عمومی

لامپ های فلورسنت جایگزین نور طبیعی

لامپ های فلورسنت

نوع مناسب چراغ های رشد می تواند در عملکرد گیاهان شما تاثیر بگذارد. استفاده از چراغ های فلورسنت برای کمک به افزایش رشد گیاه به شما امکان می دهد تا در فضای داخلی خانه نیز تعداد زیادی گیاه پرورش دهید. چراغ های استاندارد داخلی تأثیر چندانی بر فتوسنتز ندارند، در حالی که استفاده از لامپ های فلورسنت که در نزدیکی و  بالای گیاهان قرار می گیرند، می تواند به این فرایند مهم گیاه کمک کند.

لامپ های فلورسنت جایگزین نور طبیعی

شدت نور به طور چشمگیری بر کیفیت و عملکرد گیاهان تأثیر می گذارد. اگر نورپردازی شما در حد مطلوب نباشد، عملکرد شما بسیار کاهش می یابد.

لامپ های فلورسنت نیز در طیف گسترده ای در دسترس هستند. چراغ های فلورسنت به دلیل قیمت پایین، در دسترس بودن، اندازه جمع و جور و انتشار کمتر گرما در بین مصرف کنندگان یک انتخاب محبوب است.

چراغ های فلورسنت برای گیاهانی با نور کم تا متوسط ​​مانند بنفشه آفریقایی ایده آل هستند. آنها همچنین برای شروع سبزیجات در داخل خانه مناسب هستند. این چراغ ها به طور معمول در لامپ های بلند و لوله ای در اندازه های مختلف از جمله T5 ، T8 و T12 عرضه می شوند.

هرچه لامپ باریک تر باشد، به دلیل مساحت کوچکتر، کارآمدتر و روشن تر است. علاوه بر این، لامپ های فلورسنت 75 درصد کمتر از چراغ های رشته ای انرژی مصرف می کنند. به عنوان مثال، یک فلورسنت 25 وات تقریباً به اندازه یک لامپ رشته ای 100 وات نور ساطع می کند. سیستم های T5 میزان نور هر لوله را دو برابر نورهای فلورسنت استاندارد تولید می کنند. آنها 6500 کلوین هستند و دارای طیف کامل نوری می باشند.

(کلوین در اینجا واحد اصلی دمای است که برای اندازه گیری خروجی نور استفاده می شود. این معیار برای تعیین درجه گرمای بصری یا خنکی یک منبع نور است. بنابراین هرچه درجه کلوین بیشتر باشد، لامپ آبی تر یا “سرد” است. هرچه درجه کلوین پایین تر باشد، قرمزتر یا “گرم” به نظر می رسد.)

چراغ های فلورسنت برای استفاده در نهال ها و قلمه ها و همچنین برای استفاده در گیاهان دیگر که به شدت H.I.D نیاز ندارند، مناسب است. (روشنایی با شدت بالا).

نیاز نوری چند گیاه 

یک باغ معمولی هیدروپونیک داخلی به 20 تا 40 وات در فوت مربع

نهال ها به طور متوسط ​​به 15 تا 20 وات در فوت مربع

گیاهان آپارتمانی حداقل 15 تا 20 وات در فوت مربع

کاهو حدود 25 وات در فوت مربع

گوجه فرنگی و فلفل، حدود 40 وات در فوت مربع نیاز دارند.

چراغهای فلورسنت استاندارد، که فاصله آنها از یکدیگر یک فوت است، تقریباً 10 لامپ وات در فوت مربع را تأمین می کند. علاوه بر تأمین بخشی از وات بر فوت فوت مربع، ضرر دیگر نورهای فلورسنت این است که شدت نور هرچه دورتر از نور کاهش می یابد.

ظرفیت نامی چراغ ها نیز بسته به جهت تغییر می کند، ظرفیت نامی فقط از منبع نور، لامپ، در یک خط مستقیم تا پایین اندازه گیری می شود. اگر گیاه مستقیماً زیر منبع نور نباشد، شدت کاهش می یابد و معادله تغییر می کند.

برای اثر بخشیدن به یک لامپ فلورسنت استاندارد، فقط چند سانتی متر از بالای گیاهان فاصله بگذارید. همانطور که گیاهان در حال رشد و افزایش ارتفاع هستند، این فاصله به طور مداوم در حال تغییر است. چراغ های قابل تنظیم ارتفاع برای استفاده توصیه می شود.

لامپ های فلورسنت جمع و جور (CFL)

لامپ های فلورسنت فشرده (CFL) شکل نسبتاً جدیدی از لامپ های فلورسنت هستند. این لامپ ها شامل لامپ های مارپیچ شکل کارآمد انرژی و مقرون به صرفه هستند و برای پروژه های هیدروپونیک کوچکتر مفید هستند. آنها نیازی به سیم کشی حرفه ای یا بالاست ندارند. CFL ها ارزان تر هستند و هزینه برق کمتری دارند.

آنها به راحتی در دسترس هستند و قابل تنظیم هستند زیرا نیازی به وسایل خاصی نیست. همچنین می توان آنها را بسیار نزدیک به گیاهان قرار داد.

لامپ های فلوروسنت برای جوانه زنی هر بذور خوب عمل می کند.

چراغ های فلورسنت T5 بهترین هستند، آنها برای جوانه زنی بذر و رشد قلمه، عالی هستند. به دلیل خروجی حرارت کم، می توانند نسبتا نزدیک به گیاهان باشند تا خروجی نور را به حداکثر برسانند. فلورسنت خطی T5 حدود 90 لومن در هر وات تولید می کند و خنک تر کار می کند.

چراغ های فلورسنت تا 7 برابر بیشتر از لامپ های رشته ای کارآمد هستند، از انرژی کمتری استفاده می کنند و خنک تر از چراغ های متال هالید یا HPS می  باشند.

لامپهای فلورسنت برای گیاهان بزرگ ایده آل نیستند، زیرا به اندازه لامپ های تخلیه با شدت بالا به گیاهان نفوذ نمی کنند. لامپ های فلورسنت ممکن است یک گزینه مناسب برای رشد گیاهان بزرگ تنها در صورتی باشد که چراغ های بیشتری در بالا و کنار گیاه داشته باشید. چراغ های بیشتر معادله بهره وری انرژی و مقرون به صرفه بودن را از بین می برد.