آموزش کاشت و پرورش

کاشت پاو پاو

کاشت پاو پاو

درخت پاوپا میوه ای خوش طعم تولید می کند. این گیاه متعلق به تیره Annonaceae و بومی مناطق گرمسیری است که در آب و هوای معتدل رشد می کنند. با کمی صبر و مراقبت های معمولی، می توانید کاشت پاو پاو را با موفقیت در باغچه خود تجربه کنید.

درخت پاو پاو

درخت پاو پاو با نام علمی Asimina triloba درختی گرمسیری است که بومی آمریکای شمالی می باشد. میوه‌های پاوپا عمدتاً در سراسر مناطق شرقی ایالات متحده و مناطق جنوبی کانادا روی درختان کوچک رشد می‌کنند. این میوه رسیده که در ابتدا توسط بومیان آمریکا کشت می شد، دارای طعمی ملایم و گرمسیری (فکر کنید هیبرید موز- انبه) است. میوه‌های پاو پاو پس از رسیدن ماندگاری کوتاهی دارند، بنابراین معمولاً در فروشگاه‌های مواد غذایی یا در بازارهای کشاورزان به وفور یافت نمی‌شوند

میوه پاوپا حاوی نوروتوکسین هایی در پوست و گوشت خام آن است که می تواند باعث تحریک پوست، تشدید درد معده یا سایر واکنش های آلرژیک در برخی از افراد شود.

شرایط رشد ایده آل برای کاشت پاو پاو

برای کاشت پاو پاو شما نیاز به مکان آفتاب گیر دارید. در این شرایط پاو پاو تا 3 متر نیز رشد می کند. درخت می تواند در سایه جزئی رشد کند، اما به اندازه درختانی که در آفتاب کامل رشد می کنند، پربار نخواهد بود. کاشت پاو پاو در زمین های مرطوب بهترین عملکرد را دارد.

در زیستگاه طبیعی خود، درخت پاو پاو در طبقه زیرین جنگل ها یافت می شود. در نتیجه، این درختان در سایه جزئی شکوفا می شوند. درختان جوان در سایه نیز به خوبی رشد می کنند، زیرا نور مستقیم و روشن خورشید برگ ها را ی سوزاند. پس از بلوغ، می توان کاشت پاو پاو را با موفقیت انجام داد.

در هنگام کاشت پاو پاو دقت کنید که خاک غنی و دارای زهکشی مناسب باشد. برای خاک فقیر از نظر مواد مغذی، برای افزایش کیفیت خاک، کمپوست اضافه کنید. پاو پاو می تواند در خاک سنگین و رسی رشد کند اما تنها در صورتی که زهکشی کافی وجود داشته باشد. سطح pH خاک کمی اسیدی تا خنثی برای این درخت بهترین اسیدیته است.

پس از کاشت پاو پاو آنها را به خوبی آبیاری کنید. درختان به آبیاری منظم نیاز دارند. با این حال، باشید که خاک زهکشی خوبی دارد و ریشه ها غرقاب نمی شوند.

کاشت پاو پاو

پاو پاو یک درخت میوه مقاوم به سرما است و می تواند دمای 6- درجه سانتی گراد را تحمل کند. در عین حال تابستان های گرم و مرطوب زیستگاه بومی خود شرایط مناسبی را برای رشد و تولید میوه برای این درخت فراهم می کند.

اگر آب و هوای شما نوسان فصلی را فراهم کند که این درختان به آن عادت کرده‌اند، در کاشت پاو پاو موفق‌تر خواهید بود، زیرا خواب زمستانی، درخت را برای یک فصل رشد پربار آماده می‌کند.

خاک غنی از مواد مغذی برای رشد و تولید میوه مهم است، بنابراین به طور کلی توصیه می شود که درختان را حداقل دو بار در سال، یک بار در بهار و بار دیگر در اوایل تابستان کود دهید. می توانید از کودهای متعادل مانند 10-10-10 که به صورت گرانول یا در فرمول مایع ساخته شده اند استفاده کنید. با این حال، بهترین گزینه ممکن است اضافه کردن مواد آلی به خاک با استفاده از کمپوست، کود دامی یا ترکیبی از هر دو باشد.

کاشت پاو پاو

کاشت پاو پاو

درختان پاو پاو را می توان از طریق پیوند و قلمه زدن تکثیر کرد. بسیاری از نهالستان ها پیوندک های گرفته شده از درختان خفته را که حداقل چند سال سن دارند پیوند می زنند. پیوندک ها به پایه پاو پاو پیوند زده می شوند. این روش موفقیت خوبی را به همراه دارد اما روشی پیشرفته تر برای تکثیر است.

تکثیر با قلمه برای درختان پاو پاو نیز امکان پذیر است اما میزان شکست بالایی دارد. این مطمئن ترین راه برای تکثیر این درختان در نظر گرفته نمی شود.

به طور کلی، تکثیر با بذر موفق ترین راه برای شروع کاشت پاو پاو است. یک راه ساده این است که بذر پاو پاو را در پاییز در زمین بکارید. غالبا در فصل بهار آینده شاخه ها را خواهید دید.

شما عزیزان می توانید بذر انبه سردسیری یا درخت پاو پاو را از فردین کشت تهیه کنید.

مراحل زیر را برای کاشت پاو پاو از بذر دنبال کنید:

بذرها را از یک میوه رسیده خارج کنید. در مرحله بعدی پوست بذر را خراش دهید تا آب به داخل بذر نفوذ کرده و به راحتی جوانه بزند.

در پاییز، می توانید بذرها را بیرون بکارید، جایی که به طور طبیعی در زمستان دوره سرمایی را سپری می کنند و تابستان بعد جوانه می زنند. از طرف دیگر، می توانید نیاز سرمایی بذرها را با قرار دادن آنها در یک مکان سرد به مدت 90 تا 120 روز تامین کنید. برای این کار بذرها را در داخل یک کیسه پلاستیکی با خزه اسفاگنوم مرطوب شده قرار دهید تا از رشد قارچ جلوگیری کنید. بذرها را زمانی بکارید که دمای خاک بین 23 تا 29 درجه سانتی گراد باشد.

پس از جوانه زنی بذرها، مراقب رطوبت بستر باشید. بعد از اینکه نهال ها به اندازه کافی رشد کردند می توانید آنها را به گلدان های بزرگ منتقل کنید و در شرایط ذکر شده قرار دهید و از کاشت پاو پاو و برداشت این میوه خوشمزه و پرخاصیت لذت ببرید.

شما عزیزان می توانید در ویکی پدیا راجع به پاو پاو اطلاعاتی کسب کنید.