عمومی

آشنایی با گل بنفشه خوراکی

گل بنفشه خوراکی با گل برگ های سفید و بنفش زیبا زینت بخش خانه های شما خواهد بود. روغن حاصل از آن با بوی خوش و عطر ملایم خاصیت های فراوانی برای پوست شما دارد.

گل بنفشه خوراکی:

گل بنفشه خوراکی نه تنها یک گل زیبا برای تزیین خانه های شما است، بلکه کاربرد های دیگری نیز دارد. این گل زیبا در بسیاری از کشور ها از جمله رم نمادی از عشق است. روغن خوشبوی آن می تواند بهترین تسکین دهنده اگزما باشد. اگر مشتاقید بیشتر با این گل همه فن حریف آشنا شوید با ما همراه باشید.

خواص درمانی گل بنفشه:

• رفع تورم چشم ها
برخی اوقات چشم بر اثر گریه بیش از حد یا بیماری های عفونی متورم می شود. در این مواقع گل بنفشه به داد شما خواهد رسید. 200 گرم گل بنفشه را با یک استکان آب بجوشانید. صبر کنید تا آب غلیظ شود. بعد از خنک شدن می توانید روزی دوبار برای رفع تورم از آن استفاده کنید.

•دم کرده گل بنفشه برای تپش قلب
اگر فردی هستید که زود عصبانی می شوید، اگر از تپش قلب رنج می برید، دم کرده گل بنفشه را از دست ندهید. گل بنفشه تازه یا خشک شده را درون قوری بریزید و صبر کنید تا مانند چای دم بکشد. بعد از دم کشیدن آن را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و نوش جان کنید.

•بهترین ملین
گیاهان زیادی خاصیت ملین بودن دارند اما جوشانده این گل علاوه بر درمان یبوست، از ابتلای دوباره به آن نیز جلوگیری می کند. کافی است مقداری از گل آن را درون آب بجوشانید و روزی 3 لیوان از جوشانده را مصرف کنید. بعد از 3 ماه یبوست شما کامل درمان می شود.

•تسکین دهنده درد مفاصل
اگر در مفاصل خود احساس درد می کنید، مقداری برگ گل بنفشه را خوب بکوبید و از آن خمیر درست کنید خمیر را مانند زماد بر روی قسمتی که متورم شده است استفاده کنید.

•کاهش دهنده سر درد میگرنی
گل بنفشه خوراکی بوی بسیار مطبوع و ملایمی دارد. کسانی که به طور مکرر به علت خستگی یا میگرن دچار سر درد می شوند می توانند رایحه این گل را بو کنند. حتی مالیدن روغن آن نقش زیادی در کاهش سردرد دارد.

طبع شناسی:

گل بنفشه خوراکی مخصوص فصل بهار است. این گل که از شاخه علفیان است دارای طبعی سرد و تر است. همچنین ابن سینا در مورد این گل می گوید: برگ های آن دارای طبعی گرم است در حالی که خود گلبرگ ها طبعی سرد و تر دارند. این گیاه خلط آور بوده و کاربرد های خوراکی زیادی نیز دارد.
1.می توانید این گل برگ را درون سالاد های خود بریزید.
2.مربای گل بنفشه یکی از محبوب ترین مربا های اروپا است.
3.از آن می توانید در تهیه فرنی استفاده کنید.
4.شربت بنفشه درست کنید و تمام تابستان خود را از عرق کردن نجات دهید.

مضرات استفاده:

تا کنون گزارشی مبنی بر خطرناک بودن این گل یا مضرات آن ثبت نشده است. اما به شدت توصیه می شود کسانی که طبع سرد و تر دارند اصلا از این گیاه استفاده نکنند.

بذر انواع بنفشه خوراکی نظیر بنفشه حنایی، بنفشه سفید، بنفشه زرد، بنفشه قرمز ، بنفشه مشکی در سایت برای بهره مندی شما عزیزان از این گیاه ارزشمند موجود می باشد.