آموزش کاشت و پرورش

همه چیز درباره پرورش نهال میوه فیجوا (درخت فوجیا سبز)

فوجیا نام درختی همیشه سبز می باشد، که دارای میوه های بیضی و سبز رنگ فوجیا است و حدود یک تا هفت متر قد می کشد. میوه های درخت فوجیا دارای طعم شیرین شبیه به آناناس و خوش عطر هستند. امروز توضیحاتی درباره ی اصول کاشت و پرورش نهال میوه فیجوا خواهیم داد، با ما همراه باشید. برای خرید نهال درخت فوجیا سبز پربار هم اکنون می توانید از همین سایت اقدام نمایید و مشاوره خرید بگیرید.

پرورش نهال میوه فیجوا

مکان کاشت 

منطقه مناسب برای پرورش نهال میوه فیجوا مناطق گرمسیری تا نیمه گرمسیری می باشد. ولی یک دوره زمستانی نیز نیاز دارد.

دما 

بهترین دما برای کشت درخت فوجیا در شرایط آب و هوایی گرمسیری و نیمه گرمسیری مهیا می شود. درخت فوجیا به حدود 50 ساعت زمستان نیاز دارد تا میوه دهی خوبی داشته باشد و به سرمای بالای منفی 9 درجه مقاوم می باشد اما سرمای بیش از این درخت را از بین خواهد برد. و اما گرمایی بیش از 32 درجه در زمان تشکیل میوه بیز مضر می باشد.

خاک 

بهترین میوه های درخت فوجیا را میتوانید از خاکهایی با زهکشی مناسب هستند برداشت کنید، اما این درخت با انواع خاک ها سازگاری دارد و به شوری و همچنین خشکی خاک مقاوم می باشد. و بهترین pH  برای رشد درخت فوجیا 5.5 تا pH 7  درجه می باشد.

کود 

درخت فوجیا برای داشتن بهترین عملکرد به کود کامل نیاز دارد. برای کود دهی می توانید از کود های پتاسیم، فسفر و نیتروژن با درصد های مساوی کمک بگیرید.

مراقبت از درخت فوجیا

خاک نهال فوجیا را حتما مرطوب نگه دارید و به صورت مداوم آبیاری کنید. را حتما از درخت فوجیا در برابر سرما زیر 9- و گرمای بالای 32+ (زمان میوه دهی) مراقبت کنید. کود کافی و مراقبت از آن در برابر مگس میوه نیز مهم می باشد. برای تهیه ی نهال درخت فوجیا کافیست از سایت فردین کشت اقدام نمایید.

آفات و بیماری‌ها

از جمله آفاتی که ممکن است درخت فوجیا را مورد حمله قرار دهند مگس میوه می باشد، این مگس می تواند باعث خسارت های زیادی شود.

کاربردها 

میوه ی درخت فوجیا را میتوان به صورت مربا ، کمپوت، شربت، شکلات و البته به صورت خام مصرف نمود. و ویتامین ث ، مواد معدنی و فیبر آن را دریافت کرد . خواص فوق العاده ی میوه ی درخت فوجیا برای درمان گواتر(بخاطر دارا بودن ید فراوان) و گرفتگی رگ های قلب موثر است. میوه درخت فوجیا دارای بسیاری از ویتامین ها، ید و مواد مفید دیگر است. میوه درخت فوجیا با دارا بودن آنتی اکسیدان طبیعی و توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد، باعث محافظت از پوست و جلوگیری از پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شود. همچنین اسانس این میوه دارای خواص ضد میکروبی وسیعی می باشد، که در مبارزه با قارچ ها نیز موثر است.

در این مقاله توضیحاتی درباره ی پرورش نهال میوه فیجوا داده شد. امیدواریم این توضیحات برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشد. منتظر نظرات و پیشنهاد های شما در بخش دیدگاه ها هستیم.