عمومی

۷ دلیل رایج برای کوچک بودن سیر

کوچک بودن سیر

دانستن دلایل اصلی کوچک بودن سیر می تواند به عیب یابی مشکلات باغ شما کمک کند. در زیر خلاصه ای از تمام کارهایی که می توانید برای داشتن سیرهایی با حبه های بزرگ انجام دهید آورده ایم.

روش هایی برای پیشگیری از کوچک بودن سیر

۱. خاک را برای کاشت آماده کنید.

سیر در طیف گسترده ای از خاک ها رشد می کند، اما برای اینکه هنگام برداشت با کوچک بودن سیر مواجه نشوید، بهتر است که خاک باغ خود را با مواد مغذی تغذیه کنید و شرایط بهینه قبل از کاشت را آماده کنید. سیر در خاک سست و لومی با محتوای مواد آلی بالا و با زهکشی خوب بهترین عملکرد را دارد. خاک‌های باتلاقی یا مرطوب می‌توانند باعث پوسیدگی یا رشد ضعیف سیرها شوند.

اگر خاک باغچه شما برای سیر مناسب نیست، برای زهکشی بهتر آن را در یک بستر مرتفع بکارید دهید. اگر باغچه خود را کود می دهید، این کار را فقط بین زمان قبل از کاشت تا اواخر بهار انجام دهید. در غیر این صورت می توانید به جای رشد سیر، رشد بیش از حد برگ را افزایش دهید.

همچنین مراقب کوددهی بیش از حد با کودهای غنی از نیتروژن در پاییز باشید، این امر می تواند منجر به تحریک رشد برگ ها شود و منجر به آسیب سرمازدگی در مناطق بسیار سرد زمستان شود. به یاد داشته باشید که ممکن است با کوددهی نامناسب باعث کوچک بودن سیر شوید.

بهترین خاک برای کاشت سیر چه نوع خاکی است؟ این مطلب را در مقالات فردین کشت مطالعه کنید.

۲. بزرگترین سیرها را بکارید.

کوچک بودن سیر

برای جلوگیری از کوچک بودن سیر بهتر است در هنگام کاشت بزرگترین سیرها را بکارید، زیرا بزرگترین حبه های سیر از گیاهانی به دست می آیند که از ابتدا قوی رشد کرده اند. حبه‌های سیر بزرگ انرژی بیشتری برای شروع خوب سیر ذخیره می‌کنند و در برابر سرما مقاوم‌تر هستند. هنگام جدا کردن سیرها برای کاشت، بزرگترین ها را برای کاشت انتخاب کنید و از کوچکترها برای کاشت سیر سبز بهاره استفاده کنید. فقط در بهار که برگ ها رشد کردند برداشت کنید و مانند پیازچه از آنها استفاده کنید.

شما عزیزان می توانید بذر موسیر اصیل همدانی را از فردین کشت تهیه کنید.

۳. فضایی کافی برای رشد بدهید.

سیر را با فاصله زیادی از هم بکارید تا ریشه‌های آن به خوبی رشد کنند و از رقابت سیر برای مواد مغذی و آب با یکدیگر جلوگیری کنید. هنگام کاشت بهتر است فاصله آنها را در فاصله ۱۵ سانتی متری از یکدیگر بکارید. با رعایت این فاصله از کوچک بودن سیر جلوگیری کرده و سیرهای درشتی برداشت می کنید.

کاشت سیر

۴. بهترین مکان برای کاشت

مکانی را انتخاب کنید که در طول روز، خورشید کامل دریافت می کند. سیر در آفتاب کامل رشد می کند. مکانی را انتخاب کنید که در طول بهار و تابستان (حداقل) ۶-۸ ساعت در روز نور خورشید دریافت کند. با کاشت این گیاه در منطقه ای که سایه دارد اغلب هنگام برداشت کوچک بودن سیر را مشاهده خواهید کرد.

