عمومی

کاشت گل و روش های مختلف کاشت در منزل

کاشت گل

همه ما برای داشتن محیط زیبا علاقمند برای کاشت گل ‌های زینتی هستیم. با توجه به وسعت محیطی که داریم از روش‌های مناسبی برای کاشت گل‌ها بهره می‌گیریم. در مقاله امروز به چندین روش معمول گلکاری اشاره می‌کنیم.

کرت گلکاری

یکی از بسترها کاشت گل، کرت گل کاری می‌باشد تا در آن گیاهانی به منظور تولید نشای گل‌های فصلی و پرورش گل‌های شاخه بریده بکاریم. نحوه درست کردن این نوع کرت مانند کرت سبزی کاری است. با توجه به نیاز و گیاهی که انتخاب شده است می‌توان اندازه کرت ها را تغییر داد.

خزانه

محلی است که در آن به کاشت قلمه برای تولید انبوه گیاه اقدام می‌کنند. خزانه می‌تواند به معنای همان کرت نیز باشد. برای تولید برخی گل‌ها نیاز به کاشت آنها در خزانه است که با توجه به شرایط شرایط محیطی مناسبی که تولید کننده ایجاد می‌کند امکان تولید انبوه گیاهان وجود دارد.

سکوها و بسترهای کشت

سکوها همواره در سطحی بالاتر از کف گلخانه‌ها قرار می‌گيرند. اين عمل ضمن جلوگيری از گسترش عوامل آلوده کننده و بيماریزای گياهی به تهويه بهتر و گرم شدن زودتر بستر کمک می کند. اين سکوها باید دارای مشخصات زیر باشد:

الف) از زهکشی مطلوبی برخوردار باشند.

ب) پهنای آن طوری باشد که کارگران به آسانی به مرکز سکو دسترسی داشته باشند.

ج) طوری نصب شده باشد که حداکثر نور را جذب کنند.

برای مشاهده و خرید بذر انواع گیاهان زینتی اینجا کلیک کنید.

تراریوم

ظرف‌های شیشه ای با شکل های زیبا و اندازه‌های گوناگون است که درون آنها یک لایه لیکا یا پرلیت برای ایجاد زهکش و اندکی ذغال فعال برای جذب مواد سمی ترشح شده از ریشه گیاهان و تا یک سوم حجمشان مخلوط خاکی ریخته و در آن گیاه را می‌کاریم. نیاز نیست خاک مورد استفاده، مواد غذایی سرشار داشته باشد تا موجب رشد سریع گیاهان نگردد. گیاهانی که برای این منظور استفاده ‌ی شوند باید ویژگی های زیر را داشته باشند

کوچک پیکر باشند.

با محیط بستر سازگار باشند.

زود رشد نباشند.

با رطوبت بالا سازگار باشند.

به آبیاری کمتری نیاز داشته باشند.

از گیاهانی با نیازهای محیطی یکسان استفاده شود.

برخی از گیاهانی که برای کاشت در تراریوم مناسبند عبارت اند از:

انواعی از گیاهان گوشتی یا ساکولنت‌ها مانند کاکتوس‌ها، سدوم‌ها، لیتوپس‌ها و کونوفیتوم‌ها

نانوگاردن

ویترین هایی از اسکلت آلومینیوم است که دارای پنجره های شیشه‌ای می‌باشد. این ویترین‌ها باید سبک باشند تا جابه جایی آنها مشکل نباشد. درون ویترین می‌بایست از نظر تأمین رطوبت، آبیاری، تأمین نور، تأمین حرارت مجهز شود. در صورتی که این ویترین‌ها رواج پیدا کنند می‌توانند بازار فروش گل و گیاه در کشور را پر رونق تر کنند. نانو گاردن یک گلخانه با اندازه یک کمد یا کوچک تر از کمد است که به زیباسازی بیرون آن نیز پرداخته شده است.

نانوگاردن

نانوگاردنی که سبزیجات در آن کشت شده است.

پالوداریوم

جایگاهی است مانند آکواریوم که بخش هایی از آن را به صورت خشکی در می‌آوریم. می‌توان در آن ضمن نگهداری ماهی و جانوران آبزی و دوزیستان، گیاهان آبزی و نیمه آبزی، تمامی گیاهان خشکیزی ویژه اقلیم‌های گرم و مرطوب را کاشت. از جمله این گیاهان خشکی زی می‌توان سرخس‌ها، ارکیده، فیلودندرون و دهها گیاه دیگر را نام برد. در پالوداریوم می‌توان از نورپردازی و تزئینات دیگر نیز بهره مند شد.

پالواداریوم

پالواداریوم

نوشته های مشابه