عمومی

مزایای باغبانی و کاشت در گلدان

کاشت در گلدان

باغبانی در گلدان به دلیل مزایای زیادی که دارد، هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. با توجه به فضای کمی که نیاز دارد، باغبانی در گلدان رویای شما را در تولید محصولات تازه تحقق می بخشد. دیگر نبود مزرعه یا نداشتن فضای کافی بزرگ شما را از باغداری باز نمی دارد. باغبانی سنتی کارهای جانبی زیادی دارد که با کاشت گیاهان در گلدان کار شما راحت تر می شود. آنچه بسیار مهم است این است که یک برنامه خوب داشته باشید و همه کارها را به موقع انجام دهید.

مزایای کاشت در گلدان

کاشت گیاهان در گلدان مزایای متعددی نسبت به باغبانی سنتی دارد. در اینجا 9 مزیت برای رشد سبزیجات، گیاهان و گل ها در گلدان آورده شده است:

1. جابجایی آسان گیاهان

محل رشد گیاهان به اندازه نحوه رشد آنها مهم است. شما می توانید گیاهانی را که در گلدان کاشته اید به آسانی جابجا کنید. اگر در منطقه ای کاشته اید که آفتاب یا آب کافی دریافت نمی کند، می تواند بر رشد گیاه تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، با تغییر فصول، زاویه خورشید نیز تغییر می کند. مکانی که در فصل بهار و تابستان به اندازه کافی آفتاب دریافت می کند ممکن است برای پاییزی ناکافی باشد. کاشت در گلدان به شما این امکان را می دهد که گیاهان را بر اساس نیاز نوری جابجا کنید.

2. توانایی کنترل آب و هوای نامطلوب بر روی محصولات

همیشه این ترس وجود دارد که بارش شدید باران، تگرگ، خورشید مستقیم یا سیل ممکن است محصولات یک باغ سنتی را از بین ببرد. وقتی صحبت از باغبانی گلدانی به میان می آید، این توانایی اضافی برای کنترل آب و هوا در محصولات وجود دارد. در صورت شرایط نامساعد جوی، همیشه می توانید برای حفاظت، گلدان ها را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنید.

3. باغبانی بدون علف های هرز

اگر از علف‌های هرز متنفرید، باغبانی در گلدان مناسب شماست! گلدان هایی که با مخلوط گلدانی پر شده اند، بنابراین هیچ دانه علف هرز برای رشد وجود ندارد و از آنجایی که گیاهان بالای زمین هستند، بذر علف های هرز نمی توانند از خاک اطراف وارد گلدان شما شود. در موارد نادری ممکن است بذر یک علف هرز توسط باد حمل می‌شود و در ظرف شما فرود آید.

4. تغذیه مخصوص با کاشت در گلدان

 

کاشت در گلدان

 

باغبانی در گلدان به شما امکان می دهد مکمل های غذایی را متناسب با هر گیاه به کار ببرید. شما می توانید نیتروژن بیشتری به گیاهان نیتروژن دوست مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل، نخود، لوبیا و اسفناج بدهید، بدون اینکه بر گیاهانی مانند هویج، چغندر، شلغم و بامیه که نیاز به نیتروژن کمتر و فسفر بیشتری دارند تأثیری سوء  بگذارید. باغبانی در گلدان باعث می شود تا در صورت نیاز برای  تقویت خاک به آسانی تناوب زراعی را به کار ببرید.

شما عزیزان می توانید کاشت آووکادو در گلدان، چگونه در گلدان ارکیده بکاریم؟ و صدها مقاله متنوع و کابردی را در مقالات فردین کشت مطالعه کنید.

5. به راحتی باغ خود را گسترش دهید

یکی از بهترین چیزها در مورد کاشت در گلدان این است که به شما امکان می دهد فضای رشد بیشتری را اضافه کنید، به خصوص در مکان های غیر متعارف مانند بالکن ها، تراس ها، پاسیو ها، نرده ها، در امتداد نرده ها، ایوان ها، پیاده روها، راهروها و طاقچه های پنجره. گلدان ها امکان باغبانی افرادی را که در آپارتمان زندگی می کنند را فراهم می کند.

6. کنترل مشکلات ناشی از خاک

یکی دیگر از مزایای کاشت در گلدان این است که گسترش بیماری های منتقله از خاک مانند پژمردگی فوزاریوم، پژمردگی ورتیسیلیوم و پوسیدگی ریشه و همچنین موجوداتی مانند نماتدهای گره ریشه را متوقف می کند. هنگامی که گیاهان در زمین به بیماری ها و ارگانیسم های منتقله از خاک آلوده می شوند، عفونت می تواند از طریق خاک به گیاهان مجاور سرایت کند. اما رشد گیاهان در گلدان، دسترسی این گونه پاتوژن ها و موجودات مخرب را محدود می کند، علاوه بر این، حذف و دفع خاک آلوده در صورتی که در یک گلدان باشد، راحت تر است.

7. جلوگیری از آسیب جوندگان

 

مزایای کاشت در گلدان

شما عزیزان می توانید بذر انواع بذر سبزیجات برگی و بذر صیفی جات از سایت فردین کشت خریداری نمایید.

 

برخی از مناطق دارای جوندگانی هستند که در زیر زمین زندگی می کنند که از اندام های زیرزمینی و یا ریشه گیاهن تغذیه می کنند. برخی از باغبان‌ها حتی گزارش می‌دهند که کل گیاهان یک شبه از باغ ناپدید می‌شوند، زیرا موجودی آنها را به لانه زیرزمینی خود کشیده است. نیازی به گفتن نیست که این مشکلات در مزرعه خسته کننده و پرهزینه است اما برای کسانی که علاقمند به کاشت در گلدان هستند این مشکل وجود ندارد.

8. محدود کردن رشد گیاهان تهاجمی

برخی از گیاهان مانند نعناع، ​​خرفه، پونه کوهی، سیب‌زمینی شیرین و زنجبیل ممکن است گسترش پیدا کرده و در باغچ شما جای گیاهان دیگر را بگیرند. اما اگر این گیاهان پرخاصیت را در گلدان بکارید می توانید از گسترش بی رویه آنها جلوگیری کنید. این مسئله در مورد گیاهان زینتی که بومی آن محل نبود و به طور گل و گیاه زینتی کاشته می شود نیز صدق می کند. اگر این گیاهان را در باغچه بکارید ممکن است خیلی سریع رشد کرده و با توجه به غیر بومی بونشان در آن منطقه به طور گسترده رشد کرده و تبدیل به یک گیاه مهاجم شوند.

9. زیبایی بصری با کاشت در گلدان های زیبا

 

زیبایی بصری

شما عزیزان می توانید برای خرید انواع نهال درختان میوه و زینتی کمیاب و خاص به نهالستان فردین کشت مراجعه کنید.

 

یکی دیگر از مزایای کاشت در گلدان این است که آنها جذابیت بصری خاصی به فضای بیرونی و داخلی منزل شما می دهند. گلدان ها در اشکال، اندازه ها، رنگ ها و بافت های مختلف وجود دارند و باغ را به یک بوم نقاشی در فضای باز تبدیل می کنند، به گونه ای که باغبانی در زمین این تنوع را ندارد.

نوشته های مشابه