عمومی

درختان میوه با رشد سریع

درختان سریع الرشد

کاشت و پرورش درختان به ویژه درختان میوه از علاقمندی های بسیاری از ماست. با این حال، سال ها انتظار برای برداشت میوه از درختانی که کاشته اید ممکن است کمی حوصله بر باشد. اما نگران این موضوع نباشید چون قصد داریم دراین مطلب به چند مورد از درختان سریع الرشد اشاره کنیم که می توانید با کاشت آنها خیلی سریع تر از آنچه که فکرش را می کنید میوه های خوشمزه برداشت کنید.

درختان سریع الرشد

درختان میوه سریع الرشد آنهایی هستند که از زمان کاشت کمترین زمان را برای باردهی دارند. برخی از درختان میوه که سریعترین رشد را دارند عبارتند از:

هلو

این میوه های گرد آبدار یکی از درختان سریع الرشد در بسیاری از مناطق جهان است که در اغلب موارد عرض 2 تا 3 سال میوه می دهند. آنها خود گرده افشان هستند و در حالت بالغ ارتفاع آنها تا 6 متر نیز می رسند.

درختان هلو گزینه ای عالی برای کاشت در هر نوع منطقه ای هستند. ارقام پاکوتاه که ارتفاع کمتری دارند برای کاشت در گلدان های بزرگ مناسبند که میوه های آبدار و خوشمزه ای را می توانید هر تابستان برداشت کنید. ارتفاع این ارقام به 1.5 متر می رسد.

برای تولید میوه بیشتر به نور کامل خورشید نیاز دارند. تا زمانی که گیاه به اندازه کافی نور کامل خورشید دریافت کند، به خوبی محصول می دهد. نور کامل خورشید مهمترین قدم برای رشد درختان سریع الرشد مانند هلو و تولید میوه در هر سال است. این گیاهان به حداقل 6 ساعت نور کامل خورشید در روز همراه با جریان هوای خوب نیاز دارند. دقت کنید که این جریان هوا باعث تغییر زیاد دما نشود.

چگونگی بهبود رنگ و قند میوه را در مقالات فردین کشت بخوانید.

درختان سریع الرشد هلو به دمای ثابتی در طول سال نیاز دارند. این ثبات دمایی برای گیاه شما لازم است تا شروع به تولید میوه های آبدار سالم کند. باید مطمئن شوید که درختان شما در یک منطقه پر باران یا در هر منطقه ای که ممکن است دما در آن نوسان داشته باشد قرار نگیرند.

درختان سریع الرشد

درختان سریع الرشد

خاک یکی دیگر از عناصر مهم برای اطمینان از رشد درخت هلو است. خاک باید کمی اسیدی و تا حدودی مرطوب باشد اما هرگز حالت غرقاب نداشته باشد. برای درختان سریع الرشد هلو این شرایط باعث رشد بهتر ریشه می شود و شانس رشد سریعتر میوه را افزایش می دهد.

درختان مرکبات

مرکبات نیز از درختان سریع الرشد محسوب می شوند. خوشبختانه رشد درخت مرکبات بسیار سخت نیست و گیاهانی مانند لیمو، لیموترش و پرتقال می توانند با مراقبت مناسب به سرعت چند سال پس از کاشت میوه تولید کنند.

درختان مرکبات قطعا می توانند در داخل خانه رشد کنند، بنابراین اگر باغچه و حیاط بزرگی ندارید و یا آب و هوای منطقه شما در زمستان بسیار سرد می شود، می توانید در گلدان و در داخل خانه مرکبات بکارید.

این درختان سریع الرشد خود گرده افشان هستند، بنابراین شما فقط به یک درخت برای تولید میوه نیاز دارید. فقط مطمئن شوید که آنها را در خاکی با اسیدیته رو به خنثی و در خاکی با 20 درصد ماسه می کارید. حداقل 6 ساعت در روز باید به گیاهان شما نور خورشید برسد و در یک محیط با گرمای ثابت قرار گیرند.

درختان سریع الرشد

یکی از درختان سریع الرشد محبوب در بین مرکبات، درختان لیمو هستند. اینها درختان یک گزینه دلچسب و جذاب برای پرورش میوه در فضای داخلی هستند و نسبتا سریع میوه می دهند. هرس به محض ظاهر شدن میوه و مرطوب نگه داشتن محیط به رشد سریع گیاهان مرکبات شما در داخل خانه کمک می کند.

انجیر

یکی دیگر از گزینه های عالی برای پرورش میوه در خانه به عنوان درختان سریع الرشد، گیاهان انجیر هستند. مانند اکثر درختانی که در این مقاله به آنها می پردازیم، انجیر نیز پس از مدت کوتاهی از کاشت به بار می نشیند.

انجیر را می توانید در داخل خانه و در فضای با پرورش دهید.  این گیاهان هوای گرم و خشک تابستانی طولانی را دوست دارند. با این حال آنها به سرعت با کاشت در گلدان نیز سازگار می شوند. دقت کنید که میوه قبل از چیدن کاملا رسیده باشد، زیرا پس از برداشتن از درخت به انجیرها نمی رسند و سبز می مانند.

