مقالات تخصصی

دلایل قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو

قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو

قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو برای هیچ باغبانی نشانه خوبی نیست، زیرا ممکن است نشانه ای از یک مشکل باشد. در ادامه علت این لکه های قهوه ای روی برگ های گیاه آووکادوی خود و نحوه درمان آن آشنا می شوید.

آووکادو

آووکادو میوه‌ای سبز رنگ با پوستی تیره و چرمی است. پوست میوه ممکن است نازک‌تر از پوست سیب باشد، اما از نظر بافت خشن و چوبی به نظر می رسد. از نظر گیاه شناسی، این میوه در واقع نوعی توت است که دارای یک دانه گرد بزرگ با دو لپه است. آووکادو له شده ماده اولیه گواکامول است، یک چاشنی معروف که یک ماده رایج مورد استفاده در غذاهای مکزیکی است.

آووکادو قند کمی دارد. انواع خاصی از آووکادو حاوی سطح بالایی از ویتامین A، تیامین و ریبوفلاوین هستند. علاوه بر این، گوشت میوه تا 25 درصد روغن غیراشباع دارد. آووکادو سرشار از کالری و مواد مغذی است.

درختان آووکادو بزرگند، دارای برگ های تخم مرغی یا بیضوی هستند که طول آنها بین 10 تا 30 سانتی متر است. گلهای ریز مایل به سبز در گل آذین های بزرگ رشد می کنند اما فاقد گلبرگ واقعی هستند.

کاشت آووکادو در گلدان به چه صورتی است؟

چرا برگ های آووکادوی شما قهوه ای می شود؟

قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو به دلایل متعدد به غیر از نور بیش از حد خورشید ایجاد شوند. هنگامی که برگ های درخت آووکادو در اطراف نوک و لبه ها قهوه ای می شود، معمولاً به دلیل تجمع نمک های خاک ایجاد می شود.

شرایط خشک نیز می تواند یکی دیگر از عوامل قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو باشد. یا عدم آبیاری می تواند باعث سوختن برگ های آووکادو شود. آفتاب سوختگی، هوای خشک، بیماری های قارچی و ادم چند دلیل احتمالی دیگر هستند که می توانند باعث قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو شوند.

آبیاری کافی نیست

قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو

درختان آووکادو در مناطق پرباران بهترین رشد را دارند. این مناطق معمولاً بین نیمه گرمسیری و گرمسیری هستند. دلیل اهمیت آبیاری این است که درختان آووکادو معمولا در تمام طول سال در معرض گرما هستند. اگر درختان آووکادو به درستی آبیاری نشوند، قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو  رخ می دهد، زیرا ریشه‌ها نمی‌توانند آب کافی برای تغذیه و خنک کردن برگ‌ها را جذب کنند.

تشخیص اینکه آیا مشکلات برگ آووکادو شما ناشی از آب است، آسان است. اگر مقدار رطوبت کافی در 10 سانتی متر بالای خاک وجود داشته باشد، ریشه آووکادو هیدراته باقی می‌ماند و به خنک‌کردن و مرطوب شدن سایر نواحی گیاه کمک می‌کند.

اگر هوا خیلی خشک و گرم باشد، تعرق و آب ریشه نمی تواند با سرعت موثری گیاه و برگ های آن را خنک کند. این موضوع باعث می شود که برگ های درخت آووکادو خشک یا پیچ خورده، قهوه ای شده و در نهایت بریزند.

آفتاب سوختگی

از دیگر دلایل قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو نور بیش از حد است. آسیب نور بیش از حد به خصوص در نزدیکی انتهای برگ آشکار است. سوختگی برگ باعث می‌شود که برگ‌های آسیب‌دیده مدت‌ها قبل از پاییز از درخت بیفتند. معمولا این اتفاق زمانی می افتد که آفتاب داغ برگ های درخت آووکادوی شما را می سوزاند. با این حال، زمانی که ابرها در آسمان هستند و دما گرم یا سرد است، این اتفاق می‌افتد.

