آموزش کاشت و پرورش

کاشت کدو دلمه

کدو دلمه

قبل از کاشت کدو دلمه خاک را با مالچ و کود باغبانی مخلوط کنید تا مواد مغذی برای رشد کدو سبز تامین شود. pH خاک را تست کنید و در صورت لزوم آن را اصلاح کنید. PH مناسب برای رشد کدو دلمه 6 تا 7.5 است. اگر PH بیشتر از این مقدار بود مقداری آهک به خاک اضافه کنید تا PH پایین آید، و اگر PH پایین بود خاک را با مقداری کود گیاهی مخلوط کنید تا PH به حد مناسب برسد. خاکی که کدو سبز در آن کاشته می شود باید زهکشی خوبی داشته باشد. اگر خاک شما زهکشی خوبی ندارد، مقداری شن به خاک اضافه کنید تا به زهکشی خاک کمک کند

بذر کدو دلمه را می توان بعد از رفع سرما در منطقه، کاشت. دمای مناسب برای کاشت کدو  13 دجه سانتی گراد است. در هر گودال دو یا سه بذر کدو  را در عمق 3 سانتی متر با هم بکارید. فاصله گودال های کاشت را 75 سانتی متر و فاصله ردیف ها را 90 سانتی متر در نظر بگیرید. بعد از آن که دانه ها جوانه زدند و برگ واقعی تشکیل دادند، بوته ها را تنک کنید
کدو دلمه

بعد از گذشت سرما خاک را به صورت جوی و پشته ای آماده کنید. به صورتی که پشته ها به اندازه 15 تا 30 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشند و عرض آن ها 30 تا 60 سانتی متر باشد. فاصله پشته ها از هم را باید 50 تا 100 سانتی متر در نظر گرفت. روی پشته ها گودال هایی به عمق 3 سانتی متر حفر کنید و در هر گودال 4 یا 5 بذر قرار دهید. فاصله گودال های کاشت را 75 سانتی متر در نظر بگیرید. بعد از این که بذرها جوانه زدند و برگ واقعی تشکیل دادند، آن ها را تنک کنید و دو یا سه بوته قوی تر را نگه دارید.
کدو دلمه
شما همچنین می توانید 4 تا 6 هفته قبل از آخرین سرما، بذرهای کدو سبز را در خانه بکارید و بعد از این که سرما به طور کامل رفع شد، بوته های کدو سبز را به زمین اصلی منتقل کنید.

زمانی که نشا کدو دلمه به وجود آمدند، اطراف آن ها مالچ اضافه کنید. مالچ باعث حفظ رطوبت خاک می شود، همچنین باعث می شود دمای زمین ثابت بماند. این دو مورد باعث می شوند که گیاه کدو سبز در زمان کوتاه تری محصول بدهد و باردهی بیشتری هم داشته باشد.
اگر در منطقه شما بارندگی به اندازه کافی انجام نمی شود، باید آبیاری دستی انجام دهید. با استفاده از شلنگ آبیاری را در زیر برگ ها انجام دهید، آبیاری بارانی ممکن است باعث ایجاد کپک پودری روی برگ های کدو شود.
کدو دلمه
زمانی که کدوها کوچک هستند آن ها را برداشت کنید، با استفاده از چاقو کدوها را از بوته جدا کنید

نوشته های مشابه