درختان زردآلو

یکی دیگر از درختان میوه درختان سریع الرشد فوق العاده برای کاشت در باغچه خانه، زردآلو است. خود بارده هستند، بنابراین شما فقط به یکی از این درختان برای تولید محصول نیاز دارید، به علاوه درختان زردآلو می توانند در دماهای سردتر به خوبی رشد کنند. مانند اکثر درختان میوه سریع الرشد، زردآلو نیز ارقام پاکوتاه دارند که می توانید در گلدان آنها را پرورش دهید.

درخت زردآلو نسبت به بقیه درختانی که معرفی کردیم کمی دیرتر به بار می نشیند. اما اگر یک درخت یک ساله خریداری کنید، احتمالاً در سال دوم میوه روی درخت خواهید دید. این درخت باید به اندازه کافی نور خورشید دریافت کند تا میوه های آبدار و بزرگ تولید کند.

درختان سریع الرشد

انبه

درختان میوه انبه فقط بین یک تا دو سال طول می کشد تا از زمان کاشت برای تولید میوه آماده شوند، به طوری که برخی از گونه ها حتی زودتر میوه می دهند.

گواوا

درخت گواوا معمولاً 3 تا 4 سال پس از کاشت میوه تولید می کند که نتیجه آن برداشت 50 تا 80 پوند در سال اول باردهی است.

مراقبت های لازم برای نگهداری از درختان سریع الرشد

با فراهم کردن شرایط مناسب، می‌توانید به رشد سریع درختان میوه و تولید سریع میوه کمک کنید. به یاد داشته باشید که درخت میوه مناسب را برای آب و هوا و منطقه رشد خود انتخاب کنید.

آبیاری: درختان میوه خود را به طور منظم آبیاری کنید، مخصوصاً در چند سال اول پس از کاشت. یک نوع آبیاری بارانی ملایم را برای آبیاری انتخاب کنید به طوریکه خاک یا مالچ را جابجا نکند. این روش خطر آبیاری بیش از حد را که ممکن است باعث پوسیدگی ریشه شود به حداقل می رساند.

مالچ پاشی: برای کمک به حفظ رطوبت و سرکوب علف های هرز، اطراف پایه درختان سریع الرشد خود را مالچ پاشی کنید. این کار به تنظیم دمای خاک و جلوگیری از فرسایش خاک نیز کمک می کند.

کوددهی: درختان سریع الرشد خود را کم کود دهید، البته به جز مرکبات. در واقع اکثر درختان میوه با کوددهی کمتر تولید بهتری دارند. کود بیش از حد می تواند منجر به رشد بیش از حد بخش های رویشی و تولید میوه های کوچکتر و کمتر شود.

از کودی استفاده کنید که مقدار نیتروژن آن دو یا سه برابر کمتر از فسفر و پتاسیم باشد، مانند 3-12-12، و در اوایل بهار و اواسط تابستان درختان سریع الرشد خود را با این نوع کودها تغذیه کنید.

۳ قله جذب کلسیم در درختان میوه را با کلیک روی لینک در مقالات فرددنی کشت بخوانید.

درختان سریع الرشد

هرس: درختان میوه را به طور منظم هرس کنید تا چوب های مرده یا بیمار را از درخت جدا کنید، گردش هوا را بهبود بخشید و تولید میوه را افزایش دهید. بهتر است سیب و گلابی را زمانی که خواب هستند هرس کنید. هرس تابستانی برای کند کردن رشد درخت مفید است.

بهترین زمان هرس درختان را در مقالات فردین کشت بخوانید.

کنترل آفات و بیماری ها: مراقب آفات و بیماری های رایجی باشید که می توانند درختان میوه شما را تحت تأثیر قرار دهند. شناسایی صحیح بیماری یا آلودگی، قبل از سمپاشی روی درخت مهم است. اگر دقیقاً نمی دانید بیماری یا حشره چیست، از یک گیاهپزشک کمک بخواهید.

توجه به این نکته ضروری است که در حالی که برخی از درختان میوه ممکن است سال بعد از کاشت، یا گاهی اوقات حتی در سال اول میوه دهند، باید آن میوه ها را حذف کرد و اجازه رشد نداد. درختان کوچک و جوان باید انرژی را روی گسترش سیستم ریشه و رشد خود متمرکز کنند، نه اینکه تمام انرژی خود را صرف چند میوه کوچک کنند. حذف میوه در دو سال اول باردهی باعث داشتن درختی سالم تر و قوی تر با کیفیت بهتر و مقدار میوه بیشتر در آینده می شود.

2 دیدگاه در “درختان میوه با رشد سریع

  1. عبداله کریمی گفت:

    سلام من علاقمند به گل درخت هستم ویک گلخانه وباغچه در حیاط دارم وبرای باغچه حیاط احتیاج به چهار درخت خوب دارم لطفاً راهنمایی کنید.

    1. درود بر شما بهترین راهنمایی شرکت دردوره های آموزشی ما و دریافت مشاوره تخصصی است

نظرات بسته شده است.