عمومی

5 گیاه با برگ های قلبی و رمانتیک!

گیاهانی با برگ های قلبی

گیاهانی با برگ های قلبی از زیباترین گیاهانی هستند که می توانید در داخل خانه خود پرورش دهید. این گیاهان علاوه بر ظاهر زیبا و جذابشان، برگ هایی به شکل قلب و زیبا دارند که برای بسیاری از مردم خوشایند است و فضای خانه آنها را رمانتیک می کند. در زیر گیاهانی با برگ های قلبی را خدمت شما خوبان فردین کشت معرفی می کنیم.

گیاهانی با برگ های قلبی

هویا قلبی

هویا قلبی که به آن گیاه ولنتاین نیز می‌گویند، به دلیل شکلی که دارد، هدیه‌ای محبوب به شمار می رود. به احتمال زیاد شما نیز این گیاه زیبا برگ‌های قلب شکلی را در گلفروشی ها دیده اید.

هویا قلبی در شرایط مناسب در تابستان شکوفا می شود و خوشه ای از گل های گرد ستاره ای شکل خوشبو تولید می کند.

گیاهانی با برگ های قلبی

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد هویا قلبی است که می توانید یک برگ قلب شکل را در یک گلدان کوچک بکارید و با کاشت آن در خاکی با زهکشی خوب و دادن آب کم، نور غیرمستقیم و گاهی اوقات کود، آن را برای سال ها در خانه خود نگه دارید.

گل هویا را با کلیک روی لینک بیشتر بشناسید.

سیکلامن گلدار

سیکلامن گلدانی یکی از گیاهانی با برگ های قلبی است و به اندازه گل رز زیباست. این گل زیبا انواع مختلفی دارد که شما عزیزان می توانید برحسب سلیقه خود یکی از رنگ های دلنواز آن را برای خانه خود خریداری کنید.

گیاهانی با برگ های قلبی

یکی از نکات کلیدی برای نگهداری سیکلامن فراهم کردن دمای 20 درجه سانتی گراد برای آن است. سیکلامن گلدار در دمای بالاتر از 20 درجه سانتی گراد در روز و 10 درجه سانتی گراد در شب پژمرده شده و از بین می رود. بنابراین اگر خانه شما گرم است توصیه می کنیم از خرید این گل صرف نظر کنید.

سروپژیا

سروپزیا یکی دیگر گیاهانی با برگ های قلبی است که قابلیت نگهداری در بسیاری از خانه ها را دارد و می توان از آن در زیباسازی هر بخشی از خانه استفاده کرد. سروپژیا یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است که بومی آفریقای جنوبی، سوازیلند و زیمبابوه است.

گیاهانی با برگ های قلبی

این ساکولنت باشکوه به دلیل وجود رنگ سبز تیره با خطوط نقره ای رنگارنگ برگ های قلب شکل به رنگ های کرم، صورتی و سبز، قلب بسیاری از کلکسیونرها را ربوده است. این گیاه ساقه هایی به رنگ ارغوانی دارد که طول آن به حدود 30 تا 270 سانتی متر می رسد، بنابراین حتما این گیاه آپارتمانی را در جایی بلند آویزان کنید تا ببینید که چقدر می تواند زیبا و جذاب باشد.

سرخس آریفولیا

شکل جمع و جور و ساقه های مشکی زیبا تنها تعدادی از ویژگی های برجسته سرخس آریفولیا است، سرخس قلب نیز عاشق گرما، سطح رطوبت بالا و اتاق های روشن است.

گیاهانی با برگ های قلبی مانند سرخس آریفولیا به رطوبت زیادی نیاز دارند تا شاداب بمانند. بنابراین سعی کنید آن را چند بار در روز مه پاش کنید یا آن را در اتاقی قرار دهید که دارای رطوبت ساز است.

گیاهانی با برگ های قلبی

این سرخس به سرعت با اکثر دمای خانه سازگار می شوند، هنگامی که هوای اتاق گرم و راکد است، توصیه می کنیم از یک فن استفاده کنید تا گردش هوا را تامین کند! حرکت هوا به دور نگه داشتن آفات و بیماری ها و اسپور قارچ ها از گیاهان کمک می کند!

آنتوریوم

چیزهای زیادی برای دوست داشتن آنتوریوم به عنوان گیاهانی با برگ های قلبی وجود دارد، که نه تنها برگ های قلبی شکل دارد، بلکه گل های قلبی شکل آن به رنگ قرمز روشن جلوه گری می کنند. می توانید انواعی با گل های صورتی، سفید و حتی بنفش را خریداری کنید و برای هدیه دادن و زیبا کردن خانه خود استفاده کنید.

در نور غیر مستقیم این گیاه بهترین گلدهی را دارد، اما حتی بدون گل، برگ ها به تنهایی زیبا و دلنشین هستند. هر زمان که خاک خشک شد، تنها چیزی که این گیاهان نیاز دارند کمی آب است.

گیاهانی با برگ های قلبی

راز یک رژیم زیبایی آنتوریوم خوب این است که برای آنها محیطی مرطوب فراهم کنید. بررسی کنید که آیا 5 سانتی متری بالای خاک خشک است یا خیر. اگر خشک بود حتما آبیاری کنید.

چرا آنتوریوم گل نمی دهد؟ این مطلب جذاب و کاربردی را در مقالات فردین کشت بخوانید.

در این مطلب ما به مهمترین و زیباترین گیاهانی با برگ های قلبی پرداختیم و شما عزیزان را با این گیاهان جذاب آشنا کردیم. گیاهانی با برگ های قلبی بهترین گیاهان برای هدیه دادن به دیگران و دلنشین کردن فضای خانه شماست.