هوای خشک

آووکادو از یک منطقه گرمسیری مرطوب می آید که در آن رطوبت هوا به طور معمول در محدوده 70-80 درصد است و اغلب از آن فراتر می رود.

قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو

با این حال رطوبت نسبی به طور چشمگیری در طول گرمای تابستان کاهش می یابد. این میزان در بسیاری از خانه‌ها در فصل زمستان و پاییز کمتر از 30 درصد است. هنگامی که هوا خشک است، تبخیر و تعرق (از دست دادن آب در سلول های برگ) زیاد می شود. با گذشت زمان، برگچه های وسیع و نازک آووکادو سریعتر از آن که گیاه بتواند آن را جایگزین کند شروع به ریزش می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، سلول ها شروع به از بین رفتن می کنند و همین مساله باعث قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو می شود.

یخ زدگی

یخ زدگی نیز می تواند منجر به قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو شود. روش اصلی برای تعیین اینکه آیا سرمازدگی به درختان آووکادو آسیب می رساند یا خیر، مشاهده این است که آیا برگ ها شروع به پیچ خوردن و سپس تغییر رنگ می کنند یا خیر؟

به طور کلی توصیه می شود هر زمان که امکان کاهش دما به زیر 25 درجه وجود دارد، اجازه ندهید درختان آووکادو در معرض هوای سرد قرار بگیرند.

کمبود روی

حتی در شرایط عادی، کمبود روی بسیار بیشتر از سایر کمبودها باعث قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو می شود. لکه های قهوه ای کوچک و تغییر رنگ در حاشیه برگ ممکن است روی برگ های گیاه ظاهر شود. استفاده از محلول پاشی عنصر روی برای شاخ و برگ، راه حل ترجیحی ما برای غلبه بر کمبود روی است.

کمبود نیتروژن

نیتروژن در آب محلول است. افزایش رطوبت در خاک می تواند باعث از بین رفتن این ماده غذایی شود. زرد شدن برگ‌ها و پیدایش لکه‌های قهوه‌ای تیره‌تر از علائم کمبود نیتروژن است. این عارضه با آبیاری متوسط و استفاده از کودهای حاوی نیتروژن قابل درمان است.

تجمع نمک

قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو

زمانی که نمک سدیم و سطح کلرید افزایش می یابد قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو را مشاهده می کنید اگر رنگ برگ های آووکادو به دلیل تجمع نمک تغییر کند، معمولا به دلیل آبیاری با آب نامناسب است. غلظت کلرید معمولاً بین 80 تا 100 پی پی ام متغیر است. برای بدست آوردن ارقام دقیق تر، می توان گزارش سالانه منطقه در مورد کیفیت آب را بررسی کنید. اگر سطح کلرید آب بالاتر از 75 پی پی ام باشد آووکادو تحت تأثیر قرار می گیرد.

ادم

ادم یک بیماری متفاوت است که می تواند باعث ایجاد لکه های تیره روی برگ های آووکادو شود. برگها احتمالا دارای پوسته لکه مانند و رگبرگ های متورم و چوب پنبه ای در کنار لکه های قهوه ای هستند. این اتفاق زمانی می‌افتد که خاک مقدار زیادی آب را برای تغذیه ریشه‌ها نگه دارد، رطوبت هوا خیلی زیاد است که اجازه نمی‌دهد آب به طور کامل از برگ‌ها تبخیر شود.

کمبود آهن

فقدان یا کمبود آهن در گیاهان ممکن است باعث قهوه‌ای شدن برگ‌های آووکادو در خاک هایی با pH اسیدی دیده شود. مشاهده تغییرات جزئی در تغییر رنگ رگبرگها و ریزش برگها در کمبود آهن معمول است.

بهترین زمان برداشت آووکادو را در مقالات فردین کشت بخوانید.