آموزش کاشت و پرورش

چگونه فلفل قرمز پرورش دهیم؟

فلفل قرمز یا چیلی یکی از انواع فلفل است. اصلا آیا می دانید انواع مختلفی از فلفل وجود دارد؟ و چند نوع زینتی نیز وجود دارد؟ بیایید در مورد رشد فلفل‌های چیلی صحبت کنیم. فلفل‌های چیلی کمی آهسته شروع به رشد می‌کنند، بنابراین بسیار مفید است که قبل از انتقال آن‌ها به خارج از خانه، چند هفته‌ای را در داخل منزل کشت کنید. در ادامه با چگونگی پرورش فلفل قرمز آشنا خواهید شد.

بذر فلفل قرمز پاکت اورجینال ایتالیا، بذر فلفل قرمز تند قلمی  سایر ارقام فلفل را می توانید به راحتی روی سایت فردین کشت ثبت سفارش نموده و از این گیاه خوش طعم لذت ببرید.

پرورش فلفل قرمز  

مکان کاشت 

گیاهان فلفل قرمز را به فاصله 18 تا 36 اینچ از یکدیگر و در ردیف‌هایی با فاصله ۲ تا ۳ فوت بکارید. در نهایت رشد، گیاهان به ارتفاع تقریباً 3 فوت خواهند رسید.آب! خاک را مرتبا مرطوب نگه دارید اما خیس نکنید. فلفل‌های چیلی به همان اندازه که عاشق خورشید هستند، آب را دوست دارند، اما این به آن معنا نیست که شما باید آن‌ها را در آب غوطه ور کنید. چرا که با این کار فلفل‌های خود را در معرض خطر پوسیدگی قرار می‌دهید. آن‌ها را گرم نگه دارید (26 تا 29 درجه سانتی گراد بهترین دما است) و کاشت فلفل قرمز را در یک مکان آفتابی انجام دهید.

چگونگی کاشت 

بذرها را ۸ الی ۱۰ هفته پیش از آخرین نشانه‌های سرما در داخل خانه بکارید. کاشت فلفل قرمز را در یک چهارم اینچ در عمق خاک انجام دهید. برای جوانه زنی خوب دمای خاک را حداقل در 23-29 درجه سانتی گراد حفظ کنید. فلفل‌ها به خاک غلیظ و غنی از مواد مغذی احتیاج دارند. قبل از کاشت خاک را با 3 تا 5 اینچ کمپوست یا سایر مواد آلی اصلاح کنید. pH خاک باید بین 6.2 تا 7.0 باشد.

گرما باعث ایجاد تفاوت زیادی در زمان جوانه زدن بذرها در 5 روز تا 20 روز می‌شود. توجه داشته باشید که فلفل‌ها در خاک گلدان جوانه زنی نخواهند کرد. (از آنجا که اگر دانه‌ها از گرمای کافی برخوردار نباشند، جوانه زنی می‌تواند کندتر باشد، در صورت کمبود جوانه زنی بذور اضافی بکارید.) در صورت بزرگ شدن نهال‌ها، به گلدان‌های بزرگ‌تر پیوند دهید.

مشکلات رایج 

پس از کاشت فلفل قرمز باید توجه زیادی به دمای هوا داشته باشید. گیاهان هنگام افزایش دمای روز بیش از 32 درجه سانتی گراد پژمرده می‌شوند. تعداد کمی از آفات باعث ناراحتی فلفل‌ها می‌شوند، اما مراقب شته‌ها، حلزون‌ها ، خرخاکی و کرم برگ باشید. در آب و هوای مرطوب (به خصوص در باغ‌هایی که خاک سنگینی دارند که به خوبی هم زهکشی نمی‌شود) فلفل می‌تواند به بیماری‌های قارچی مانند لکه برگ مبتلا شود.

برداشت فلفل چیلی 

فلفل‌ها سریع میوه و گل می‌دهند. البته اینکه چقدر سریع این اتفاق می‌افتد، به نوع فلفل و درجه حرارت بستگی دارد. می‌توانید به محض سبز رنگ شدن فلفل آن را برداشت کنید. البته اجباری در کار نیست. می‌توانید صبرکنید تا رنگ فلفل عوض و تبدیل به قرمز یا هر رنگ دیگری شود. اگر می‌خواهید فلفل را پودر یا خشک کنید، می‌توانید آن‌ها را روی بوته بگذارید تا زمانی که شکوفا شوند و خشک شوند.

با چگونگی پرورش فلفل قرمز  آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. راستی تا به حال به پرورش چه نوع فلفلی پرداخته‌اید؟ اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.