آموزش کاشت و پرورش

به راحتی پتوس را در آب پرورش دهید.

رشد پتوس در آب

افراد بیشتری سعی می کنند گیاهان را به صورت هیدروپونیک پرورش دهند و این روش یک راه سرگرم کننده برای آزمایش و امتحان کردن چیزهای متفاوت است. اگر تا به حال سعی نکرده اید گیاهی را به طور دائم در آب پرورش دهید، رشد پتوس در آب برای شروع عالی است!

رشد پتوس در آب

پتوس (Epipremnum aureum) یک گیاه آپارتمانی جذاب با برگ های سبز زیبا و قلبی شکل است. رایج ترین نوع، پتوس طلایی است که دارای سایه های طلایی و کرم است که آن را به یک گیاه آپارتمانی جذاب تبدیل می کند. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه رشد پتوس در آب بیشتر آشنا کنیم.

۳ مرحله برای رشد پتوس در آب وجود دارد که در زیر خلاصه آن را برای شما همراهان همیشگی فردین کشت شرح می دهیم:

۱. قلمه ها را تهیه کنید.

توصیه می‌کنیم با قلمه‌های تازه شروع کنید، گیاه موجود را که در مخلوط گلدانی رشد کرده است، بشویید و در آب قرار دهید. گیاه شما یک دوره انتقال خواهد داشت تا به تغییر خاک به آب عادت کند. شروع رشد پتوس در آب با قلمه های تازه آسان تر و بهتر است.

چرا برگ های پتوس پیچ می خورند؟ این مطلب را در مقالات فردین کشت بخوانید.

رشد پتوس در آب

اگر از قبل قلمه‌های پتوس را در آب دارید، می‌توانید به مرحله ۳ بروید. اگر از صفر شروع می کنید، به خواندن مراحل دیگر ادامه دهید! به سادگی ساقه پتوس را در دو انتهای جایی که دمبرگ به ساقه می رسد و گره وجود دارد برش دهید.

 

۲. قلمه ها را در آب ریشه دار کنید.

در این مرحله ، قلمه های پتوس را در آب قرار دهید و گره ها را در آب غوطه ور کنید. در شرایط خوب، قلمه ها در عرض چند روز ریشه خواهند زد، اما ممکن است تا چند هفته طول بکشد. قلمه های را در گوشه تاریک خانه قرار ندهید. درست مثل یک گیاه گلدانی، قلمه ها را در جایی قرار دهید که به آنها نور برسد.

چه مدت طول می کشد تا گیاهان پتوس در آب ریشه بدهند؟

برای رشد پتوس در آب، شیشه را در زیر نور غیر مستقیم خورشید در خانه خود قرار دهید. ریشه های جدید بعد از ۷ تا ۱۴ روز از گره های غوطه ور در آب جوانه می زنند. شما می توانید قلمه را زمانی که ریشه دار شدند در خاک بکارید.

رشد پتوس در آب

پتوس در حال رشد خود را در مقابل پنجره رو به شمال قرار دهید و از پرده برای فیلتر کردن مقداری نور خورشید استفاده کنید. به یاد داشته باشید که آب شیشه را یک هفته در میان حتما عوض کنید.

 

۳. تامین مواد مغذی

پس از اینکه قلمه های ریشه دوانید، نوبت به تامین مواد مغذی می رسد تا رشد پتوس در آب  به خوبی ادامه پیدا کند. اگر فقط از آب ساده استفاده کنید، رشد گیاه شما بسیار کندتر می شود و حتی متوقف می شود. برای رشد پتوس در آب باید محلول غذایی تهیه کنید در غیر این صورت رشد بسیار کم و بسیار کند خواهد بود!

اگر تصمیم به رشد پتوس در آب دارید، به آن اجازه دهید در آب رشد کند، یک کود مایع با کیفیت خوب برای تغذیه گیاه خود انتخاب کنید. هر ۴ تا ۶ هفته یکبار به گیاه پتوس در حال رشد خود کود دهید.

رشد پتوس در آب

مقدار کودی که استفاده می کنید می تواند بسته به دستورالعمل روی جعبه کود و اندازه گیاه و شیشه متفاوت باشد. با این حال، به عنوان یک قانون کلی، هرگز نباید بیشتر از چند قطره کود مایع به آب اضافه کنید. باشد. وقتی صحبت از رشد پتوس در آب می شود، همیشه بهتر است کمتر از کوددهی کنید تا هیچ گونه جلبکی در آب رشد نکند.

۸ تا از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا را در مقالات فردین کشت بخوانید.