از آنجایی که برگ های گیاه سیر یک واحد اساسی برای جذب کربن و استفاده از آب هستند، به طور خودکار تعادل کربن، آب و انرژی حاکم بر فرآیندهای فیزیکی، بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی مربوط به تبادل گازهای برگ را به هم متصل می کنند. برگ سیر کانون فتوسنتز است که به نوبه خود اندازه سیر را بزرگ می کند و از کوچک بودن سیر جلوگیری می کند.

۵. علف های هرز را حذف کنید.

حذف علف های هرز

سیر سیستم ریشه ای بسیار کم عمقی دارد. مانند پیاز به خوبی با علف های هرز رقابت نمی کند. باغ خود را مرتبا از علف هرز پاک کنید! کنترل علف های هرز برای رشد مناسب گیاهان سیر و جلوگیری از کوچک بودن سیر ضروری است. علف های هرز برای فضا، آب و مواد مغذی با این محصول رقابت می کنند. مالچ پاشی با کاه می تواند به کاهش تعداد علف های هرز کمک کند.

اجازه ندهید علف های هرز بلند بر روی گیاهان زیبای سیر سایه بیاندازند. این رقابت باعث کوچک بودن سیر برداشتی می شود. یکی از رایج‌ترین علف‌های هرز باغی به نام‌های اسفناج وحشی و تاج خروس است که به راحتی می توانید این گیاهان مزاحم را در اول فصل ریشه کن کنید.

۶. مالچ

برخی از کشاورزان سیر خود را مالچ نمی کنند و سال به سال سیر فوق العاده ای پرورش داده اند. در یک آب و هوای مرطوب، مالچ ممکن است در صورت تماس با ساقه و نگهداری بیش از حد مرطوب، محیطی برای بیماری ایجاد کند. می توانید در مزرعه خود از ۵ تا ۷ سانتی متر کاه جو یا گندم برای پوشاندن کل منطقه کاشته شده استفاده کنید.

در بحث کوچک بودن سیر مالچ سه هدف مهم دارد. اول اینکه مالچ یک گزینه مناسب برای کنترل علف های هرز است، زیرا مالچ با محروم کردن بذر علف های هرز از رشد علف های هرز جلوگیری می کند. نور مورد نیاز برای جوانه زدن دوم، مالچ پاشی مناسب خاک را عایق می کند، از گرما و سرما محافظت می کند و به خاک کمک می کند آب را حفظ کند تا به ریشه ها کمک کند مرطوب بمانند و از فشرده شدن خاک جلوگیری می کند.

به خاطر داشته باشید که مالچ ها هنگام تجزیه تمایل به مصرف مقدار زیادی نیتروژن دارند. با این حال، اگر آنها مقدار زیادی نیتروژن از خاک مصرف کنند، می تواند رشد گیاهان را متوقف کند.

۷. برداشت در زمان مناسب

برداشت سیر

اگر هدف ما برداشت سیرهای بزرگ و سالم است، زمان برداشت مهم است. اگر سیرها را خیلی طولانی در زمین نگه دارید، حبه ها شروع به جدا شدن از سیر می کنند و اتفاق خوبی نیست. اگر خیلی زود برداشت کنید، ممکن است سیرها به طور کامل نرسند.

افزایش عملکرد سیر با رعایت ۷ نکته بسیار مهم را در مقالات تخصصی فردین کشت بخوانید.

وقتی سیر بالغ شد دیگر رشد نمی کند. وقتی سه برگ پایینی گیاه سیر قهوه ای شد و شروع به افتادن به سمت پایین کرد، یک سیر را از خاک بکشید و آن را بررسی کنید. سیر چگونه به نظر می رسد؟ آیا سیر در یک لایه کاغذی زیبا پوشیده شده است؟ مهمتر از همه، زیاد منتظر نمانید، در غیر این صورت پوشش کاغذی شروع به خراب شدن می کند.اگر بیش از حد صبر کنید که برگها خراب شده اند، لایه های بیرونی کمتری برای محافظت از سیر باقی می ماند.

شما عزیزان می توانید در ویکی پدیا درباره سیر مطالبی را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه