آموزش کاشت و پرورش

چگونه دراگون فروت بکاریم؟

میوه اژدها، دراگون فروت یا Pitahaya یک میوه گرمسیری است که در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری محبوب شده است. اگرچه مردم به طور عمده از طعم و مزه منحصر به فرد این میوه لذت می‌برند، شواهد نشان می‌دهد که ممکن است مزایای سلامتی بسیاری نیز به همراه داشته باشد. این گیاه مانند کاکتوس هیلوسرئوس رشد می‌کند و البته شما می‌توانید با انجام برخی مراقبت‌های خاص آن را در منزل خود در باغچه یا گلدان پرورش دهید. در ادامه این مطلب چگونگی کاشت دراگون فروت را برای‌تان توضیح می‌دهم.

کاشت دراگون فروت 

نحوه کاشت را انتخاب کنید

شما می‌توانید دراگون فروت را مانند اکثر گیاهان دیگر به دو روش پرورش دهید. از طریق بذرهای گیاه و یا قلمه گرفتن از یک دراگون فروت رشد کرده. اینکه کدام راه برای کاشت انتخاب می‌کند به خودتان و صبرتان بستگی دارد. اگر بذر را انتخاب کنید ممکن است دو سال یا بیشتر زمان ببرد تا گیاه میوه بدهد. اما اگر از قلمه استفاده کنید با توجه به اندازه‌ای که برش زدید زمان کمتر خواهد شد.

نکته: پرورش گیاه از بذر سخت‌تر نیست و تنها زمان بیشتری نیاز دارد.

محل کاشت دراگون فروت

تعیین کنید که آیا می‌خواهید گیاه را در خارج از منزل یا در داخل خانه، قرار دهید. باور کنید یا نه، دراگون فروت تنها می‌تواند در گلدان به خوبی رشد کند. اگر از یک ظرف استفاده می‌کنید، از یک گلدان با قطر 15 تا 24 اینچ و حداقل 10 اینچ عمق استفاده کنید. با این حال، این گیاه احتمالا در نهایت رشد به به اندازه‌ای می‌رسد که نیاز به یک ظرف بزرگ‌تر دارد.

اگر گیاه‌تان را در بیرون منزل قرار می‌دهید، یک مکان را انتخاب کنید که حداقل تا حدی آفتابی باشد. ریشه‌ها می‌توانند در سایه باشند، اما نوک‌های گیاه باید در معرض نور خورشید باشند تا شکوفا شوند.

از خاک شنی کاکتوس‌ها استفاده کنید

پس از تمام مطالعات مشخص شده است که این گیاه یک نوع کاکتوس است. می‌توانید از خاک‌های مرطوب نیز استفاده کنید. خاک مرطوب فیدرهای سبکی هستند که مواد معدنی زیادی برای گیاه دارند. اگر در منطقه خود بارندگی زیادی دارید گیاه را در جایی قرار دهید که زیاد خیس نشود. اگر خاک کاکتوس موجود نباشد، می‌توانید با استفاده از مخلوطی از شن و ماسه، خاک گلدان و کمپوست مشکل را حل کنید.

آبیاری گیاه

پس از کاشت دراگون فروت باید گیاه را مانند کاکتوس آبیاری کنید. یعنی صبر کنید تا خاک گیاه به خوبی خشک شود سپس مجددا گیاه را آبیاری کنید. اگر گیاه شما به اندازه کافی بزرگ شده است باید سطح آب را دائما مرطوب نگه‌دارید. نیازی نیست که کل خاک مرطوب شود می‌توانید با یک قطره چکان سطح خاک را مرطوب کنید.

آفات و بیماری‌ها

آفات و بیماری‌های دراگون فروت را به شدت جدی بگیرید. شته‌ها از جوانه‌ها و میوه این گیاه تغذیه می‌کنند. اگر گیاه بیش از حد آبیاری شود و یا در معرض باران بیش از حد باشد، ممکن است دچار بیماری‌های قارچی و پوسیدگی ریشه و میوه شود.

با چگونگی کاشت دراگون فروت آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.

بذر انواع دراگون فروت نظیر دراگون فروت قرمز، دراگون فروت بنفش و دراگون فروت زرد در سایت موجود می باشد.