عمومی

بهترین سبزیجات برای کاشت در پاییز 

اگر شما نیز از آن دسته از افراد هستید که فکر می‌کنید کشت و کار در فصل‌های سرد همانند پاییز باید تعطیل شود، باید به عرض‌تان برسانم که سخت در اشتباه هستید. از همین حالا می‌بایست تصمیم بگیرید که قصد دارید چه چیزی بکارید. در ادامه این مطلب لیستی از بهترین سبزیجات پاییزی را برای‌تان آماده کرده‌ایم تا بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

بهترین سبزیجات پاییزی

 ۱- کاهو 

یکی از سبزیجاتی که می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی در خصوص خراب شدن آن در فصل پاییز، شروع به کاشت کنید، کاهو است. بذر این گیاه باید ۴ الی ۸ هفته پیش از شروع سرما کاشته شود و در همه مراحل رشد، قابل برداشت است. کاهو را می‌توانید پس از رسیدن دمای  خاک به 4 درجه بکارید، گرچه بذرها در درمای ۱۲ تا ۱۵ درجه نیز جوانه می‌زنند و در مدت 7 الی 10 روز پدیدار می‌شوند. در تمام طول فصل پاییز سعی کنید انواع مختلف کاهو مورد علاقه خود را کشت کنید.

۲- کلم کیل 

یکی از بهترین سبزیجات پاییزی برای کاشت در باغچه، کلم کیل می‌باشد. این سبزی بسیار مقاوم است و سرما را دوست دارد. در حقیقت، برگ‌های این کلم هنگام سرما شیرین‌تر می‌شوند. این سبزی خوش عطر و طعم خواص سلامتی بسیار زیادی نیز دارد. بذرها را با عمق یک چهارم تا یک دوم اینچ در خاک بکارید. زمانی که برگ‌های کلم کیل به اندازه دست شما شوند، زمان برداشت‌شان فرا رسیده است. برای یادگیری چگونگی کاشت کلم کیل، اینجا کلیک کنید.

۳- باقلا 

اعتراف می‌کنم اگر گیاه باقلا این‌قدر برای خاک مفید نبودند، آن‌ها را پیشنهاد نمی‌کردم. این سبزی جذاب و خوشمزه را می‌توانید در اوایل بهار یا پاییز پرورش دهید. باقلا بسته به نوع آن، به یک فصل رشد 75 تا 80 روزه نیاز دارد. این گیاه سرما را دوست دارد و در هوای گرم و خشک به خوبی رشد نمی‌کند. بذرها معمولاً در 7 تا 14 روز جوانه می‌زند ، اما جوانه زنی ممکن است در خاک خنک کندتر باشد.

۴- تربچه از بهترین سبزیجات پاییزی

تربچه یک گیاه ریشه‌ای مقاوم و با رشد آسان است که می‌تواند چندین بار در فصل رشد کاشته شود. مانند هویج، تربچه در درجه اول ریشه‌هایش را رشد می‌دهد. گرچه خاک باید از نظر مواد آلی غنی باشد، اما نباید فشرده و سنگین باشد. اگر خاک شما خاک رس است، آن را با مقداری ماسه مخلوط کنید. در فردین کشت می‌توانید انواع بذر تربچه را تهیه کنید و خود را برای کشت تربچه در شروع فصل پاییز آماده سازید.

۵- سیر 

سیر یکی دیگر از سبزیجاتی است که می‌توانید برای کاشت در فصل پاییز، رویش حساب باز کنید. اما نکته‌ای که شاید همه نتوانند با آن کنار بیایند این است که این گیاه نیاز به صبر زیادی دارد. زیرا سیرها برای رسیدن نیاز به حداقل ۹ ماه زمان دارند؛ با این حال آن‌ها ارزش صبر کردن دارند. سیر را در خاک حاصل‌خیز و جایی بکارید که اخیرا برای کاشت این نوع گیاه یا پیاز استفاده نشده باشد.

با برخی از بهترین سبزیجات پاییزی آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. راستی شما چه سبزیجات دیگری را برای کاشت در پاییز پیشنهاد می‌دهید؟ اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.

نوشته های مشابه