عمومی

کاشت ذرت مشکی یا بنفش تیره

ذرت مشکی یا ذرت سیاه آزتک یک نوع ذرت است که برای دانه های قهوه ای و بنفش تا سیاه آن شناخته شده است. این ذرت با رنگ عجیبی که دارد می تواند به خوبی رنگ و شادابی را به سفره شما بیاورد. این ذرت به نور خورشید و آب زیادی نیاز دارد. اگر این دو شرایط را برای ذرت فراهم کنید، محصولی بلند بالا و شاداب خواهید داشت. در ادامه این مقاله به کاشت ذرت مشکی خواهیم پرداخت.

بذر انواع ذرت رنگی و مشکی مانند ذرت رنگین کمان هالووین، ذرت مشکی ، ذرت رنگین کمان هندی، ذرت آبی  و ارقام متنوع دیگری از ذرت در سایت موجود می باشد که می توانید با خرید این بذرها از کشت این محصولات لذت ببرید.

کشت ذرت مشکی:

ذرت مشکی همانند سایر محصولات به سه مرحله آبیاری، باروری و نگهداری نیاز دارد. اگر می خواهید بذر این ذرت خوشمزه با رنگ خاص را تهیه کنید با ما همراه باشید.

ذرت سیاه یا مشکی باید در زمان گرما کاشت شود. در واقع این محصول مخصوص مناطق گرمسیر و پر آب است. برای کاشت همچنین به خاک غنی و آب فراوان نیاز است. اگر خاک شما زیاد قوی نیست نگران نباشید. شما می توانید به ضخامت 2 اینچ خاکی که محصول را در آن می کارید با کود کمپوست بپوشانید.

همچنین در نظر داشته باشید که این گیاه از روش گرده افشانی برای رشد و میوه استفاده می کند. از این رو باید هر کدام از دانه هایی که برای کاشت انتخاب کرده اید تنها 30 الی 36 اینچ از یک دیگر فاصله داشته باشند.

آبیاری:

اگر چه گیاه ذرت مشکی در برابر کم آبی مقاوم است اما نباید از آبیاری مناسب آن غافل شد. ذرت هایی که به خوبی آبیاری نشوند رشد خوبی نخواهند داشت. پدیدار شدن علائم زیر در ذرت نشان دهنده این است که ذرت آب کافی دریافت نمی کند:

1.    ذرت ها اندازه کوچکی دارند.

2.    دانه های ذرت کوچک و چروکیده هستند.

3.    در بعضی قسمت ها دانه ای وجود ندارد.

4.    شاخه ها خمیده می شوند.

5.    برگ ها به سرعت زرد شده و می ریزند.

باروری

ذرت گیاهی است که به نیتروژن علاقه دارد. انواع مختلف ذرت آزتک از جمله ذرت سیاه، ذرت بنفش و ذرت آبی نیز به شدت از این قاعده پیروی می کنند. کمبود نیتروژن باعث می شد برگ های ذرت زرد شود و رشد بسیار کند شود. دو برنامه کاربردی کود نیتروژنی در طول فصل رشد، باعث می شود که محصول دارای مواد مغذی کافی باشد. هنگامی که آنها به 12 تا 15 اینچ می رسند، باید گیاهان ذرت را با کود 46-0-0 بارور کنید. عمل کود دهی را در یک خط، چهار تا شش اینچ به سمت پایه گیاهان، با نرخ 1.2 پوند در هر 100 فوت مربع، انجام دهید. کود را به خوبی به خاک تزریق کرده و زمین را به طور کامل آبیاری کنید.

نگهداری:

ذرت مشکی در کنار آبیاری مرتب، نور آفتاب عالی، کود کافی نیتروژن دار و خاک قوی نیاز به مراقبت نیز دارد. در کنار گیاه اصلی یک سری گیاه رشد می کنند که نیتروژن خاک و مواد مغذی آن را مصرف می کنند. این گیاهان رشد گیاه و خود ذرت را کند کرده و از رشد دانه های آن جلوگیری می کنند. استفاده درست از حذف کننده های علف های هرز و سمپاشی برای آفات ذرت مانند کرم ذرت، کرم ذرت اروپا، کرم ارتودنسی قرمز یا کرم ریشه ذرت از جمله ترفند های کاربردی داشتن محصول خوب است. در نظر داشته باشید که این کار تنها بر روی حشرات کوچک تاثیر گذار است. برای تاثیر گذاری بیشتر و جلوگیری از تخمک گذاری و لارو گذاری حشرات باید هر 5 روز یک بار حتما آن دوره سمپاشی را تکرار کنید.

نوشته های مشابه