلم شروع به رشد می کند، می توانید مجددا برای کوددهی گل کلم از کمپوست استفاده کنید. یا آنها را با چای کمپوست همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شده آبیاری کنید، یا با کمپوست خشک تغذیه کنید.

برای استفاده از روش اخیر، معروف به پانسمان جانبی، یک باند باریک از کمپوست خشک و قدیمی، با ارتفاع و عرض حدود 5 سانتی متر، در امتداد هر ردیف گل کلم قرار دهید. پس از وارد کردن کمپوست به سطح خاک، بستر گل کلم را کاملاً آبیاری کنید.