آموزش کاشت و پرورش

چگونه شلغم زرد بکاریم؟

کاشت شلغم زرد

روتاباگاس، شلغم زرد یا شلغم سوئدی، سبزیجات ریشه‌ای هستند که هم برای ریشه طلایی‌شان و هم برای سبزیجات‌شان مورد توجه کشاورزان قرار گرفته‌اند. اواسط تابستان بهترین زمان برای کاشت این نوع شلغم برای برداشت محصول در پاییز است. شلغم زرد یک گیاه ریشه‌ای سردسیر است. در واقع این گیاه دوساله است اما به طور معمول به عنوان یک محصول سالانه رشد می‌کند. آن‌ها غالباً با شلغم اشتباه گرفته می‌شوند، اما در واقع طعم شیرین‌تری نسبت به این پسر عموها دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با چگونگی کاشت شلغم زرد آشنا شوید.

کشت و کار شلغم زرد 

چگونگی کاشت شلغم زرد

شلغم زرد را می‌توان در اوایل یا اواسط تابستان کاشت کرد. آن‌ها نیاز به ۱۰ تا ۱۲ هفته زمان رشد قبل از اولین نشانه‌های سرما دارند. برای گریز از یک تابستان بسیار گرم، نهال‌ها را در داخل خانه شروع کرده و هنگام ابر بودن هوا آن‌ها را به بیرون ببرید. یا بذر را مستقیما در مکانی خنک‌تر در زمین بکارید و بعدا به انتقال آن فکر کنید.

مکانی را انتخاب کنید که از نور کامل خورشید بهره ببرد. همچنین خاک باید به خوبی زهکشی شود. قبل از کاشت شلغم زرد ، می‌توانید خاک خود را با کمی کود آلی یا کود کمپوست آماده کنید. اما توجه داشته باشید که نیتروژن بیش از حد می‌تواند منجر به شکل گیری پیاز گل ضعیف شود. بنابراین بهتر است هنگام استفاده از کود تنها نیمی از مقدار پیشنهادی که بر روی برچسب محصول نوشته شده است را استفاده کنید. نیمی دیگر را نگه دارید تا چند هفته دیگر که گیاهان نازک شدند و علف‌های هرز پدید آمدند استفاده کنید.

بذر گیاه را ۲ اینچ از هم جدا و در عمق ½ اینچ بکارید. ردیف ها باید از ۱۴ تا ۱۸ اینچ از هم فاصله داشته باشند. بذرها طی ۴ تا ۷ روز در دمای ۴۵ تا ۸۵ درجه فارنهایت جوانه می‌زنند. دمای بیش از ۸۰ درجه فارنهایت ممکن است باعث رشد بیش از حد سریع گیاه شود که “پیچ خوردگی” نامیده می‌شود.

مراقبت پس از کاشت شلغم زرد 

همانطور که گفته شد، چند هفته پس از کاشت بذر، کود آلی یا کود کمپوست را اضافه کنید، پس از اینکه گیاهان نازک و علف‌های هرز آشکار شدند.

آبیاری را به میزان یک یا یک و نیم اینچ در هفته انجام دهید. یا با آب باران یا آبیاری. آبیاری منظم برای به بلوغ رسیدن گیاهان بسیار مهم است. علف‌های هرز موجود در منطقه را با آبیاری مکرر ولی کم عمق کنترل کنید.

برداشت محصول 

نوبتی هم باشد، نوبت برداشت پس از کاشت شلغم زرد است. شلغم زرد تا اولین یا دومین نشانه‌های سرما به خوبی در زمین دوام می‌آورد. پس از آن گیاه خود را برداشت کنید (قبل از اینکه زمین سرد شود). هنگامی که ریشه‌ها ۲ تا ۳ اینچ قطر دارند، برای برداشت آماده هستند. ریشه‌ها به خصوص در این زمان بسیار ترد هستند. برای طعم مطلوب بهتر است صبر کنید تا ریشه‌ها به قطر ۴ تا ۵ اینچ برسند.

با چگونگی کاشت شلغم زرد آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید و ما را همراهی بنمایید.

نوشته های مشابه