عمومی

چرایی عدم باردهی درختان میوه

عدم باردهی درختان میوه

بسیاری از مردم زمانی ناامید می شوند که نهال های میوه ای که در باغ خود می کارند ولی با عدم باردهی درختان میوه رو به رومی شوند. برخلاف سبزیجات، سالها طول می کشد تا یک درخت میوه گل بدهد چه برسد به میوه دادن و حتی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا درخت بتواند محصول قابل قبولی که انتظارش را داریم، تولید کند. قبل از اینکه باغ خود را رها کنید و نا امید شوید، بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

دلایل عمده عدم باردهی درختان میوه

موقعیت و تنوع

اکثر گونه های درختان میوه دار برای شکوفایی و تولید به ساعت های مشخصی از دمای پایین نیاز دارند. درختان مرکبات جزو درختانی هستند که نیازی به دوره سرمایی ندارند.

هنگام انتخاب درخت، دانستن و درک منطقه رشد بسیار مهم است. به عنوان مثال، برخی از انواع هلوها در مناطق سردسیر بهتر رشد کرده و خوب عمل می کنند، در حالی که در مناطق نسبتا گرم اینگونه نیست.

انجام تحقیقات و یادگیری اینکه کدام درختان و گونه ها در منطقه شما بهتر رشد می کنند ، در نهایت منجر به انتخاب صحیح خواهد شد که نتیجه آن را در سال های بعد مشاهده خواهید کرد. در صورت امکان، نهال ها را از مراکز معتبر تهیه کنید و راهنمای لازم در این مورد را از این نهالستان ها دریافت کنید.

نهالستان فردین کشت با سال ها تجربه، همواره بهترین ارقام درختان را برای شما عزیزان در نظر گرفته است که می توانید اطلاعات مور نیاز خود را از سایت ما به دست بیاورید.

نهال هایی همچون نهال گلابی اسپادانا پیوندی دوساله زودرس، نهال به اصفهان پیوندی دوساله گلدانی، نهال هلو انجیری پیوندی دوساله پربار گلدانی، نهال گلابی پر محصول مصری پیوندی و نهال سیب تو سرخ درجه یک در نهالستان فردین کشت موجود می باشد که می توانید این نهال های با کیفیت و عاری از بیماری را از فردین کشت تهیه کنید.

گرده افشانی

میوه های مختلف نیازهای مختلف گرده افشانی دارند. درخت شما ممکن است به چیزی جز حشرات گرده افشان مانند زنبورهای عسل نیاز نداشته باشد. اما در برخی از درختان فقط گرده افشانی توسط زنبور عسل کافی نیست. با کاهش سموم مصرفی از سایر حشرات مفید حمایت کنید تا تعداد و تنوع گرده افشان ها در باغ شما زیاد شود.

هرچه گرده افشانی در سیب و گلابی بهتر باشد، میوه بزرگتر است. برای موفقیت در گرده افشانی، گل ها باید در زمان مناسب گرده سالم دریافت کنند. دوره های شکوفایی ارقام مختلف باید با هم همپوشانی داشته باشند. زنبورها گرده افشان های اصلی انتقال گرده بین گل ها هستند. هر چیزی که مانع فعالیت زنبورها شود، مانند حشره کش ها، هوای سرد، باران یا باد گرده افشانی را کاهش می دهد و منجر به عدم باردهی درختان میوه می شود.

اندازه و سن

هلو و زردآلو جزو درختانی هستند که زود به بار می نشینند. هلو یا زردآلو با اندازه استاندارد می تواند در سال دوم تا چهارم سالگی به تولید میوه کند. درختان سیب، گلابی، گیلاس و آلو از سال سوم تا سال ششم به بار می نشینند.

به خاطر داشته باشید که همه این اعداد متوسط ​​هستند. عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر شروع شروع به باروری درخت شما تأثیر می گذارد.

قرارگیری در معرض نور خورشید

درختی که در سایه کامل کاشته شده تا حدی در حال نبردی سخت است. درختان میوه می توانند در سایه جزئی رشد کرده و زنده بمانند، اما برای شروع باردهی خود انرژی بیشتری صرف می کنند و بیشتر طول می کشد تا بار دهند.

در سایت فردین کشت مقالات متعددی در مورد درختان میوه وجود دارد که شما عزیزان می توانید با یک کلیک آنها را مشاهده کنید.

حاصلخیزی خاک

درختان میوه مانند همه گیاهان برای زنده ماندن به برخی مواد مغذی خاک نیاز دارند. خاک بیش از حد غنی یا کوددهی زیاد ممکن است رشد رویشی را زیاد کرده و انرژی گیاه برای تولید میوه را کاهش دهند.

هرس کردن یکی از مهمترین دلایل عدم باردهی درختان

 

هرس برای باردهی درختان

 

در صورت رعایت اعتدال، همه درختان میوه از هرس سالانه سود می برند. هرس، درختان میوه را جوان می کند. عدم هرس منظم و متوسط ​​یکی از شایع ترین علل عدم تولید میوه است. برداشتن بیش از یک سوم شاخه های درخت می تواند تأثیر معکوس داشته باشد و رشد شاخه های بیشتری را تحریک کند، زیرا درخت خود را ترمیم می کند، نه اینکه میوه دهد.

علاوه بر این هرس شاخه ها باید به گونه ای باشد تا نور و گردش هوا فراهم شود. این کار را می توان با خم کردن شاخه ها انجام داد یعنی تا جایی که می توانید شاخه ها را به صورت به افقی خم کنید و آنها را با طناب نرم ببندید.

ضرب المثل قدیمی این است که یک پرنده باید بتواند بدون لمس شاخه ای از میان درخت میوه شما پرواز کند.

یخ زدگی و عدم باردهی درختان میوه

یکی از علل اصلی عدم تولید میوه خسارت ناشی از سرمازدگی است. گل های درختان میوه نسبت به یخبندان های بهار بسیار حساس هستند. دمای بسیار کمتر از ۱- درجه سانتی گراد از تشکیل میوه جلوگیری می کند. لازم نیست یخبندان در زمان شکوفایی کامل گل ها رخ دهد تا آسیب بزند. هنگامی که جوانه های گل شروع به متورم شدن و رشد می کنند، خطر آسیب ناشی از سرمازدگی وجود دارد. شما حتی ممکن است آسیب را نبینید، زیرا ممکن است گل ها به طور معمول باز شوند اما قادر به میوه دادن نیستند. اگر مشکوک هستید که درخت شما دچار سرمازدگی شده یا نه؟ چند روز منتظر بمانید تا گل ها را بررسی کنید. گل های قهوه ای تیره تا سیاه احتمالاً در آن سال میوه نمی دهند. اگر یخبندان بهاری در منطقه خود دارید، ارقامی بکارید که دیرتر شکوفا می شوند.

میوه دهی درختان میوه و رسیدن به مرحله تولید میوه به صبر و توجه به جزئیات نیاز دارد. غالبا هیچ دلیل واحدی برای کمبود محصول وجود ندارد بلکه ترکیبی از همه دلایل فوق در عدم باردهی درختان موثر است. بهتر است برای تشویق درختان به باردهی، سعی کند تا حد ممکن بسیاری از این دلایل را کنترل کنید.

0 دیدگاه در “چرایی عدم باردهی درختان میوه

  1. بهترین کود درزمستان موقع چالکود هس که در زمان رشد میتوان به دادن اسید هیومیک مایع اشاره کرد

  2. ۱هرس به موقع درختان میوه ۲غنی بودن خاک ۳گرده افشانی ۴سن درخت علت عدم باردهی درختان میوه میباشد