عمومی

نکاتی که پیش از کاشت در خصوص خاک باید بدانید 

آماده سازی خاک

آماده سازی خاک یکی از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین رکن کاشت گیاه باشد. در واقع آن همه چیز است. شما می‌توانید خاک خود را در هر زمان از سال بهبود بخشید، اما پایان فصل رشد زمان مناسب‌تری است. در اینجا نکاتی در مورد چگونگی شناسایی نوع خاک و نحوه غنی سازی خاک قبل از کاشت در بهار ارائه شده است. پس با ما همراه باشید تا با نکاتی در خصوص آماده سازی خاک برای کاشت گیاه آشنا شوید.

آماده سازی خاک برای کاشت گیاه

خاک‌تان را آزمایش کنید

قبل از افزودن هر چیزی به خاک باغچه خود، آن را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی در حال حاضر وجود دارد. چند روش برای انجام آزمایش خاک وجود دارد: اول، شما می‌توانید یک کیت تست ارزان قیمت را از فروشگاه محلی گل و گیاه خود خریداری کنید. یا می‌توانید برای انجام آزمایش خاک با دفتر خدمات توسعه تعاونی محلی خود تماس بگیرید (معمولاً بصورت رایگان یا هزینه کمی ارائه می‌شود).

چرا PH خاک اهمیت دارد؟ 

یکی از نکات مهم برای آماده سازی خاک برای کاشت گیاه، pH خاک است. دانستن pH خاک به شما کمک می‌کند که تصمیم بگیرید چه چیزی بکارید. به عنوان مثال، به طور خاص خاک اسیدی برای گیاهانی که عاشق این نوع هستند مانند بلوبری مناسب است. در حالی که خاک با pH بالاتر یا قلیایی توسط خانواده brassicas مانند کلم ترجیح داده می‌شود.

دانستن اینکه خاک شما اسیدی، خنثی یا قلیایی است، به شما اجازه می‌دهد تا اصلاحات یا کودهای خود را بر اساس آنچه که در واقع خاک شما نیاز دارد انجام دهید و از اضافه کردن بار آن با هر ماده غذایی خاصی جلوگیری کنید. pH بسیار بالا یا بسیار پایین خاک ممکن است به کمبود مواد مغذی یا مسمومیت منجر شود و منجر به رشد ضعیف گیاه یا اتفاقات بدتر شود!

مقیاس pH استاندارد از ۰ تا ۱۴ متغیر است ، که ۷ “خنثی” ، ۰ “بسیار اسیدی” و ۱۴ “بسیار قلیایی” (یا “پایه”) است. برای اکثر گیاهان ، دامنه pH ایده آل بین ۶.۰ و ۶.۵ (کمی اسیدی) است.

N-P-K تان را بشناسید 

یکی از مهم‌ترین نکات برای آماده سازی خاک برای کاشت گیاه توجه به مواد مغذی است. مواد مغذی اصلی گیاهان ازت (N) ، فسفر (P) و پتاسیم (K) هستند. این‌ها در کودهای شیمیایی / مصنوعی (غیر ارگانیک) یا مواد افزودنی ارگانیک موجود هستند. در بسته کودی، این سه مقدار را با استفاده از خط تیره مشاهده خواهید کرد (N-P-K)؛ مقدار هر ماده مغذی درصد وزن خالص موجود را نشان می‌دهد.

ساختار خاک و زهکشی 

آخرین نکته از لیست نکات آماده سازی خاک برای کاشت گیاه ، توجه به ساختار خاک است. چرا که ساختار و استحکام خاک شما عامل بزرگی در موفقیت باغ شما است. خاک‌هایی که آب زیادی در خود نگهداری می‌کنند می‌توانند باعث عفونت‌های قارچی مانند پوسیدگی ریشه شوند. در حالی که خاک با آب بسیار کم می‌تواند منجر به پدید آمدن گیاهانی با سوء تغذیه شود. بیشتر خاک‌ها به یکی از چهار دسته تمایل دارند: ماسه ، سیلت، خاک رس یا لوم (که دارای تعادل شن، سیلت و خاک رس است). هر نوع خاک ویژگی‌های خاص خود را دارد.

با نکاتی برای آماده سازی خاک برای کاشت گیاه آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.

نوشته های مشابه