عمومی

کنترل علف های هرز با آب جوش

کنترل علف های هرز با آب جوش

هر یک از ما که تا کنون برای کاشت سبزی و گل های مورد علاقه خود در باغچه تلاش کرده ایم، در این بیین حتما با علف های هرز مزاحم سروکار داشته ایم و گاها آنقدر با گیاهان اصلی به رقابت می پردازند که ممکن است گیاهان ما ضعیف شده و رشد کمی داشته باشند. برای کنترل علف های هرز روش های زیادی وجود دارد که استفاده از روش هایی که کمترین استفاده را از مواد شیمیایی داشته باشند در بین بیشتر افراد محبوب است. زیرا ما در باغچه های خانگی سعی می کنیم گیاهان را به صورت ارگانیک پرورش دهیم و مصرف مواد شیمیایی را به حداقل برسانیم. در ادامه یکی از روش های کنترل علف های هرز با آب جوش را برای شما همراهان گرانقدر مجموعه فردین کشت شرح می دهیم. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

کنترل علف های هرز با آب جوش

آب جوش مطمئناً جایگزین خوبی برای علف کش های سمی است، زیرا عاری از مواد شیمیایی مضر بوده و  ارزان است و علف های هرز را از بین می برد. با این وجود، آب داغ در هر شرایطی بهترین قاتل علف های هرز نیست، زیرا آب بسیار داغ نه تنها علف های هرز، بلکه گیاهان اطراف آن را نیز از بین می برد.

حتی اگر گیاهان دیگر خود را با یک فنجان پلاستیکی بپوشانید تا از آب سوزان محافظت شود، نمی توانید از آنها در زیر زمین محافظت کنید. به همین دلیل، آب جوش را برای علفهای هرز که از ترک های روسازی یا جایی که از گیاهان اصلی شما دور هسند، بهتر است استفاده کنید.

برای مطالعه مطلب کنترل علف های هرز با استفاده تکنولوژی های نوین، کلیک کنید.

چیزهایی که به آنها نیاز خواهید داشت:

کتری

آب

گام به گام کشتن علف های هرز با آب جوش

مرحله 1: شناسایی علف های هرز

پیاده رو و راه خود را بررسی کنید تا علف های هرز را که می توانید بدون خطر کشتن سایر گیاهان از بین ببرید، شناسایی کنید.

 

کنترل علف های هرز با آب جوش

مرحله 2: جوشاندن

آب را در یک کتری با دهانه باریک بجوشانید تا وقتی آب داغ خود را روی علف های هرز می ریزید، روی چیز دیگری نپاشید.

مرحله 3: ریختن آب جوش

آب جوش را طوری بریزید تا علف های هرز را بپوشاند و تا ناحیه ریشه گیاه به داخل زمین نفوذ کند.

نکات اضافی هنگام استفاده از آب جوش برای کنترل علف های هرز

در اینجا نکات دیگری را که هنگام ریختن آب جوش روی علف های هرز باید رعایت کنید، ذکر کرده ایم.

شلوار، آستین بلند و کفش های بسته بپوشید.

مهم است که به خاطر بسپارید اگر آب داغ در تماس با پوست شما باشد چقدر خطرناک است. توصیه کنیم هنگام استفاده از آب جوش، از شلوارک کوتاه و دمپایی استفاده نکنید؛ زیرا به راحتی می توانید به خود آسیب برسانید.

استفاده از کتری

آب جوش یکی از بهترین گزینه های طبیعی برای کنترل علف های هرز است، اما می تواند گیاهانی را که با آنها تماس پیدا می کند از بین ببرد، بنابراین اگر گیاهان مطلوبی در منطقه ای که می خواهید حفظ کنید دارید، از کتری استفاده کنید تا سطح کمتری داشته و کنترل آسانی روی آب داغ داشته باشید.

در انتقال آب جوش دقت کنید.

آب جوش به محض برداشتن از مشعل شروع به سرد شدن می کند، بنابراین مهم است که آن را در اسرع وقت به منطقه علف های هرز منتقل کنید. با این اوصاف، هنگام جابجایی آب جوش بسیار مراقب باشید زیرا به راحتی می تواند پاشیده یا ریخته شود.

شما می توانید از یک مشعل خارجی برای جوشاندن آب در نزدیکی منطقه علف های هرز که قصد دارید استفاده کنید.

ابتدا علف های هرز را برش دهید.

برای اینکه بتوانید به راحتی آب داغ را روی ریشه های عمیق برسانید، علف های هرز را کمی برش دهید، مخصوصاً اگر در توده های بزرگ رشد می کنند. این عمل باعث می شود آب گرم با شدت بیشتری به ریشه ها برسد.

به خاطر داشته باشید که هرگونه علف هرزی را که قطع کرده اید به درستی از بین ببرید تا از رشد مجدد آنها جلوگیری کنید.

چقدر طول می کشد تا آب جوش علف های هرز را از بین ببرد؟

متأسفانه استفاده از آب جوش برای از بین بردن علف های هرز می تواند زمان بر باشد، به ویژه اگر علف های هرز ریشه دار زیادی برای مقابله داشته باشید. به طور کلی گرمای آب می تواند علف های هرز را در چند نوبت برای از ین بردن این گیاهان مزاحم استفاده کنید.

چطور از ورقه های پلاستیکی برای کنترل علف های هرز می توان استفاده کرد؟ با یک کلیک این مطلب جالب را مطالعه کنید.

 

آیا آب جوش علف های هرز را به طور دائم می کشد؟

کشتن علف های هرز با آب جوش می تواند به عنوان یک راه حل دائمی استفاده شود، به ویژه پس از چند بار استفاده. به غیر از مزایای زیست محیطی، آب گرم می تواند به سرعت به اعماق خاک برسد، که می تواند به حذف ریشه های اصلی کمک کند. این امر برای اطمینان از ریشه کن شدن دائمی در هنگام مبارزه با علف های هرز پهن برگ مانند شبدر سفید و قاصدک بسیار مهم است.

تاثیر آب گرم روی بذرهای علف های هرز

دیدن بذرهای علف های هرز در خاک دشوار است، بنابراین اگر نمی خواهید از قاتلان علف های هرز پیش از ظهور یا دیگر علف کش های سمی استفاده کنید، استفاده از آب سوزان می تواند یک گزینه طبیعی موثر باشد. به سادگی آب را بجوشانید تا داغ شود و آن را روی منطقه بریزید، از تماس با گیاهان ارزشمند یا چمنزار اطراف جلوگیری کنید. مطمئن شوید که هر قسمتی را که فکر می کنید بذرهای علف های هرز ممکن است در آنجا باشند، با آب داغ تیمار کرده اید.

نوشته های مشابه

0 دیدگاه در “کنترل علف های هرز با آب جوش

  1. ayat.toghraei گفت:

    جالبه. تشکر