عمومی

فواید سلامتی انگور فرنگی

انگور فرنگی میوه‌های کوچک و مغذی‌ای هستند که مزایای سلامتی زیادی دارند. انگور فرنگی میوه بسیار ترش یک درخت است که بیشتر در هند، خاورمیانه و چند کشور جنوب شرقی آسیا رشد می‌کند. این میوه در رنگ‌های سیاه، قرمز و سفید پیدا می‌شود. در ادامه این مطلب با برخی از خواص انگور فرنگی آشنا خواهید شد.

خواص انگور فرنگی

 ۱- بسیار مغذی  

انگور فرنگی‌ها کم کالری و کم چربی هستند اما در عین حال بسیار مغذی هستند. تنها ۱ فنجان (۱۵۰ گرم) انگور فرنگی حاوی:

  • کالری: ۶۶
  • پروتئین: ۱ گرم
  • چربی: کمتر از ۱ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۵ گرم
  • فیبر: ۷ گرم
  • ویتامین C: 46٪ از نیاز روزانه
  • ویتامین B5: ۹٪ از نیاز روزانه
  • ویتامین B6: ۷٪ از نیاز روزانه
  • مس: ۱۲٪ از نیاز روزانه
  • منیزیم: ۹٪ از نیاز روزانه
  • منیزیم: ۶٪ از نیاز روزانه

۲- تقویت ایمنی 

انگور فرنگی تقویت کننده طبیعی سیستم ایمنی است زیرا آن‌ها حاوی مقدار زیادی ویتامین C و A، پلی فنول‌ها، آلکالوئید‌ها و فلاونوئیدها مانند کورستین و کپسفور هستند. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی دارویی، این میوه دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی است. آب انگور فرنگی اغلب برای افزایش گلبول‌های سفید خون در بدن مصرف می‌شود.

۳- کنترل دیابت از خواص انگور فرنگی 

انگور فرنگی حاوی کرومیوم است که دارای ارزش درمانی برای بیماران دیابتی می‌باشد. این میوه، گروه جدا شده از سلول‌هایی را که انسولین را ترشح می‌کنند، تحریک می‌کند، به این ترتیب قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می‌دهد. وقتی که قند خون کاهش می‌یابد، گلوکز توسط سلول‌ها به عنوان انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، متابولیسم قوی‌تر می‌شود و شما انرژی بیشتری دارید.

۴- جلوگیری از بیماری‌های قلبی 

به نظر می‌رسد که انواع توت‌ها مانند زغال اخته و انگور فرنگی به بهبود سلامت قلب کمک می‌کنند. این میوه با کاهش کلسترول بالا، احتمال ابتلا به آترواسکلروز یا افزایش پلاک در عروق و شریان‌ها را کاهش می‌دهد. این امر ممکن است به کاهش خطر سکته مغزی و حمله قلبی منجر شود. محتوای آهن در این میوه همچنین باعث ایجاد گلبول‌های قرمز جدید می‌شود، در نتیجه گردش خون افزایش پیدا می‌کند.

۵- فعالیت به عنوان یک دیورتیک

یکی از خواص انگور فرنگی ، خاصیت دیورتیک آن می‌باشد. این بدان معنی است که حجم ادرار را افزایش می‌دهد. ادرار به بدن ما کمک می‌کند تا سموم ناخواسته و سطوح بالای آب، نمک و اسید اوریک را از بین ببرد. بنابراین، یک ماده دیورتیک معمولا برای حفظ سلامت کلیه‌هاو جلوگیری از عفونت‌های ادراری و رحمی مفید است.

۶- مراقبت از چشم‌ها 

نوشیدن آب انگور فرنگی که غنی از ویتامین A است، در ترکیب با کمی عسل، برای بهبود بینایی مفید است. این میوه کمک می‌کند تا نزدیک بینی و آب مروارید بهبود پیدا کنند. این خاصیت عمدتا به دلیل محتوای قابل توجه انگور فرنگی از کاروتن است که مدت‌هاست اثر قدرتمندش بر مشکلات مرتبط با دید، از جمله آن‌هایی که از آسیب‌های رادیکال آزاد به وجود آمده‌اند، شناخته شده است.

با برخی از خواص انگور فرنگی آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.