عمومی

مزایای سلامتی کدو سبز

باور بر این است که کدو که در برخی از نقاط جهان با نام courgette شناخته می‌شود، برای اولین بار حدود ۱۰ هزار سال پیش در آمریکای جنوبی کشف شد. امروزه بزرگ‌ترین تولید کنندگان این گیاه ژاپن، چین، رومانی، ایتالیا، ترکیه، مصر و آرژانتین هستند. کدو در سراسر سال رشد می‌کند و موجود است. شما می‌توانید کدو را به صورت خام یا پخته مصرف کنید و همچنین می‌توانید آن را به سالاد خود اضافه کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با برخی از خواص کدو سبز آشنا شوید  و برای خرید بذر انواع کدو سبز نظیر کدو سبز پرزیدنت ، کدو سبز روشن، کدو سبز تیره ، کدو خورشتی میلانو  و … با ما در ارتباط باشید. 

با خواص کدو سبز آشنا شوید! 

۱- کاهش وزن 

ممکن است تعجب کنید که مصرف کدو به شما کمک خواهد کرد به میزان قابل توجهی وزن‌تان را کاهش دهید. این گیاه بسیار کم کالری است و به شما احساس سیری می‌دهد. بنابراین، مصرف کدو یک راه عالی برای رفع اشتها شما بدون اضافه کردن کالری یا شروع برنامه رژیمی است. به غیر از کم کالری بودن، کدو سبز دارای محتوای بالایی از آب و غنی از فیبر است.

۲- محافظت از سیستم قلب و عروق 

کدو سبز سطوح فراوانی از منیزیم و ویتامین C دارد که هر دو به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند. این مواد مغذی در جلوگیری از بیماری‌های قلبی ناشی از دیابت و آترواسکلروز موثر هستند. محتوای منیزیم به طور قابل توجهی خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد. در ترکیب با پتاسیم، منیزیم همچنین به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۳- حفظ سلامت مطلوب از خواص کدو سبز 

کدو سبز همچنین حاوی ویتامین A، منیزیم، فولات، پتاسیم، مس و فسفر است که به حفظ سلامت کلی بدن کمک می‌کنند. علاوه بر این کدو حاوی مقادیر زیادی اسید چرب امگا 3، روی، نیاسین و پروتئین است. علاوه بر این، ویتامین B مانند ویتامین B1، ویتامین B6، ویتامین B2 و کلسیم در کدو سبز، سلامت مطلوب را تضمین می‌کند. مصرف کدو به دلیل فولات موجود در این گیاه به شدت به خانم‌ها در زمان بارداری توصیه می‌شود.

۴- بهبود دستگاه گوارش

یکی از خواص کدو سبز تضمین سلامت گوارشی است و اغلب برای مشکلات گوارشی مانند دیورتیکولیت توصیه می‌شود؛ زیرا روده را آب‌رسانی می‌کند و الکترولیت‌های ضروری و مواد مغذی را برای آن فراهم می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که کدو سبز همچنین برای دستگاه گوارش مزایای ضد التهابی به همراه دارد که می‌تواند IBS، علائم مرتبط با زخم و سندرم روده تحریک پذیر را کاهش دهد.

۵- کمک به حفظ سلامت چشم 

همان‌طور که گفته شد همه انواع کدوهای تابستانی و همچنین کدوهای زمستانی مقدار قابل توجهی از مواد مغذی مانند ویتامین C، منگنز، بتا کاروتن، لووتین و زاکسنتین را ارائه می‌دهند که از سلامت چشم محافظت می‌کنند. لوتئین و زاکسانتیین دو نوع از آنتی اکسیدان‌های کاروتنوئیدی هستند که اغلب برای دفاع از چشم در برابر بیماری‌های مرتبط با سن شناخته می‌شوند. کدو درمانی طبیعی برای دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و گلوکوم می‌باشد.

با برخی از خواص کدو سبز آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم با اشتراک آن در بخش دیدگاه‌ها فردین کشت را همراهی کنید.  

نوشته های مشابه